Stora ryktestråden för "Switch 2"

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Läckare med bra kontakter inom spelindustrin så har haft många rätt, men också en del "fel" (som att Metroid Prime Remaster skulle ha släppts i 2022 September Direct men sköts upp till Februari 2023 så han fick raka av sitt hår som han hade satsat, så säker var han) så med alla läckor gäller det ju att ha en skopa salt - även om de kan visa sig stämma helt eller delvis. Gällande namnet tror jag inte det spelar så stor roll om den kallas 2 eller Pro men för att undvika Wii U-förvirring lär de inte vilja kalla den Pro då det låter som en ny itteration bara och inte en helt ny konsol/uppföljare. De lär vilja kommunicera tydligare den här gången.

Du blandar ihop Nate the Hate med Jeff Grubb. Det var Jeff Grubb som fick raka av sitt hår.

Medlem
Skrivet av Ugglan:

Ja precis, jag uttryckte mig lite milt 😅 jag menade bara att med bakåtkompatibilitet som dessutom förbättrar spelen så ökar incitamentet avsevärt att uppgradera till Switch 2. Jag tänker att om ens Switch 2 säljer hälften så bra som Switch 1 så är det fortfarande en braksuccé, fast enkelt att se det som en ”flopp” med tanke på vad den har att leva upp till.

Tänk om de skulle släppa en stationär Switch 2 efter några år som en ”pro”, det tror jag skulle få många att köpa ytterligare en maskin som komplement till sin Switch 2 som då används mest bärbart. Bara en tanke. Vad tror ni om det?

Ja, tror också många ser värdet snabbare att uppgradera om den har bc och dessutom gör spelen bättre. Och ja, tror att Nintendo kan ha sett vilket tryck det var på en "Switch Pro" när det ryktades om den så att ge försäljningen en skjuts med en sådan variant som komplement tror jag är mycket troligt!

Skrivet av Daed:

Inte säker på om jag tolkar din formulering rätt här, men den höjda prognosen är för nuvarande finansiella året som slutar 31 mars 2024, inte nästa finansiella år. Att finansiella år skiljer sig från vanliga kalenderår är typiskt förvirrande företagsnonsens

Prognosen för försäljningen under det nya finansiella året (april 2024 - mars 2025) kommer vara med i nästa kvartalsrapport, vilket bör vara i början av maj. Om Switch 2 lanseras under det nya finansiella året, vilket alla väntar sig att det ska göra, så ger det oss en övre gräns för när Switch 2 kan avslöjas. Den måste praktiskt taget visas innan kvartalsrapporten i maj, annars blir det ju väldigt svårt att ge en riktig prognos till investerarna.

Nä jag läste fel som att de trodde de skulle sälja lika många enheter som de gjort och sen lite till så tänkte att de måste mena att de ska göra det på ett år. Men ökningen är ju inte dubbel utan lite mindre. Och det kan de säkert klara på lite mer än en månad!

Ja, de kommer nog vilja utannonsera konsolen innan nästa möte så de kan svara på frågor, möta förväntningar och hypa inkomster. Att vänta ett helt år med det kan sätta dem i en knivig sits - om de inte har riktigt många spel som de inte utannonserat som kan lugna dem så länge.

Skrivet av Arceion:

Du blandar ihop Nate the Hate med Jeff Grubb. Det var Jeff Grubb som fick raka av sitt hår.

Haha ja, tack! Minns aldrig vem av dem som läckt vad. Men vet att han haft många rätt tidigare och känns trovärdig. Den enda jag känner till som har haft mer rätt är väl Pyoro som sporadiskt ger information om Nintendo Directs och spel. Han har 100% track record så rätt uppenbart att han har insiderinformation. Men han har varit tyst länge nu så är orolig att Nintendo-ninjorna kommit åt honom och täppt igen hans informationsfönster. Eller så bidar han bara sin tid innan stora bomberna börjar falla!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/1nNjvAZyLu0

Verkar som uppgifter varierar om NG Switch kommer ha joy-cons eller inte. Känns som det kommer försvåra om den blir mer som ROG Ally utan löstagbara kontroller. Eller vad tycker ni?

Jag köpte nyss joy-cons för PC bruk och de har rätt många cons som deras namn antyder. Nintendo MÅSTE fortsätta ha de kvar men gärna förbättrade till Joy-pros. Hall sensorer, bättre ergonomi, större knappar och bättre motion control prestanda. Nuvarande motion control är väldigt hackigt via BT vid höga framerates på PC. Annars är motion controls en värdig ersättning till kb & mus.

Medlem
Skrivet av BeardedRobot:

Jag köpte nyss joy-cons för PC bruk och de har rätt många cons som deras namn antyder. Nintendo MÅSTE fortsätta ha de kvar men gärna förbättrade till Joy-pros. Hall sensorer, bättre ergonomi, större knappar och bättre motion control prestanda. Nuvarande motion control är väldigt hackigt via BT vid höga framerates på PC. Annars är motion controls en värdig ersättning till kb & mus.

Hall sensorer känns som det borde bli standard för alla first party-konsoldosor de kommande åren. Wii-vift är väl en mer passande kompromiss för mus då det kan ge pixelperfektion och utgår från en referenspunkt och inte tomma luften/gravitationen som gyroskop. Sen gärna Wi-fi 6 och betydligt bättre BT-antenn/chip då BT-ljud verkligen är av bedrövligt dålig kvalitet på nuvarande Switch. Där måste bandbredden ökas markant så man både kan använda trådlösa kontroller och få vettig ljudkvalitet samtidigt.

fue
Medlem

Rumors via Universo Nintendo:

- Switch 2 is gonna have backwards compatibility with OG Switch titles
- Both for physical and digital games
- Devs can enhance their Switch 1 games to take advantage of the added processing power
- Reiterates a Direct is coming next week, and the hardware reveal is next month
- Mentions that a Pokémon presentation is coming this month

Inaktiv
Skrivet av fue:

Rumors via Universo Nintendo:

- Switch 2 is gonna have backwards compatibility with OG Switch titles
- Both for physical and digital games
- Devs can enhance their Switch 1 games to take advantage of the added processing power
- Reiterates a Direct is coming next week, and the hardware reveal is next month
- Mentions that a Pokémon presentation is coming this month

En Pokémon presentation brukar vara i februari har jag för mig och Nintendo Direct vet jag brukar infalla i februari första gången. Så det är inte så konstigt.

Resten tar jag med en stor nypa salt tills allt är bekräftat.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Hall sensorer känns som det borde bli standard för alla first party-konsoldosor de kommande åren. Wii-vift är väl en mer passande kompromiss för mus då det kan ge pixelperfektion och utgår från en referenspunkt och inte tomma luften/gravitationen som gyroskop. Sen gärna Wi-fi 6 och betydligt bättre BT-antenn/chip då BT-ljud verkligen är av bedrövligt dålig kvalitet på nuvarande Switch. Där måste bandbredden ökas markant så man både kan använda trådlösa kontroller och få vettig ljudkvalitet samtidigt.

Gyroskop kan ge pixelperfektion med och är dessutom inte i behov av en basstation som trackar rörelser. Man kan alltså styra ett spel utan att behöva flaxa med armarna eller ha de framför skärmen, små rörelser med kontrollen räcker vare sig man står, sitter eller ligger. Mycket smidigare än Wii:s vid det här laget uråldriga lösning. Det enda som behövs är snabbare BT eller 2,4 Ghz lösning.

Medlem
Skrivet av BeardedRobot:

Jag köpte nyss joy-cons för PC bruk och de har rätt många cons som deras namn antyder. Nintendo MÅSTE fortsätta ha de kvar men gärna förbättrade till Joy-pros. Hall sensorer, bättre ergonomi, större knappar och bättre motion control prestanda. Nuvarande motion control är väldigt hackigt via BT vid höga framerates på PC. Annars är motion controls en värdig ersättning till kb & mus.

Skrivet av Majoren:

Hall sensorer känns som det borde bli standard för alla first party-konsoldosor de kommande åren. Wii-vift är väl en mer passande kompromiss för mus då det kan ge pixelperfektion och utgår från en referenspunkt och inte tomma luften/gravitationen som gyroskop. Sen gärna Wi-fi 6 och betydligt bättre BT-antenn/chip då BT-ljud verkligen är av bedrövligt dålig kvalitet på nuvarande Switch. Där måste bandbredden ökas markant så man både kan använda trådlösa kontroller och få vettig ljudkvalitet samtidigt.

Vet inte vad Hall-sensorer är? Men jag hoppas också de behåller joy-cons som är avtagbara så det inte bara blir en ROG Ally typ. Funkar, men är inte lika praktiskt för multifunktionaliteten. Och klart de kan förbättra dem, så det inte blir drift t.ex.

Skrivet av anon_326145:

En Pokémon presentation brukar vara i februari har jag för mig och Nintendo Direct vet jag brukar infalla i februari första gången. Så det är inte så konstigt.

Resten tar jag med en stor nypa salt tills allt är bekräftat.

Jag postade video om dessa rykten igår redan, och tror absolut det stämmer med bc såväl fysiskt som digitalt för Nintendo vill nog inte allienera så många nuvarande Switch-ägare och ge färre incitament till att uppgradera och gå vidare. Och ja, Pokémon Presents brukar vara i slutet av Februari efter Nintendo Directen som oftast också är samma månad, men ofta i början. Faktum är att denna tråden började med rykten inför fjolårets present om att det skulle komma "next gen patches" till Pokémon-spelen.

Medlem

Det här är intressant! De pratar Switch och föregående konsoler, skillnader och hur bärbara och hemkonsoler "slagits ihop" och det vunna fokuset utifrån det. Samt att de pratar om Nintendo Account som "viktigt långtgående sammankoppling till kunderna" vilket i alla fall jag tolkar som att de menar att en kommer kunna logga in på NG Switch och ha tillgång till allt en har tillgång nu på Switchen!

Verkar som flertalet publishers är redo att avslöja flertalet projekt för NG Switch! Och att förhandsbokningar börjar snart! Hypen bara ökar!

Inaktiv
Skrivet av Gertzy:

Vet inte vad Hall-sensorer är?
(…)

Jag postade video om dessa rykten igår redan, och tror absolut det stämmer med bc såväl fysiskt som digitalt för Nintendo vill nog inte allienera så många nuvarande Switch-ägare och ge färre incitament till att uppgradera och gå vidare.

Hall-effect är de nya spakarna som har kommit där de använder sig av någon form av magnet som gör att spakarna inte kan börja drifta.
Jag väntar själv på några sådana spakar till min Switch just nu, men det tar ett tag från Amazon tyvärr, som är de enda i dagsläget här i Sverige som har det.

Jag hoppas och tror att det kommer bli som tidigare att man kan spela sina gamla fysiska spel från Switch på nästa konsol men det skulle heller inte förvåna mig om det bara går att föra över de digitala licenserna med tanke på vad digitaliserade vi blir.

Medlem
Skrivet av BeardedRobot:

Gyroskop kan ge pixelperfektion med och är dessutom inte i behov av en basstation som trackar rörelser. Man kan alltså styra ett spel utan att behöva flaxa med armarna eller ha de framför skärmen, små rörelser med kontrollen räcker vare sig man står, sitter eller ligger. Mycket smidigare än Wii:s vid det här laget uråldriga lösning. Det enda som behövs är snabbare BT eller 2,4 Ghz lösning.

Jag gillar inte trackingen i joycon eller pro kontroller i jämförelse med wii. Wii kändes mer precis likt en laser pekare. Wii motion kontrollerna har ju även gyro i sig.

Trackingen i VR med vr kontrollers slår dock allt Nintendo gjort hittils så om de fortsätter med motion tracking hoppas jag de lyckas göra något snarlikt.

Vore coolt att styra Metroid prime 4 med kanon armen helt flytande utan några som helst input delay på höger joycon.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Hall-effect är de nya spakarna som har kommit där de använder sig av någon form av magnet som gör att spakarna inte kan börja drifta.
Jag väntar själv på några sådana spakar till min Switch just nu, men det tar ett tag från Amazon tyvärr, som är de enda i dagsläget här i Sverige som har det.

Konceptet med hall effect-sensorer för analoga spakar är inte nytt. Det användes redan i slutet av 90-talet av Sega för Dreamcast och 3D-dosan för Saturn, men det är först nu på senare år som de börjat bli populära på bredare front.

Medlem
Skrivet av BeardedRobot:

Gyroskop kan ge pixelperfektion med och är dessutom inte i behov av en basstation som trackar rörelser. Man kan alltså styra ett spel utan att behöva flaxa med armarna eller ha de framför skärmen, små rörelser med kontrollen räcker vare sig man står, sitter eller ligger. Mycket smidigare än Wii:s vid det här laget uråldriga lösning. Det enda som behövs är snabbare BT eller 2,4 Ghz lösning.

Nja, det är ju tyvärr nackdelar med båda lösningarna. Visst lite bökigt är det ju att sikta mot en referenspunkt, men även gyro måste ju reseta sig till sin egen referenspunkt emellanåt, vilket är när optiken är i lod, det är därför gyro-sikte i Switch-spel tenderar att "fucka ur" då och då när det var ett tag sedan du höll kontrollerna rakt.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Hall-effect är de nya spakarna som har kommit där de använder sig av någon form av magnet som gör att spakarna inte kan börja drifta.
Jag väntar själv på några sådana spakar till min Switch just nu, men det tar ett tag från Amazon tyvärr, som är de enda i dagsläget här i Sverige som har det.

Jag hoppas och tror att det kommer bli som tidigare att man kan spela sina gamla fysiska spel från Switch på nästa konsol men det skulle heller inte förvåna mig om det bara går att föra över de digitala licenserna med tanke på vad digitaliserade vi blir.

Aha, ja det låter ju lovande för att få bukt på drifting-problemet. Har ju ryktats om att de ska använda någon slags magnetlösning men hade inte hört namnet förut bara Jag tror/hoppas att det blir som med 3DS och NDS att den senare har lite annorlunda kassetter så de inte kan spelas på gamla konsolen, men den gamla konsolens spel är tillgängliga på den nya!

Inaktiv
Skrivet av Gertzy:

Aha, ja det låter ju lovande för att få bukt på drifting-problemet. Har ju ryktats om att de ska använda någon slags magnetlösning men hade inte hört namnet förut bara Jag tror/hoppas att det blir som med 3DS och NDS att den senare har lite annorlunda kassetter så de inte kan spelas på gamla konsolen, men den gamla konsolens spel är tillgängliga på den nya!

Det som är tråkigt med Switch är att Nintendo inte har gjort några egna Joy-Cons med denna teknik så vill man ha det så får man fixa det själv på sina Joy-Cons eller hitta några tredjepartskontroller med dessa spakar.

Jag tror också att om det blir att man kan använda Switch kassetter i nästa konsol att de nya kassetterna ser lite annorlunda ut så att de inte kan sättas in i en Switch.
De har ju gjort så både med Gameboy Advance och Nintendo 3DS tidigare.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Det som är tråkigt med Switch är att Nintendo inte har gjort några egna Joy-Cons med denna teknik så vill man ha det så får man fixa det själv på sina Joy-Cons eller hitta några tredjepartskontroller med dessa spakar.

Jag tror också att om det blir att man kan använda Switch kassetter i nästa konsol att de nya kassetterna ser lite annorlunda ut så att de inte kan sättas in i en Switch.
De har ju gjort så både med Gameboy Advance och Nintendo 3DS tidigare.

Tror de tänker att de säljer så bra ändå så de ser ingen anledning att jobba på att förbättra dem? Och att det ska finnas ett incitament att uppgradera - "Hey, vi hörde ni hade lite problem på förra konsolen men kom med här till nästa så har vi fixat. det!" typ.

Ajuste, GBA-kassetterna var lite bredare men kunde spela GB/GBC-spelen - vilket jag var tacksam för då jag inte sörjde att pensionera min svarta GB Original som kändes som en tegelsten i handen i jämförelse. Minns när jag fick GBA i julklapp med Mario Kart: Super Curcuit och tyckte den kändes så fjäderlätt att jag var rädd att den skulle gå av på mitten Ironiskt nog har jag inte kvar den men mitt gamla GB och Pokémon Red som var första spelet jag köpte för egna pengar efter att ha jobbat lite i trädgården den sommaren

Inaktiv
Skrivet av Gertzy:

Ajuste, GBA-kassetterna var lite bredare men kunde spela GB/GBC-spelen - vilket jag var tacksam för då jag inte sörjde att pensionera min svarta GB Original som kändes som en tegelsten i handen i jämförelse. Minns när jag fick GBA i julklapp med Mario Kart: Super Curcuit och tyckte den kändes så fjäderlätt att jag var rädd att den skulle gå av på mitten Ironiskt nog har jag inte kvar den men mitt gamla GB och Pokémon Red som var första spelet jag köpte för egna pengar efter att ha jobbat lite i trädgården den sommaren

GBA köpte jag i och med att Pokémon Ruby och Sapphire kom.
Sen köpte jag på mig alla Zelda och Pokémon spel till Gameboy och Gameboy Advance. Sen älskade jag NES Classic till GBA. Köpte nästan alla de spelen och konsolen.
Hade även Gameboy player till min Gamecube så jag kunde spela allt på teven. Nintendo gjorde även en video där de visade att alla Zelda spelen kunde spelas på Gamecube och än idag är det den enda konsolen där alla Zelda spel fanns att spela till.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

GBA köpte jag i och med att Pokémon Ruby och Sapphire kom.
Sen köpte jag på mig alla Zelda och Pokémon spel till Gameboy och Gameboy Advance. Sen älskade jag NES Classic till GBA. Köpte nästan alla de spelen och konsolen.
Hade även Gameboy player till min Gamecube så jag kunde spela allt på teven. Nintendo gjorde även en video där de visade att alla Zelda spelen kunde spelas på Gamecube och än idag är det den enda konsolen där alla Zelda spel fanns att spela till.

Hade aldrig GB-player till Gamecuben, även om jag tyckte det var en fantastisk sak, men prioriterade alltid nya spel istället för en sådan när jag väl hade pengar. Enda tillbehöret jag skaffade var Wave Bird, vilket kändes futuristiskt med trådlös handkontroll

Ja, hade hoppats att Switch skulle bli nya "All Zelda-console" men kanske med NG Switch då

Medlem

Har suttit och scrollat igenom sista säg, 20 sidorna i denna tråd. Varenda film @Gertzy postat om switch2 ryktena...alltså haha vafan. Hur kan man som youtuber sitta och orka tjäna pengar på att spekulera om saker konstant.

Jaja, vad säger vi blir det reveal under första 15 dagarna av mars nudå?


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Har suttit och scrollat igenom sista säg, 20 sidorna i denna tråd. Varenda film @Gertzy postat om switch2 ryktena...alltså haha vafan. Hur kan man som youtuber sitta och orka tjäna pengar på att spekulera om saker konstant.

Jaja, vad säger vi blir det reveal under första 15 dagarna av mars nudå?

Haha, de/vi tycker det är roligt och intressant att följa rykten och spekulera kring dem Alla gör det inte ens för pengar utan bara som hobby - även om de tar emot donationer vid live-sändningar har jag sett

Ja, allting pekar mot det! Men det är ju ingen garanti, Nintendo kanske skjuter upp det till April, vi får se! Intressanta tider nu i alla fall!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Haha, de/vi tycker det är roligt och intressant att följa rykten och spekulera kring dem Alla gör det inte ens för pengar utan bara som hobby - även om de tar emot donationer vid live-sändningar har jag sett

Ja, allting pekar mot det! Men det är ju ingen garanti, Nintendo kanske skjuter upp det till April, vi får se! Intressanta tider nu i alla fall!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Ja, tror också många ser värdet snabbare att uppgradera om den har bc och dessutom gör spelen bättre. Och ja, tror att Nintendo kan ha sett vilket tryck det var på en "Switch Pro" när det ryktades om den så att ge försäljningen en skjuts med en sådan variant som komplement tror jag är mycket troligt!

Nä jag läste fel som att de trodde de skulle sälja lika många enheter som de gjort och sen lite till så tänkte att de måste mena att de ska göra det på ett år. Men ökningen är ju inte dubbel utan lite mindre. Och det kan de säkert klara på lite mer än en månad!

Ja, de kommer nog vilja utannonsera konsolen innan nästa möte så de kan svara på frågor, möta förväntningar och hypa inkomster. Att vänta ett helt år med det kan sätta dem i en knivig sits - om de inte har riktigt många spel som de inte utannonserat som kan lugna dem så länge.

Haha ja, tack! Minns aldrig vem av dem som läckt vad. Men vet att han haft många rätt tidigare och känns trovärdig. Den enda jag känner till som har haft mer rätt är väl Pyoro som sporadiskt ger information om Nintendo Directs och spel. Han har 100% track record så rätt uppenbart att han har insiderinformation. Men han har varit tyst länge nu så är orolig att Nintendo-ninjorna kommit åt honom och täppt igen hans informationsfönster. Eller så bidar han bara sin tid innan stora bomberna börjar falla!

Haha, inte lätt att hålla reda på! 😂 Nate the Hate är ju dock oftast väldigt trovärdig, även Jeff Grubb (som dock som sagt hade fel angående timingen med Metroid Prime Remastered), men Pyoro är väl den enda leakern med ett 100% track record hittills.

Medlem
Skrivet av Arceion:

Haha, inte lätt att hålla reda på! 😂 Nate the Hate är ju dock oftast väldigt trovärdig, även Jeff Grubb (som dock som sagt hade fel angående timingen med Metroid Prime Remastered), men Pyoro är väl den enda leakern med ett 100% track record hittills.

Haha ja verkligen Jo han har ju varit det, inte fått allt rätt men för det mesta haft bra källor och inte bara slängt ur sig massa gissningar i alla fall! Och jag tror att Grubb hade bra information om Prime som ryktades vara klart under flera månader innan det släpptes och att det lutade åt att släppas i September där men att Nintendo ändrade sig i sista stund och senarelade det till Februari för att passa schemat bättre. Och vi har ju bevisligen fått det så helt fel ute var han ju absolut inte. Men nä, ingen är ju träffsäkrare än Pyoro som tycks ha tillgång till Nintendos Youtube-account och kan se klipp innan de når allmänheten. I alla fall pratas det om att det är så han får sin information. Ska bli spännande att se om de shadowdropar en Direct Mini/Partner imorgon eller om det inte blir någon alls. Skulle kännas märkligt men de har ju droppat en del på X och Youtube nu så de kanske fortsätter så och resten visas / utannonseras hos MS-podden imorgon när de kanske pratar om spel som ska gå multiplattform. Och sen NG Switch-utannonsering i början av Mars.

Medlem

Ser inte ut att vara några Directs idag. Ska inte säga alla, men en del av dessa källor som används ska man verkligen ta med en nypa salt.

Först var det en person som sa Direct förra veckan i youtube videos. Visade sig vara falskt. Killen försvann från Twitter.

Denna vecka var det en annan Braziliansk källa som sa Direct idag enligt ovan videos. Den personen hade också fel.

Även den person. Minns inte vem - som sa: ett ”blowout reveal switch 2” event i Januari visade sig ha fel. 3 påstådda källor på 1.5 månad som motbevisats.

Några rykten får man dock ge har vart korrekt och har lite mer cred.

Medlem

Gjorde lite forskning på källorna och hittade följande lista:

https://new.reddit.com/r/GamingLeaksAndRumours/wiki/index/?ut...

Tier 1 - Very Reliable Sources

This tier is dedicated to sources that have a proven track record with leaks and claims made about previously unknown gaming information. This is the cream of the crop, the tip of the top, and the best tier when it comes to reliability.

  • Jason Schrierer

  • Tom Henderson

  • Pyoro

----------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------

Tier 2 - Generally Reliable Sources

This tier is for leakers who have made a good amount of true claims in the past. Everything might not be perfect, but they are a generally reliable source at the current time.

  • Jeff Grubb

  • Midori

  • NateTheHate

  • BilBil-Kun

  • Jez Corden

  • Tom Warren

  • Imran Khan

  • SyluxHunter

  • Andy Robinson

  • Lance McDonald

  • Insider-Gaming

----------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------
Tror vissa av dom är Twitter och vissa Youtubers. En del kan vara multiplatform.
Om man vill ha en guide att ranka trovärdigheten bakom de källor som presenteras i klippen. Skulle väll säga kanske att TIER 1 och 2 ovan är bra källor. Längre ner än så får man ta med en nypa salt.

Medlem
Skrivet av Belgaar:

Ser inte ut att vara några Directs idag. Ska inte säga alla, men en del av dessa källor som används ska man verkligen ta med en nypa salt.

Först var det en person som sa Direct förra veckan i youtube videos. Visade sig vara falskt. Killen försvann från Twitter.

Denna vecka var det en annan Braziliansk källa som sa Direct idag enligt ovan videos. Den personen hade också fel.

Även den person. Minns inte vem - som sa: ett ”blowout reveal switch 2” event i Januari visade sig ha fel. 3 påstådda källor på 1.5 månad som motbevisats.

Några rykten får man dock ge har vart korrekt och har lite mer cred.

Såg en video, de har tidigare shadowdroppat Direct Mini/partner showcase så det kan fortfarande hända Har det inte hänt efter midnatt är det nog dött lopp dock. Men nu när MS har sagt att fyra spel ska komma till andra format, men inte vilka till vilka, så vill nog Nintendo följa upp med att säga vilka spel det är som kommer till Switch

Medlem
Skrivet av Belgaar:

Ser inte ut att vara några Directs idag. Ska inte säga alla, men en del av dessa källor som används ska man verkligen ta med en nypa salt.

Först var det en person som sa Direct förra veckan i youtube videos. Visade sig vara falskt. Killen försvann från Twitter.

Denna vecka var det en annan Braziliansk källa som sa Direct idag enligt ovan videos. Den personen hade också fel.

Även den person. Minns inte vem - som sa: ett ”blowout reveal switch 2” event i Januari visade sig ha fel. 3 påstådda källor på 1.5 månad som motbevisats.

Några rykten får man dock ge har vart korrekt och har lite mer cred.

Den brazilianska källan är väl Universo Nintendo som haft rätt om mycket och hade flera källor på att det skulle vara en Direct den 15:e - vilket antagligen var rätt men att den senarelades på grund av MS-podden igår. Det är lite som att när Grubb sa att Prime Remaster skulle släppas (eller i alla fall utannonseras) i September Directen 2022 men så blev det ju inte - men källor indikerade starkt på att det var klart och redo för släpp, men så senarelades det till Februari-directen där det blev shadowdropp istället. Så bara för att någonting inte händer enligt läckor betyder det inte att de är 100% fel och är helt värdelösa och aldrig går att lita på. Att det skulle vara Switch 2-event i Januari tror jag bara var en optimistisk gissning dock, så det finns ju många en inte bör ta på allvar men det finns också få bra som går att lita på!

Nu har Pyoro gått ut och sagt att det blir Direct Mini Partner Showcase nästa vecka och han har 100% trackreckord så det kan vi tro på!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Den brazilianska källan är väl Universo Nintendo som haft rätt om mycket och hade flera källor på att det skulle vara en Direct den 15:e - vilket antagligen var rätt men att den senarelades på grund av MS-podden igår. Det är lite som att när Grubb sa att Prime Remaster skulle släppas (eller i alla fall utannonseras) i September Directen 2022 men så blev det ju inte - men källor indikerade starkt på att det var klart och redo för släpp, men så senarelades det till Februari-directen där det blev shadowdropp istället. Så bara för att någonting inte händer enligt läckor betyder det inte att de är 100% fel och är helt värdelösa och aldrig går att lita på. Att det skulle vara Switch 2-event i Januari tror jag bara var en optimistisk gissning dock, så det finns ju många en inte bör ta på allvar men det finns också få bra som går att lita på!

https://youtu.be/_i1BDGX5b4M

Nu har Pyoro gått ut och sagt att det blir Direct Mini Partner Showcase nästa vecka och han har 100% trackreckord så det kan vi tro på!

Såg videon nu, jag läste också att han Pyoro har haft 100% track record. Verkar vara så att det är spikat att det blir partner showcase direct nästa vecka. Men partner showcase innebär också att det inte blir några zelda eller metroid remakes/ports/remasters?

Får hoppas på the big reveal i mars som allt fler säger från olika källor.

Medlem
Skrivet av Belgaar:

Såg videon nu, jag läste också att han Pyoro har haft 100% track record. Verkar vara så att det är spikat att det blir partner showcase direct nästa vecka. Men partner showcase innebär också att det inte blir några zelda eller metroid remakes/ports/remasters?

Får hoppas på the big reveal i mars som allt fler säger från olika källor.

Det finns en liten chans, eftersom allt som inte är intern studio räknas som "Partner" så om Zelda-remakesen och/eller Metroid Prime 2+3 utvecklats av några andra - vilka de antagligen har - kan de faktiskt visas upp Men Pyoro sa att "I'm not excited" so tror inte vi ska förvänta oss några stora avslöjanden nästa vecka direkt. Utan de sparas nog till Switch 2-avslöjandet, för även om de kommer till Switch kommer de nog användas som PR-material för att kunna spelas bättre på nya konsolen. Gissar jag.

Medlem

Enligt en rapport från Eurogamer kommer Switch 2 inte lanseras i år utan Q1 2025 (Jan-Mar)

VGC skriver:

"According to the sources, they are also working on games targeting Q1 2025, to launch alongside the console itself, which has internally slipped out of a previous 2024 target."

Skriv svar