530 får gå när League of Legends-studion Riot Games bantar

Robot
530 får gå när League of Legends-studion Riot Games bantar

11 % av personalen tvingas lämna när verksamheten skalas ner.

#league-of-legends, #riot-games


Medlem

Att gå från League of Legends som de släppte för drygt 14 år sedan till:

League of Legends, Teamfight Tactics, Valorant, Wild Rift, Legends of Runeterra, Hextech Mayhem, Ruined King, Convergence, The Mageseeker, Song of Nunu, Bandle Tale, Project L och deras kommande MMO samt andra projekt som Arcane-serien på Netflix. Så har Riot Games växt minst sagt de senaste 3-4 åren!

EDIT: De satsar också mycket på e-sportscenen där finalmatcherna under Worlds 2023 sågs av drygt 6 miljoner tittare.


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

Bra. Nu kan de människorna jobba med något mer givande till samhället. Vi har mer spel än vad som behövs.

Medlem

Känns som att de borde införa skin-system likt CS2 där man kan sälja dem till andra personer och även betta skins. Finns massa pengar där.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av pazu:

Bra. Nu kan de människorna jobba med något mer givande till samhället. Vi har mer spel än vad som behövs.

Riktigt tråkig kommentar, finns många som tycker det är väldigt givande.

Och ganska respektlöst för folk som precis förlorat sitt jobb.

Medlem
Skrivet av LinkXLank:

Riktigt tråkig kommentar, finns många som tycker det är väldigt givande.

Och ganska respektlöst för folk som precis förlorat sitt jobb.

De jobbade på ett företag som gör TV-spel. TV-spel. Förstår ni hur mycket TV-spel det finns? Folk hinner inte ens spela de som finns.

Moderator | Testpilot
Skrivet av pazu:

De jobbade på ett företag som gör TV-spel. TV-spel. Förstår ni hur mycket TV-spel det finns? Folk hinner inte ens spela de som finns.

Vad skönt då att ditt jobb är otroligt unikt och viktigt för samhället Berätta gärna så kan vi döma dig lika hårt också.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av pazu:

De jobbade på ett företag som gör TV-spel. TV-spel. Förstår ni hur mycket TV-spel det finns? Folk hinner inte ens spela de som finns.

Fast alla spelar ju inte exakt samma spel och vissa genrer finns det mindre spel utav. Vissa spel är kortare, vissa är längre etc etc, finns mycket nyans i detta.

Det går även att säga samma sak om böcker, filmer, mat, bilar, musik eller diverse sporter! Varför finns det så många fotbollslag, kan man inte bara ha ett? Varför behövs det så många fotbollspelare, räcker det inte?

Köper inte riktigt argumentet.

Medlem
Skrivet av pazu:

De jobbade på ett företag som gör TV-spel. TV-spel. Förstår ni hur mycket TV-spel det finns? Folk hinner inte ens spela de som finns.

Fascinerande ändå att denna typen av kommentar kommer från ett så pass gammalt konto på en nyhetssida där spel är fokus.

Medlem
Skrivet av MrPeters:

Fascinerande ändå att denna typen av kommentar kommer från ett så pass gammalt konto på en nyhetssida där spel är fokus.

Har man varit med i gamet så länge så förstår man.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Vad skönt då att ditt jobb är otroligt unikt och viktigt för samhället Berätta gärna så kan vi döma dig lika hårt också.

Den dagen mitt jobb inte längre behövs är dagen då jag blir av med det.

Medlem
Skrivet av pazu:

Den dagen mitt jobb inte längre behövs är dagen då jag blir av med det.

Sicken surpuppa du var då.

Medlem
Skrivet av pazu:

Bra. Nu kan de människorna jobba med något mer givande till samhället. Vi har mer spel än vad som behövs.

vad jobbar du med om man får fråga?

Medlem
Skrivet av Scream112:

vad jobbar du med om man får fråga?

Något som behövs.

1
Skriv svar