Halo-stjärnan säger att Master Chiefs romantiska förhållande var ett stort misstag

Robot
Halo-stjärnan säger att Master Chiefs romantiska förhållande var ett stort misstag

Spartaner är inte romantiska.

#Halo, #Paramount


Quake-konnässsör

"Den största kritiken har riktats mot att Master Chiefs ikoniska hjälm åker av rätt tidigt......"

Den ska aldirg av, punkt slut

Hela serien var ett misstag tycker jag, de lär inte fixa alla felen i säsong 2. Men om de vill slänga pengar i sjön, be my guest.

Medlem
Skrivet av almblad:

"Den största kritiken har riktats mot att Master Chiefs ikoniska hjälm åker av rätt tidigt......"

Den ska aldirg av, punkt slut

Hela serien var ett misstag tycker jag, de lär inte fixa alla felen i säsong 2. Men om de vill slänga pengar i sjön, be my guest.

Jag tog mig inte ens igenom första avsnittet, får ju fan leta efter en serie som skriker mer låg-budget än det här, usch.

Medlem

Otroligt bra produktions värde av säsong 1. Det såg Halo ut. Fett jävla MAC kanon som sköt. Stor arme på skärmen. Gissar på att det blir Sky Showtime här i Sverige. En tjänst jag inte har. Får se om Xbox ger bort en månad Sky Showtime denna gång för säsong 2. Då de gjorde det med Paramount+ för säsong 1.

Medlem

Gillade säsong ett, den kör sitt eget Halo-spår, men har inget problem med det.
Ser fram emot säsong 2.

Releasehästryttare
Skrivet av Ferren:

Gillade säsong ett, den kör sitt eget Halo-spår, men har inget problem med det.
Ser fram emot säsong 2.

Samma!
Har spelat igenom halo spelen till förbannelse när man va ung så hade inte uppskattat om de följde spelen i handlingen.

Sen fick jag en liten crush på Kai!

Geeks Gaming

Fortfarande bättre än rings of power. Även om jag önska att dom bara tagit böckerna rakt av.

Medlem

Tyckte dom fick en bra start på första säsongen, gillade både skådisarna och handlingen. Master chiefs lilla fling med agenten var väl inte så farligt heller

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Fortfarande bättre än rings of power. Även om jag önska att dom bara tagit böckerna rakt av.

Låter tveksamt, nu har jag dock inte sett Halo men bara tanken av Halo som film/serie låter inte så intressant...

Medlem

Hela jäkla serien är ett misstag.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Serien är inte Halo. De har tagit saker som ser ut som Halo och gjort något annat med dem. Inte intresserad.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av almblad:

"Den största kritiken har riktats mot att Master Chiefs ikoniska hjälm åker av rätt tidigt......"

Den ska aldirg av, punkt slut

Hela serien var ett misstag tycker jag, de lär inte fixa alla felen i säsong 2. Men om de vill slänga pengar i sjön, be my guest.

Allt efter öppningsscenen var ett misstag.

Medlem

Att de gång på gång ger bort berättelser som älskas av miljoner människor, till maktfullkomligt folk som fullständigt föraktar dem.

Svaga människor som kastar pärlor åt svin.


signatur

Memento Mori

Medlem

Kul att se att jag inte är ensam om att faktiskt gillar serien, trots att jag spelat spelen slaviskt sedan originalet. Att de skulle försöka göra en serie av spelens handling såg jag som omöjligt och förstod precis varför de tog sig ganska stora friheter, helt okej med mig. Sonens entusiasm kanske smittade av sig då han tyckte den var svinhäftig (han älskar Infinite, klarat det typ 5 gånger). Han påminner mig om att det är okej att gillar coola grejer och ta dem för vad de är utan att agera som en gammal bitter, nostalgisk och grinig gubbe som inte tycket något är ballt längre

Medlem

dom få stridsscenerna var ganska bra, bara så tråkigt att det känndes som att författarna av serien ville ta sig så långt ifrån halo som möjligt i resten.

Dessa floppar har alltid en sak gemensamt, det känns som att författarna har fått ett uppdrag att skriva en serie om något som dom har noll intresse och respekt för. Och det syns nästan omedelbart när man tittar.

Känns alltid lite som att författarna har ett behov av att skriva sina egna stories alldelles för mycket, är såklart en självklarhet att dom ska kunna uttrycka sin egen kreativitet, men dom tar det alltid för långt, i detta fallet så ville någon författare skriva en romantisk komponent, passar inte alls till master-chief, men att respektera materialet var mindre viktigt än att få göra det dom ville.

Det som mest förbluffar mig är dock att detta upprepas så ofta nu, man tycker att någon beslutstagare i kostym borde sätta stopp för det förr eller senare, men antar att det är mer viktigt att dom har serier på sina prenumerationstjänster än att dom faktiskt är bra.

Finns ju sätt att åstadkomma både författarna och fansens önskan, dom kan ju skriva en tv-show om nya karaktärer i samma universe, istället så måste dom förstöra redan etablerade saker.

Medlem

Alltså en serie som följer spelen vore inget bra i mitt tycke.
Finns det någon med torrare personlighet än Master Chief?
Sen att man får se ett ansikte på honom gör mig inget, intressantare när det handlar om en person än en robot.

Förstår inte heller varför han inte skulle kunna bli romantisk involverad efter att de tagit bort chippet som förtryckte alla känslor.

Tycker serier var rätt bra, lite personlighets utveckling osv.

Medlem

Serien är helt ok, att göra tv/film av Halo hade kunnat bli så mycket sämre,.. serien är ju bra mycket bättre än spelen med sina löjliga fiender...

1
Skriv svar