Steam Next Fest igång – testa hundratals kommande spel

Robot
Steam Next Fest igång – testa hundratals kommande spel

Veckolång demofest lyfter fram spel som är på gång.

#nyhetstips, #steam, #steam-next-fest


Inaktiv

Star trucker och Homeworld 3 på nedladdning!

Medlem

Gillar Next Fest. Går alltid hitta något kul indie spel som man aldrig skulle upptäckta annars.

Medlem

Om ni inte har koll på Balatro så stark rekommendation! Släpps redan om ett par veckor också.

Geeks Gaming

https://store.steampowered.com/app/1840080/Homeworld_3/ kör demo på sin wargame game mode. Lär dra hem de i morgon. Kanske hinner köra innan jobb.

Medlem

någon uppkommande arpg (diablo, last epoch) spel man bör hålla koll på?


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Releasehästryttare
Skrivet av YmerXE:

någon uppkommande arpg (diablo, last epoch) spel man bör hålla koll på?

Powerlust

Releasehästryttare

Några noterbara demos utanför de som är uppenbara så som Homeworld och Outcast:

Medlem
Skrivet av Gneiss:

Om ni inte har koll på Balatro så stark rekommendation! Släpps redan om ett par veckor också.

Tack för tipset, blir ett köp här! Sällan poker not en bot är kul, men här är det tillräckligt annorlunda för att det inte ska kännas som poker.

Som vanligt vet jag inte riktigt vad jag är ute efter - ARPG:s, deckbuilders, roguelikes eller mysiga 2D spel… Slutar med att man wishlistar mängder av spel som man sen aldrig köper…


signatur

Carbonara görs inte med grädde.

Medlem

Stormgate var kul!

Gen
Medlem
Skrivet av Devan:

Powerlust

Galet att det även finns på mobil

Medlem

signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

"Shapez 2" var ju inte dumt alls... riktigt kul till och med

Synd att det inte är release förrän Q4.

Medlem

Testade Millenia men var inte imponerad, känns som ett sämre Civilization. Grafiken var ingen höjdare på maximum och det kändes som att det saknades massa funktioner och tooltips.

Har även kört stormgate från closed beta och där förstår jag inte alls vad utvecklaren håller på med. Kallar det för beta men saknar byggnader och enheter. Creep camps har placeholder modeller och attacker m.m. Camps känns inte som något intressant utan mer en eftertanke, mycket dötid under en match. Grafiken är heller inget att hänga i julgranen och prestandan kunde varit bättre. De försöker redan göra spelet till en e-sport, prata om att börja i fel ände...

Medlem

Indika: https://store.steampowered.com/app/1373960/INDIKA/
Mest bisarra trailer jag någonsin sett:

Pacific Drive: https://store.steampowered.com/app/1458140/Pacific_Drive/

Beyond Hanwell https://store.steampowered.com/app/2565550/Beyond_Hanwell/
Rekommenderar denna, mycket bra grafik och atmosfäriska miljöer.

Medlem

Nån som kan tipsa om bra co-op spel på Steam next fest?

Medlem

Laddade ner Pacific Drive, men råkade softlocka mig 40 min in genom att använda ett hälsokit istället för att langa in det i bilen och kan därmed inte fullfölja tutorialen. Inte gick det att spara heller.

Bortsett från att körfysiken inte var lika tillfredsställande som jag hoppats på och att det tar en stund att reparera alla individuella delar så verkar det i alla fall lovande baserat på inledningen. Stämningsfullt.

Medlem

Prövade Stormgate och det var nog det mest generiska spelet jag varit med om sen tidernas begynnelse... Ingen feeling, 90% av spelet är rehashed från Starcraft, några bitar från Warcraft.

Det är som att devs bara är one-trick ponies, kan inte komma på en enda mechanic, unit eller tema själva.

Då var Godsworn, ganska jäkla mycket bättre i mitt tycke, alltså en rekommendation att pröva.

Medlem
Skrivet av WonderBoy:

Laddade ner Pacific Drive, men råkade softlocka mig 40 min in genom att använda ett hälsokit istället för att langa in det i bilen och kan därmed inte fullfölja tutorialen. Inte gick det att spara heller.

Gjorde samma
Så tips för den som spelar, råka inte använda en medkit, utan lägg alla 3st i bilen...

Medlem
Skrivet av B-itta:

Gjorde samma
Så tips för den som spelar, råka inte använda en medkit, utan lägg alla 3st i bilen...

High five!

Medlem

Har bara testat ett demo och det är Bore Blasters för jag gillade deras förra spel (Void Scrappers) väldigt mycket och Bore Blasters var väldigt bra... ett självklart köp i framtiden


signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX3080 10GB V2 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍
Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍
Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Medlem

Testade Stormgate och det har absolut potential. Det är ju supertidigt i utvecklingen men kommer nog bli grymt i slutändan 🙂

Medlem
Skrivet av Devan:

Powerlust

ooh, verkar lovande. uppskattar förslaget. önskar alla en trevlig helg


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

1
Skriv svar