Ubisoft försvarar Skull and Bones prislapp på 70 $

Medlem

Ingen särskilt kontroversiell åsikt, men Ubisoft är verkligen det tristaste som hänt spelbranschen de senaste åren. Så fruktansvärt tråkiga, intetsägande, och helt själlösa spel.

”AAAA”…

Medlem

Vad är ett "AAAA" spel? Kopplar vi upp oss via matrix eller vad.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv
Skrivet av Alexraptor:

Verkligheten? Sämsta scenen att välja som exempel! Och något som jag skulle älska att se i ett spel!

Det HÄR är en mer korrekt skildring av verkligheten.
https://youtu.be/MZHGpMtaEOU?si=Zx5zTurICyZFt8Oh

Nu ääre så att jag redan länkat den filmen flera ggr i andra trådar och ville just lyfta pirat delen som jag tkr också är sköj. Annars håller jag med att den scenen är episk

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Vad är ett "AAAA" spel?

Det är jävla trams att ens tala om AAA- och AA-spel i min mening. Jämför med film. Det talas om B-filmer (som är billigare produktioner, direkt till video, ofta dumma/ostiga rullar) och det pratas om filmer helt enkelt som, när det inte är tal om just B-filmer, man väl då kan förmoda skulle kunna kallas A-filmer. Men talas det någonsin om AA, AAA- eller AAAA-filmer? Nej. För det hade varit totalt puckat.

Medlem

Trodde att det här skulle bli ett F2P-spel. Att det skulle vara ett AAAA-spel känns mest bara skrattretande.

Medlem

Enda AAAA som detta spelet är är i misslyckanden.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Verkligheten? Sämsta scenen att välja som exempel! Och något som jag skulle älska att se i ett spel!

Det HÄR är en mer korrekt skildring av verkligheten.
https://youtu.be/MZHGpMtaEOU?si=Zx5zTurICyZFt8Oh

Master & Commander är en mycket bra krigsfilm. Däremot är det just en krigsfilm och inte en piratfilm. Filmen utspelar sig under Napoleonkrigen på 1800-talet och det går nog inte att översätta detta direkt till piratverksamhet några hundra år tidigare. Vapen och fartyg hade utvecklats en hel del (även om det ytligt bara ser ut som segel och flintlås) och flottan med marinkårssoldater är inte direkt buckanjärer.

Ett piratspel får gärna ta en del från Pirates of the Caribbean men tona ned/ta bort det övernaturliga. Ett helt realistiskt piratspel skulle nog inte bli så roligt att spela.

Medlem
Skrivet av kennyg123:

4h räckte för mig. Behövdes inte mer för att inse att det inte är ett spel jag kommer vilja spela igen

Samma här, spelade 5-6H i förra betan och känner mig rätt klar med spelet nu.


signatur

Frilansande animatör - Tidigare projekt: https://www.imdb.com/name/nm4133995/

Medlem

AAAA = John Romero is gonna make you his bitch.

Medlem

Tyckte det sög å slutade efter 5 timmar.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

På 11 år och med UBI-budget hade jag förväntat mig något extraordinärt, vad får vi, ett AAAA-spel utan singel player...
Nej tack!


signatur

|.|

Medlem
Skrivet av Managor:

Verkligen trist att det görs så få piratspel och så händer detta när det väl görs ett.

Jag avsäger mig födelsedagspresenter och julklappar i ett par år framöver om någon gör ett nytt bra single player piratspel, komplett med sjöstrider, skattletande och romdrickande.

Måste det inte vara AAAA eller AAA så finns det Senaste alstret från Sea Dogs skaparna.

https://store.steampowered.com/app/2230980/Caribbean_Legend/

Medlem

Ubisoft left on read.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Måste det inte vara AAAA eller AAA så finns det Senaste alstret från Sea Dogs skaparna.

https://store.steampowered.com/app/2230980/Caribbean_Legend/

https://i.imgur.com/n0y1TnX.png

Hur i hela Hälsingland har jag missat detta?
Tack!


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem
Usch

Har väntat länge på detta, en sån besvikelse, känns helt värdelöst allting...Fy fan va dåligt...känner en tomhet i spelet, dött liksom, tomt, vad har dom gjort? Usch, värsta test av ett spel på många många år...

Medlem

1 tim / Uninstall.

Medlem
Skrivet av Popski:

Master & Commander är en mycket bra krigsfilm. Däremot är det just en krigsfilm och inte en piratfilm. Filmen utspelar sig under Napoleonkrigen på 1800-talet och det går nog inte att översätta detta direkt till piratverksamhet några hundra år tidigare. Vapen och fartyg hade utvecklats en hel del (även om det ytligt bara ser ut som segel och flintlås) och flottan med marinkårssoldater är inte direkt buckanjärer.

Ett piratspel får gärna ta en del från Pirates of the Caribbean men tona ned/ta bort det övernaturliga. Ett helt realistiskt piratspel skulle nog inte bli så roligt att spela.

Du har så klart helt rätt. Dock var det mer skalan av förstörelse som jag tänkte på.

Första PoTC skildrade slag mellan piratskepp ganska bra men den scenen tyckte jag var löjeväckande. Att ett första rangens linjeskepp förvandlades till flisor med automateld från ett par mindre skepp, köpte jag helt enkelt inte.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Jag är så jädra trött på det här spelet. Har jag någonsin varit så färdig med ett spel INNAN det släpps? Tveksamt. Ska bli så skönt att det släpps så vi kan gå vidare med våra liv.

Du tog orden ur min mun. Precis så känns det.

Kan inte se annat än en flopp framför mig.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Naiv som jag är trodde jag att detta skulle bli ett större och bättre AC Black Flag (älskade det spelet).

Provade betan och det är tyvärr ingenting för mig. Får fortsätta leka Viking-pirat i AC Valhalla istället.

Medlem
Skrivet av JerkerRaner:

Tyckte det var kul, köpte direkt efter kvällens beta spelande.

Aa samma, jag har plöjt 8h å är fullsmetad inför release. Carry over så känns skönt å slippa göra om allt en 3e gång.

Medlem
Skrivet av stenman:

Aa samma, jag har plöjt 8h å är fullsmetad inför release. Carry over så känns skönt å slippa göra om allt en 3e gång.
<Uppladdad bildlänk>

Exakt, gillade starkt att supporta spelare i svåra fighter, samt pvp event delen var riktigt kul!


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av JerkerRaner:

Exakt, gillade starkt att supporta spelare i svåra fighter, samt pvp event delen var riktigt kul!

Precis, som i alla mmo är det roligast när samarbetet är där. Med tank, healer och dpsklass som jobbar ihop.

Medlem

Open betan är inget AAAA Spel alls, hade kanske köpt det för 15$/€. Har normalt inte svårt att lägga pengar på spel, men det finns inte där! a-titel kanske kanske, om det kommer mer kontent som inte är med i open betan.

Ha en trevlig helg

Medlem
Skrivet av Goalie:

1 tim / Uninstall.

Precis samma.
SJällöst, tråkigt och fyrkantigt. Vilket skit.

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Du har så klart helt rätt. Dock var det mer skalan av förstörelse som jag tänkte på.

Första PoTC skildrade slag mellan piratskepp ganska bra men den scenen tyckte jag var löjeväckande. Att ett första rangens linjeskepp förvandlades till flisor med automateld från ett par mindre skepp, köpte jag helt enkelt inte.

Ja, just den scenen är inget vidare. Skeppet ser ut bli söndertrasat av Bismarck.

Första PotC är en trevlig matinéfilm. Sedan blev det stadigt sämre (har bara sett de tre första). Som film betraktat så är MaC galet mycket bättre. Samma sak gäller realistiska stridsscener. Jag tror dock fortfarande att ett piratspel har mer att hämta från PotC.

Medlem

Jag spelade Open beta i helgen och slutade efter någon timme för att det inte alls kändes som ett piratspel... Båten kändes som att man körde en bil och när man väl sköt så var det ändå bara sikta tryck av, kanonerna hade lika gärna kunnat varit pistoler i vilket shooter spel som helst.

Vill man ha ett spel med ordentlig segling och skeppsstrider rekommenderar jag sea of thieves.

Medlem

Kört betan i 8-ish timmar, känns som ett f2p. Mycket märkligt att det inte finns svärdsstrider. När man går iland finns det inget att göra utom att springa till ett visst ställe och sen tillbaka till båten, går inte ens att hoppa. Grafiken ger mig tidiga ps4 vibbar. Tradiga fetchquest mm. Inget köp för min del.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Finns många videos. Så ser det ut just nu i endgame…

https://youtu.be/ypalMKhiJrU?si=7rzudEOk5UX4JOo9

Medlem

Då är valet lätt mot black flag remaster ( om de inte lyckas fukka upp den också)

12
Skriv svar