Disney investerar 15,7 miljarder i Epic Games

Robot
Disney investerar 15,7 miljarder i Epic Games

Och tillsammans ska de bygga ett universum.

#Disney, #Epic-games, #Fortnite, #nyhetstips


Medlem

Grattis till Epic och till alla Fortnitefans

edit: då ser vi väl snart en fortnite sektion på Disney+ med där vi finner filmer, serier osv


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Grattis till Epic och till alla Fortnitefans

edit: då ser vi väl snart en fortnite sektion på Disney+ med där vi finner filmer, serier osv

För att inte tala om alla Disney themed skins som lär dyka upp i Fortnite. Tyckte ändå det var en kul grej de gjorde med Lego sist, även ifall den kunde varit bättre.

Medlem

Bra för Epic, För Disney känns det som ett slag i Luften för att rädda sig själva


signatur

“People shouldn't be afraid of their government. Governments should be afraid of their people.”

Medlem

Allt Disney rör vid blir till guld! ☺️

Medlem

Lol, slutet på klippet... "Play, watch, create...shop!"

Redaktör
Ponny

Epic och Disney. Stora pengar blir större pengar.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Quake-konnässsör

Prisa gud! Bob Iger har rört Epic, vår profet har talat, Epic kommer bli ett språkrör för framtiden, Iger kommer förgylla vår närvaro men sin röst som bara kan förknippas bättre än Talyor Swift (om vi pratar Grammys).

Ja ne, lycka till, nu kan Epic ge bort några fler spel till oss alla för de pengarna.

Först dödade de sina egna animerade filmer, sen köpte de upp andra bolags animerade filmer, dödade dem, sen köpte de upp serietidningars filmer, dödade dem, sen köpte de upp spel, döda..... mmmm

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Allt Disney rör vid blir till guld! ☺️

Guldpläterad


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

🤪🤪🤪🤪🤪

Medlem

Jahopp då började slutet på ett spännande epic…

Medlem

Tycka vad man vill men Epic har lyckats skapa ett riktigt cool "universum" med alla samarbeten, crossovers osv osv osv. Men det är klart, gnällas ska det göras oavsett så fort det är Epic, Disney eller Fortnite som nämns här på FZ

Medlem

Det gnälldes mycket på Disney när de köpte upp star wars franchisen, och efter star wars 1 med jar jar binks så var katastrofen ett faktum. Men sen tog disney sig i kragen och jag har inte hört mycket gnäll på dessa senaste satsningarna disney gjort inom området såsom mandalorian och ahsoka.

Med det sagt så tror jag att steam bör känna oro för denna kombo. Epic har aldrig kunnat matcha steam ensam, men disney har mycket som steam inte kan erbjuda. Med det sagt så använder jag steam i regel till 99.9% när jag skall spela, men jag har också ett abonnemang hos disney för diverse serier hos både vuxna och mina barn. Kommer det tex ut att jag får spela spel gratis om jag redan har ett abonnemang för tv-serier och filmer; varför skall jag då köpa spelen på steam i framtiden? Givetvis bara spekulationer från min sida, men ändå.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

STAR WARS GALAXIES

Medlem

Det har ju hittats lite småbitar av ett open world mode i Fortnites kod efter dem senaste uppdateringarna, kanske är relaterat till detta?

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Allt Disney rör vid blir till guld! ☺️

Säg det till Marvel post End Game och Star Wars...

Personligen är jag inte förvånad att Disney är villiga att hoppa i säng med TenCent.

Skrivet av vbgbasse:

Det gnälldes mycket på Disney när de köpte upp star wars franchisen, och efter star wars 1 med jar jar binks så var katastrofen ett faktum. Men sen tog disney sig i kragen och jag har inte hört mycket gnäll på dessa senaste satsningarna disney gjort inom området såsom mandalorian och ahsoka.

Exsqueeze me? Att "ta sig i kragen" levererade sequel trilogy, Ashoka (som var väldigt dålig), Obi-Wan (som var katastrofalt dålig), Han Solos film (som var väldigt dålig), The Book of Boba Fett (som var katastrofalt dålig, totalt karaktärsmord), Andor (Som var ett sömnpiller). Det enda bra post Disney skulle jag personligen säga är Rogue 1 och Mandalorian.


signatur

I drank what?

Medlem
Medlem
Skrivet av vbgbasse:

Det gnälldes mycket på Disney när de köpte upp star wars franchisen, och efter star wars 1 med jar jar binks så var katastrofen ett faktum.

Episod 1 och hela prequel-trilogin kom ut innan Disney köpte Lucasfilm

Medlem
Skrivet av Mirage:

Exsqueeze me? Att "ta sig i kragen" levererade sequel trilogy, Ashoka (som var väldigt dålig), Obi-Wan (som var katastrofalt dålig), Han Solos film (som var väldigt dålig), The Book of Boba Fett (som var katastrofalt dålig, totalt karaktärsmord), Andor (Som var ett sömnpiller). Det enda bra post Disney skulle jag personligen säga är Rogue 1 och Mandalorian.

Ja smaken e väl som baken, dvs delad. För mig så var tex andor det bästa som kommit från star wars nånsin. Men jag gillar också riktigt mörk sci-fi. Samtidigt så kan vi se på boba fet som jag inte alls tyckte om då det var lite för barnsligt för min smak. Däremot förstår jag att dessa serier troligen är riktade emot 2 helt skilda målgrupper med den gemensamma nämnaren att det är i star wars universumet. Jag menar; se på star wars rebels. Den serien kan ses av vuxna, men är troligen riktad emot barn/ungdomar först och främst.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Star Wars och Marvel finns ju redan i spelet sedan länge och jag minns att någon på Disney sa att dom hade mycket mer grejer planerat, så det kanske var det här dom syftade på? Spännande att se vad dom hittar på.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Säg det till Marvel post End Game och Star Wars...

Personligen är jag inte förvånad att Disney är villiga att hoppa i säng med TenCent.

Exsqueeze me? Att "ta sig i kragen" levererade sequel trilogy, Ashoka (som var väldigt dålig), Obi-Wan (som var katastrofalt dålig), Han Solos film (som var väldigt dålig), The Book of Boba Fett (som var katastrofalt dålig, totalt karaktärsmord), Andor (Som var ett sömnpiller). Det enda bra post Disney skulle jag personligen säga är Rogue 1 och Mandalorian.

Håller med om det mesta du skriver, Men enligt mig så är Andor den bästa Star Wars serien och är generellt hyllad.
Håller även Rogue one och Mandalorian högt, trots att 3e säsongen av Mando inte höll samma kvalitet och tappade fokus.

Medlem
Skrivet av vbgbasse:

Det gnälldes mycket på Disney när de köpte upp star wars franchisen, och efter star wars 1 med jar jar binks så var katastrofen ett faktum. Men sen tog disney sig i kragen och jag har inte hört mycket gnäll på dessa senaste satsningarna disney gjort inom området såsom mandalorian och ahsoka.

Med det sagt så tror jag att steam bör känna oro för denna kombo. Epic har aldrig kunnat matcha steam ensam, men disney har mycket som steam inte kan erbjuda. Med det sagt så använder jag steam i regel till 99.9% när jag skall spela, men jag har också ett abonnemang hos disney för diverse serier hos både vuxna och mina barn. Kommer det tex ut att jag får spela spel gratis om jag redan har ett abonnemang för tv-serier och filmer; varför skall jag då köpa spelen på steam i framtiden? Givetvis bara spekulationer från min sida, men ändå.

Mandalorian S1 var bra sen urartade det, Ahsoka var aldrig bra, gillade exakt ingenting i den Serien och jag älskade Clone Wars


signatur

“People shouldn't be afraid of their government. Governments should be afraid of their people.”

Medlem
Skrivet av SaunaWarrior:

Håller med om det mesta du skriver, Men enligt mig så är Andor den bästa Star Wars serien och är generellt hyllad.
Håller även Rogue one och Mandalorian högt, trots att 3e säsongen av Mando inte höll samma kvalitet och tappade fokus.

Jag sade inte Andor var dålig, den var ett sömnpiller Den var "bra" så att säga. Den föll inte mig i smaken men den var inte dålig. Håller med om S3 på Mando, den tappade i kvalitét, definitivt.


signatur

I drank what?

Skribent
Skrivet av Mike_Swe:

Mandalorian S1 var bra sen urartade det, Ahsoka var aldrig bra, gillade exakt ingenting i den Serien och jag älskade Clone Wars

Problemet med Ahsoka var att den mer var Rebels säsong 5 än en Ahsoka-serie. Jag hade inget problem med det då jag gillade Rebels, men kan förstå man blev besviken om endast sett Clone Wars innan, eller inte gillade Rebels.


signatur

"Writer and Fighter"

Gen
Medlem
Skrivet av DieZe:

Tycka vad man vill men Epic har lyckats skapa ett riktigt cool "universum" med alla samarbeten, crossovers osv osv osv. Men det är klart, gnällas ska det göras oavsett så fort det är Epic, Disney eller Fortnite som nämns här på FZ

Glöm för guds skull inte alla fantastiska tidsexklusiviteter, underbara launchers och vänliga försök att köpa sina kunder genom gratisspel

Medlem

Dags för Epic att gå all in ESG då.

Medlem

Totalt jävla mörker.

Medlem

Låter intressant, Disney är Epic

Medlem

Disney nästlar sig in överallt. Ush.

12
Skriv svar