Sugen på en ny färg på din Diablo IV-portal? Det blir 300 spänn, tack

Robot
Sugen på en ny färg på din Diablo IV-portal? Det blir 300 spänn, tack

Och då får du inte ens välja färg.

#Blizzard, #Diablo-4, #nyhetstips


Medlem

Har tappat allt förtroende för Activision Blizzard tyvärr och detta hjälper inte riktigt.
Detta börjar bli riktigt pinsamt.


signatur

PC | Asus Rog Ally | PS5 | Switch

Medlem

Börja med höga $30, sänk sedan till rabatterade låga $10-$15 för de "lyssnar på spelarna" och spelarna tycker bolaget gör en jättebra grej.

Medlem

Det är som att dom medvetet försöker sabotera sig själva med Diablo 4, blir fan bara värre o värre.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Aja de får göra vad de vill med DIablo 4 för egen del, jag kommer aldrig köra det igen oavsett vad de gör, less på blizzardspel.

För egen del om jag känner att jag vill ha en dos ARpg så blir det nog till att testa Last Epoch.

Medlem

Jag började spara när spelet kom ut. Nu är jag fullt redo att färga om mina portaler.

Edit: Måste köpa spelet med ja, det hade jag inte råd med kom jag på...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Jag har inget emot lite visuella mikrotransaktioner men det här är överdrivet dyrt. Hade kunnat tänka 2-4 dollar max, vill man ha en annan färg så kör på men 20 dollar är på tok för mycket.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Redaktör
Ponny

Skynda och fynda / synda!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Hahahahahaha herregud.

Medlem

Det är ju som sagt valfritt så jag förstår inte varför folk gnäller. Inte direkt P2W av färgen på portalen.

Geeks Gaming

Man kan ju få mycket snyggare portaler bara genom att spela spelets säsonger. Det är ju inget tvång att köpa detta vilket folk verkar tro. Fast vi har väl horse armor från Oblivion att tacka för allt. Men hoppa på hattåget allihopa, choo-choo.

Medlem

Äckligt av ActiBlizz.

Medlem
Skrivet av LancelotSwe:

Jag har inget emot lite visuella mikrotransaktioner men det här är överdrivet dyrt. Hade kunnat tänka 2-4 dollar max, vill man ha en annan färg så kör på men 20 dollar är på tok för mycket.

Håller mer, priset är alldeles för högt. Det är väldigt litet jobb från Blizzard att skapa dem, för ett pris man kan köpa riktigt bra spel för. De är ute efter de som inte bryr sig om pris antagligen.

Medlem
Skrivet av Sphere of No Form:

Man kan ju få mycket snyggare portaler bara genom att spela spelets säsonger. Det är ju inget tvång att köpa detta vilket folk verkar tro. Fast vi har väl horse armor från Oblivion att tacka för allt.

En gång i tiden fanns sånt i spelet som man kunde få tag på på naturlig väg som gjorde spelet roligt att spela bland annat tack vare det.

Eller så kunde du modda det själv om det inte fanns.
Nu är det bara att hala fram plånboken istället.
Seriöst. Det är inte ens en mikrotransaktion längre. Det är samma pris som nästan tre riktigt bra indie-spel.

Medlem

Tråkigt att ett företag som Blizzard blivit ett sådant skämt nu för tiden...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Skrivet av Sarato:

En gång i tiden fanns sånt i spelet som man kunde få tag på på naturlig väg som gjorde spelet roligt att spela bland annat tack vare det.

Eller så kunde du modda det själv om det inte fanns.
Nu är det bara att hala fram plånboken istället.
Seriöst. Det är inte ens en mikrotransaktion längre. Det är samma pris som nästan tre riktigt bra indie-spel.

Så är det. Själv skulle jag inte heller köpa något dylikt men det är ju knappast nyhetsmaterial, det är dessutom över två veckor sen dom här portalerna dök upp i Diablos store.

En av dom första mounts i World of Warcraft man kunde köpa (25 dollar), genererade mer pengar än Star Craft 2:s expansion.
Sett till hur enkelt och snabbt det är att göra skins så förstår man ju att spelutvecklarna gör sånt här.
Det är skevt, helt klart.

Medlem
Skrivet av LancelotSwe:

Jag har inget emot lite visuella mikrotransaktioner men det här är överdrivet dyrt. Hade kunnat tänka 2-4 dollar max, vill man ha en annan färg så kör på men 20 dollar är på tok för mycket.

De tjänar mer pengar på att ha det för detta pris än om de skulle ha det för 2-4 dollar
Priserna för sånt här har redan studerats och vilket är det bästa pris man ska sätta för att tjäna mest pengar

De har inte bara random satt ett pris
Det är därför du ser sånna höga priser i alla spel som har mikrotransaktioner
Till och med Last Epoch har miktotransaktioner för liknande priser, en portal skin kostar $10

Medlem
Skrivet av Karmak:

De tjänar mer pengar på att ha det för detta pris än om de skulle ha det för 2-4 dollar
Priserna för sånt här har redan studerats och vilket är det bästa pris man ska sätta för att tjäna mest pengar

De har inte bara random satt ett pris
Det är därför du ser sånna höga priser i alla spel som har mikrotransaktioner
Till och med Last Epoch har miktotransaktioner för liknande priser, en portal skin kostar $10

Du har säkert rätt, det är inte precis att de slår en tärning på priset, de har mycket data att läsa ifrån.

Pratar mest för egen del, och då har jag ändå köpt mycket mikrotransaktioner. När man får hela bra spel för det priset.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem
Medlem

Ja, vad ska man egentligen säga? Blizzard är Blizzard och det kan man inte ändra på fast man skulle steka dem i smör.

Låt dem sitta där med sina undermåliga produkter och tjäna pengar på folk med större plånbok än förstånd och ge dina pengar till utvecklare som respekterar sin publik istället.

Jag är inte ens arg längre, bara trött på dem. Dags att lämna Blizzard i det förgångna. Som den där barndomsbästisen som växte upp till blandmissbrukare och aldrig kan hålla käften om att hans kryptoplånka går spikrakt uppåt men ändå behöver låna pengar.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Det sorgliga är att det inte är Blizzard det är fel på, utan folk som har gjort detta till en hållbar affärsmodell och framtiden för alla spel framöver.

Medlem

Själv tänker jag lägga ut 300 kr på honung och brygga mjöd till sommaren istället. Blir nog roligare


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Shit, längtar efter PoE 2 ännu mer nu!

Medlem

Fy fan va mörkt


signatur

Allätare

Inaktiv
Skrivet av LancelotSwe:

Du har säkert rätt, det är inte precis att de slår en tärning på priset, de har mycket data att läsa ifrån.

Pratar mest för egen del, och då har jag ändå köpt mycket mikrotransaktioner. När man får hela bra spel för det priset.

Om vi ska jämföra med verkliga livet, spenderar inte väldigt många sina pengar på saker som ser snyggt/coolt ut? Jag tänker det är en av de viktigaste aspekterna för många vid köp. Titta bara i sydkorea där alla i princip plastikopererar sig. Skins är gaming världens plastikoperationer

Det är ju social status. Sen kan jag hålla med om att det är lika farligt som P2W. Jag gillar det dock inte och det banar en väg för hutlösa priser likt detta.

Medlem

Vi såg det inte riktigt komma.

- Förmodligen alla som köpte Diablo 4

Förstår inte folk som köpte D4 efter den öppna betan, ett av de sämsta ARPG jag kört någonsin, och jag spyr på varenda youtuber som marknadsförde spelet.

Medlem

Ja haha.
Men Activision ovh Blizzard tackar er.
Många här på FZ som hypade upp Diablo 4, förköpte för att spela tidigt osv.
Trots "dont you have phones" och allt annat ruttet företaget håller på med, ni kastade era pengar på dom. Hoppas ni är nöjda 😂


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skrivet av noreason:

Vi såg det inte riktigt komma.

- Förmodligen alla som köpte Diablo 4

Förstår inte folk som köpte D4 efter den öppna betan, ett av de sämsta ARPG jag kört någonsin, och jag spyr på varenda youtuber som marknadsförde spelet.

Jag spelar fortfarande och tycker det är riktigt kul. Kör bara seasons. Det är bättre nu än vid release.

Skrivet av Molotov:

Ja haha.
Men Activision ovh Blizzard tackar er.
Många här på FZ som hypade upp Diablo 4, förköpte för att spela tidigt osv.
Trots "dont you have phones" och allt annat ruttet företaget håller på med, ni kastade era pengar på dom. Hoppas ni är nöjda 😂

Jag är nöjd med mitt köp av Ultimate Edition. Har spelat ca 900 timmar, mycket nöje per krona.

Skriv svar