Grand Theft Auto: San Andreas 20 år

Medlem
Grand Theft Auto: San Andreas 20 år

Jag kan inte fatta det. Jag minns när jag först spelade det, och jag återvänder till spelet ibland. Tycker fortfarande att det är ett av de roligaste och bästa spelen någonsin. Ibland är det t o m snyggt och har atmosfär. En annan milstolpe som också blir 20 år är Half-Life 2, men det spelade jag inte förrän några år senare. Men då, 2004, så var San Andreas störst och roligast. Det känns overkligt att det faktiskt är 20 år sen jag först spelade det.

"I’ll have two number 9s, a number 9 large, a number 6 with extra dip, a number...

Medlem

SA kan mycket väl vara det bästa GTAt, i alla fall för mig, följt av något av VC eller GTA4.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

SA kan mycket väl vara det bästa GTAt, i alla fall för mig, följt av något av VC eller GTA4.

Känner likadant

Inaktiv

Så det är 20 år sedan som jag stod utanför GAME i Karlstad och väntade på att klockan skulle slå 12 på natten.
Alla som hade förhandsbokat San Andreas fick ett sms om att man kunde komma till GAME redan klockan 12, natten till det datumet som San Andreas släpptes för att få köpa sitt förhandsbokade ex.
Jag var en av dem. 🙂

Medlem

Underbara minnen. SA är det bästa GTA-spelet. Underbar setting och känsla, fantastisk musik, roliga karaktärer. Nu kan man ju säga det samma om andra spel i serien men SA hade något extra.

Medlem

Helvete vad åren går. Det var banbrytande att spela det på PS2 hemma hos en kompis, jag hade aldrig sett en så stor och detaljerad spelvärld förr. Jag fick dock vänta med att spela genom det tills sommaren 2005 då det släpptes till PC.

Fina minnen från den varma sommarn. Sista året innan man fick byta cykeln mot moped. Spelade genom Half-Life 2 på våren. Köpte San Andreas precis när det släpptes i juni. Killen i butiken vägrade sälja det till mig, så farsan köpte ut det medan jag väntade utanför. Hela sommaren spenderades framför GTA och Lego Star Wars medan Demon Days mullrade i högtalarna. Jag och en polare satt uppe dygnet runt flera dar i rad och kunde inte slita oss. Vi pausade bara för att cykla ner till stranden för att köpa hamburgare och bada.

Lagom till hösten, när skolan började och varenda vrå av San Andreas hade utforskats, tipsade polaren om ett nytt onlinespel som hette World of Warcraft...


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Minns att jag fick en GTA San Andreas T-Shirt när jag förbokade det, kom i samm paket. Synd så använde man den så den slets ut.
Det är länge sen jag spelat GTA San Andreas, "remaster" spelen har jag inte spelat och det verkar ju som att det inte är nått att ha heller.
Det sades för några år sen att en VR-version var under utveckling av just GTA San Andreas, som jag sett fram emot. Men det har varit rätt tyst om det spelet bra länge.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv
Skrivet av Molotov:

Minns att jag fick en GTA San Andreas T-Shirt när jag förbokade det, kom i samm paket. Synd så använde man den så den slets ut.
Det är länge sen jag spelat GTA San Andreas, "remaster" spelen har jag inte spelat och det verkar ju som att det inte är nått att ha heller.
Det sades för några år sen att en VR-version var under utveckling av just GTA San Andreas, som jag sett fram emot. Men det har varit rätt tyst om det spelet bra länge.

Vad kul. Själv fick jag inget extra.

Själv tycker jag att remaster versionen är mycket bättre än originalet. Har den på min Switch. Men vet att det är många tyvärr som inte gillar den. Tur att man tycker olika.
Har testat Vice City även på smartphone via NETFLIX men det gillar jag verkligen inte.

Medlem
Skrivet av Pjotor:

https://c.tenor.com/b8WAqSZ2k7AAAAAC/tenor.gif

Helvete vad åren går. Det var banbrytande att spela det på PS2 hemma hos en kompis, jag hade aldrig sett en så stor och detaljerad spelvärld förr. Jag fick dock vänta med att spela genom det tills sommaren 2005 då det släpptes till PC.

Fina minnen från den varma sommarn. Sista året innan man fick byta cykeln mot moped. Spelade genom Half-Life 2 på våren. Köpte San Andreas precis när det släpptes i juni. Killen i butiken vägrade sälja det till mig, så farsan köpte ut det medan jag väntade utanför. Hela sommaren spenderades framför GTA och Lego Star Wars medan Demon Days mullrade i högtalarna. Jag och en polare satt uppe dygnet runt flera dar i rad och kunde inte slita oss. Vi pausade bara för att cykla ner till stranden för att köpa hamburgare och bada.

Lagom till hösten, när skolan började och varenda vrå av San Andreas hade utforskats, tipsade polaren om ett nytt onlinespel som hette World of Warcraft...

Det där är underbara minnen. 😀

Medlem

Åren går. Kanske ska starta upp det igen till helgen. Har det nedladdat till ps5. Glad att jag köpte det på ps4 innan de bytte ut spelet mot skräpiga definitive edition.

Medlem

Även om jag förstår den tekniska storheten med SA är det spelet som är längst ner på min GTA lista. Något med setting, karaktär och musik som verkligen inte stämde överens med mig då eller nu. Men alltid roligt när ett spel är så omtyckt

1
Skriv svar