Palworld har sålt otroliga 4 miljoner ex på tre dagar

Robot
Palworld har sålt otroliga 4 miljoner ex på tre dagar

Fånga lite pals, skjuta lite puffra.

#Palworld, #Pcoketpair, #nyhetstips


Medlem

Galet. Ska bli kul att se hur spelets utvecklas.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Är nog bara en tidsfråga innan det blir domstol över Palworld. Ägarna av Pokemon IPt kommer säkerligen vilja ha en del av kakan nu när det går bra.

Releasehästryttare

Tröttnade vid level 30, sett det mesta av den öppna världen redan och jag absolut hatar spelets dungeons, spelet flöt också bra på datorn när jag började spela men nu när jag har två baser så laggar det alldeles för mycket!

Pals AI stör man sig på rejält efter att ha spelat en stund med, de fastnar i terrängen konstant.
Funkar Lifmunk uppgraderingarna nu eller är det buggade, jag uppgraderade till 8/10 men det känns som bollarna blev sämre ju mer man uppgraderade eller åtminstånde ingen skillnad mot noll uppgraderingar??

Medlem
Medlem
Skrivet av Devan:

Tröttnade vid level 30, sett det mesta av den öppna världen redan och jag absolut hatar spelets dungeons, spelet flöt också bra på datorn när jag började spela men nu när jag har två baser så laggar det alldeles för mycket!

Pals AI stör man sig på rejält efter att ha spelat en stund med, de fastnar i terrängen konstant.
Funkar Lifmunk uppgraderingarna nu eller är det buggade, jag uppgraderade till 8/10 men det känns som bollarna blev sämre ju mer man uppgraderade eller åtminstånde ingen skillnad mot noll uppgraderingar??

Låter ju som om det är nån sorts av Early Access. /s


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Det var en underhållande medryckande trailer de gjort för spelet. Men sonen kunde ju namnge ett gäng pokemon som de "inspirerats av"/kopierat
Otroligt likt pokemon-designen i allt från utseende till stil.

Medlem

Har kollat lite streams i helgen och konstaterat att Palworld verkar vara ett spel som är roligare i multiplayer, jag måste nog försöka övertyga ett par polare att testa med mig.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av SeniorGamer:

Det var en underhållande medryckande trailer de gjort för spelet. Men sonen kunde ju namnge ett gäng pokemon som de "inspirerats av"/kopierat
Otroligt likt pokemon-designen i allt från utseende till stil.

Jo det är ju helt klart en typ av "kinesisk kopia".

Men det är också suveränt att se att folk velat ha detta ur exempelvis Pokemon, men att det är en liten utvecklare som faktiskt levererar i tomrummet och fångar publiken.

Dessutom är stilen och konceptet öppet för alla åldrar.

Medlem

Kört några timmar och det är riktigt skoj även för en 37 åring som aldrig rört något i närheten av Pokemon tidigare
Men kommer dock vänta tills GamePass versionen uppdateras, det är ganska tydligt att det inte är den senaste versionen som släppts där.

Skymtade någon artikeln någonstans, kommer inte ihåg var men att den senaste versionen fastnat i en utdragen certifiering för Gamepass/Xbox?

RmK
Medlem

Gameplay liknar mer Conan Exiles men med en twist av Pokemon. Jag och några vänner som har kört mycket Conan har kört en del i helgen och vi trivs bra.

Saknar lite djup och story men väldigt underhållande så jag förstår att det säljer bra.

Medlem

Riktigt kul spel, men det faller sönder lite när man når lvl 25+, men om dom ligger i och uppdaterar bra så kan nog 1.0 vara en riktig höjdare. Gameplay loopen i grunden är väldigt tillfreställande.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Är nog bara en tidsfråga innan det blir domstol över Palworld. Ägarna av Pokemon IPt kommer säkerligen vilja ha en del av kakan nu när det går bra.

Inte bara Pokémon, Man ser ju klart och tydligt hur dom ”lånar” från alla 10/10 spelen som kommit nyligen. Elden ring, Breath of the Wild, fortnite. Man måste antingen vara blind eller helt tappad vid födseln om man inte ser att detta är helt och hållet efterapning.

Moderator | Testpilot
Skrivet av RmK:

Gameplay liknar mer Conan Exiles men med en twist av Pokemon. Jag och några vänner som har kört mycket Conan har kört en del i helgen och vi trivs bra.

Saknar lite djup och story men väldigt underhållande så jag förstår att det säljer bra.

Mer Ark än Conan skulle jag säga. Pals istället för Dinos, UI är relativt lik också. Dessutom har Conan fått så mycket uppdateringar genom åren så det är är något helt eget imo.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av k4rst3n:

Låter ju som om det är nån sorts av Early Access. /s

Haha den var faktiskt rolig ^^

Medlem

Det här är en sådan sleeper hit. Det är det nästa stora. Microsoft borde investera i studion med ett köp av studion.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Är nog bara en tidsfråga innan det blir domstol över Palworld. Ägarna av Pokemon IPt kommer säkerligen vilja ha en del av kakan nu när det går bra.

Tror inte det, visst är det väldigt likt Pokemon men inte så mycket så att Pokemon Company kommer känna att de måste försvara sitt IP.
Och en del av kakan från ett spel som sålt 4 miljoner exemplar är ingenting för ett företag som tjänar 11 miljarder dollar varje år bara på merch.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Det här är en sådan sleeper hit. Det är det nästa stora. Microsoft borde investera i studion med ett köp av studion.

Jag tror inte att det skulle vara ett bra val. Betydligt mer ekonomiskt att bara ha konsolexklusivitet som nu, särskilt när det kanske är ett one hit wonder. Utvecklaren i övrigt känns inte så imponerande.

Medlem

Första gången jag önskar att jag hade haft ett xbox.

Geeks Gaming

Inte min typ av spel. Och förstår verkligen inte hypen för de. Men kul att de går bra för dom och att folk gillar de.

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Första gången jag önskar att jag hade haft ett xbox.

PC?

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Är nog bara en tidsfråga innan det blir domstol över Palworld. Ägarna av Pokemon IPt kommer säkerligen vilja ha en del av kakan nu när det går bra.

De kommer säkert försöka, men jag tror inte att det kommer hända något. Går ju liksom inte att ha ägande rätt på gulliga monster och bollar.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Det här är en sådan sleeper hit. Det är det nästa stora. Microsoft borde investera i studion med ett köp av studion.

Tror inte att Microsoft är intresserade av att köpa en studio som kopierar Pokémon på det här sättet.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

De kommer säkert försöka, men jag tror inte att det kommer hända något. Går ju liksom inte att ha ägande rätt på gulliga monster och bollar.

I detta fall ser det i stort sett ut som de matat en AI med olika Pokemon-designs som den sedan fått "mixa" en aning och spotta ur sig nya monster. Många har ju pekat ut delar av monster som uppenbart är exakta kopior från Pokemon.

Edit: En smula komiskt att utvecklarens förra spel bokstavligen heter AI: Art Impostor och använder AI-genererade bilder.

https://store.steampowered.com/app/2154230/AI_Art_Impostor/

Redaktör
Ponny

Galna siffror. Jäkligt kul. Men! Får lite ont i magen när jag ser pokélikheterna.

Det återstår att se vad Nintendos advokatstab gör med detta. Är ju lite väl likt i många fall kan jag tycka. Fortsättning lär följa – för Nintendo brukar inte se mellan fingrarna.


signatur

En Bamseponny av folket

Avstängd

Nintendos Advokatmaffia kommer äta upp all deras vinst


signatur

“People shouldn't be afraid of their government. Governments should be afraid of their people.”

Gen
Medlem
Skrivet av blackidus:

Kört några timmar och det är riktigt skoj även för en 37 åring som aldrig rört något i närheten av Pokemon tidigare
Men kommer dock vänta tills GamePass versionen uppdateras, det är ganska tydligt att det inte är den senaste versionen som släppts där.

Skymtade någon artikeln någonstans, kommer inte ihåg var men att den senaste versionen fastnat i en utdragen certifiering för Gamepass/Xbox?

Samma här, aldrig kört något Pokemonliknande spel Är inte mycket för survival heller men det är något charmigt över spelet.

Precis, Steam kör 0.1.2 och Gamepass kör 0.1.0 om jag inte minns fel. Tyckte 26€ var billigt nog att äga så kan man alltid plocka upp det senare när det fått fler uppdateringar istället för att behöva köpa en GamePass månad varje gång man vill lira det.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Gen:

Samma här, aldrig kört något Pokemonliknande spel Är inte mycket för survival heller men det är något charmigt över spelet.

Verkar som att det är där många kommer ifrån när de tycker spelet är kul, men också då med erfarenhet av Pokemon sedan tidigare.

Jag testade strax under 2 timmar i helgen och var själv inte imponerad. Mycket vad som gör att folk gillar spelet verkar egentligen bara handla om de söta monstrerna och att det påminner lite utseendemässigt om Pokemon. Gameplay annars är standard survival, och mest då åt Ark-hållet då man där också tar hand om varelser fast då Dinos av olika slag.

Mja. Får se vad framtiden visar. Kommer Nintendo göra något? Kan de göra något? Kommer utvecklarna fylla världen med kul innehåll?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Galna siffror. Jäkligt kul. Men! Får lite ont i magen när jag ser pokélikheterna.

Det återstår att se vad Nintendos advokatstab gör med detta. Är ju lite väl likt i många fall kan jag tycka. Fortsättning lär följa – för Nintendo brukar inte se mellan fingrarna.

Det är välkänt hur Nintendo agerar för att skydda sina IP. Pocketpair studion (som dessutom är japansk) borde redan har räknat med någon form av stämning. Får se vad deras försvar blir. Bara konstigt att Nintendo inte agerat tidigare. Likheterna har egentligen varit kända sen spelet presenterats för ett par år sedan.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Fulci:

Det är välkänt hur Nintendo agerar för att skydda sina IP. Pocketpair studion (som dessutom är japansk) borde redan har räknat med någon form av stämning. Får se vad deras försvar blir. Bara konstigt att Nintendo inte agerat tidigare. Likheterna har egentligen varit kända sen spelet presenterats för ett par år sedan.

Denna t ex tycker jag är svår att snacka bort. Vad är oddsen att ett nytt företag, efter Nintendo, gör en kaninfigur som har liknane armar, händer och också råkar ha shorts och ett bälte?

Det finns lite olika exempel och var gränsen går är något folk inte håller med. Många av Palworlds monster känns som att man tagit allt från 4-20 delar av olika Pokemons och satt ihop dem på lite olika sätt, istället för att skapa något helt nytt. Tror dock inte det räcker för någon stämning.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

12
Skriv svar