Inga planer på att släppa hyllade Unicorn Overlord på pc
Atlus vill, men överenskommelsen med utvecklaren inkluderar bara konsol.
#Unicorn-overlord, #Vanillaware
Inget spel jag ens hört talas om, kollade på lite screenshots och såg ut som ett mobilspel?
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
En enorm miss att inte släppa detta på PC. Har varit riktigt sugen på ett nytt strategispel i denna stilen och när jag såg att detta äntligen hade släppts så letade jag frenetiskt runt både på Steam och Epic innan jag insåg att det bara hade släppts till konsol.
Snacka om att handikappa sin egen försäljning med ett strategispel som inte kommer till PC
Helt rätt beslut av utvecklarna. De vet att bara låtsasjapanska konsolkramare med anime-avatarer kan förstå detta spelets storhet. Lite besviken på Yamamoto-sans uttalande här faktiskt då han vet liksom Vanillaware att det vore snudd på ett slag i ansiktet att släppa detta mästerverk på Steam. I Japan är heder fortfarande något viktigt och jag tycker det är helt rätt prioriterat att hellre riskera konkurs (de fick slut på pengar under utvecklingen av UO, googla) än att buga sig ned för pc-gaijin.
edit: jag har 7,5hp i japanska introduktionskurs så jag vet vad jag pratar om.
edit: jag har 7,5hp i japanska introduktionskurs så jag vet vad jag pratar om.
lmao
Körde demo för ett par dagar sedan. Visste inte då att det släpptes typ dagen efter och jag är riktigt sugen på att köpa det till switchen. Fire emblem i realtid med open world. Woao. Enda jag störde mig på var att det är tidsbegränsning på uppdragen även om det är ganska självklart varför.
osv.
Helt rätt beslut av utvecklarna. De vet att bara låtsasjapanska konsolkramare med anime-avatarer kan förstå detta spelets storhet. Lite besviken på Yamamoto-sans uttalande här faktiskt då han vet liksom Vanillaware att det vore snudd på ett slag i ansiktet att släppa detta mästerverk på Steam. I Japan är heder fortfarande något viktigt och jag tycker det är helt rätt prioriterat att hellre riskera konkurs (de fick slut på pengar under utvecklingen av UO, googla) än att buga sig ned för pc-gaijin.
edit: jag har 7,5hp i japanska introduktionskurs så jag vet vad jag pratar om.
Gör du något annat än att trolla här på fz?
Processor: Intel Core i7 14700k
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + bHaptics Tactsuit x16
Gör du något annat än att trolla här på fz?
Gör du något annat än att trolla här på fz?
Känns som ett klokt beslut, ett sånt här spel vill man köra på konsol och kassett. Tycker dock de borde skippat Xbox också, spelet känns som gjort för Switch till den grad att det skulle kännas totalt orimligt att spela det på ett annat format(den onödiga Xbox-versionen står f.ö. bara för 5% av spelets försäljning...), så kanske borde blivit konsolexklusivt på Switchen? Exklusiva spel känns som de oftast får lite mer värde och notis än multiplattformsläpp...
Körde demo för ett par dagar sedan. Visste inte då att det släpptes typ dagen efter och jag är riktigt sugen på att köpa det till switchen. Fire emblem i realtid med open world. Woao. Enda jag störde mig på var att det är tidsbegränsning på uppdragen även om det är ganska självklart varför.
Ja, gillar inte riktigt heller tidspressen. Som du säger så behövs den nog, men personligen föredrar jag nog ändå turordningsbaserat utan tidsgräns, även om detta spel och dess gameplay helt klart växer på mig.
Lite synd tycker jag. Hade kunnat funka på Steam Deck om inte annat.
Medhåll, grymt spel i det formatet! Bokade en PlayStation Portal nu för att kunna köra spelet handhållet, om än i ett mer låst läge (i och med PlayStation 5-behovet) än om det hade varit på Steam Deck.
Generellt förstår jag inte kommentarer som "borde inte ha släppts på Xbox", "hör inte hemma på PC" osv. Det är väl roligare om spelen blir mer - och inte mindre - tillgängliga? Sedan är det upp till var och en var man vill spela spelen.
Dårskap som sagt! VW är i en nisch som gör sig perfekt för Steam Deck.
Hade varit kul o se en uppskattning på potentiella försäljningssiffror för VW:s samtliga spel på PC.
Lite Astrid Lindgren som vägrade Ghibli-adaption av Pippi-varning på detta 😂
Jag tror inte att man är speciellt lockad av ett släpp på steam just på grund av steam deck och den debatt som varit om att folk piratar Switch spel på den. Folk som redan piratar gratis kommer inte köpa spelet på steam i någon significant mängd om det sker ett släpp där, så lika bra att spara in kostnaden för en portering.
Jag tror inte att man är speciellt lockad av ett släpp på steam just på grund av steam deck och den debatt som varit om att folk piratar Switch spel på den. Folk som redan piratar gratis kommer inte köpa spelet på steam i någon significant mängd om det sker ett släpp där, så lika bra att spara in kostnaden för en portering.
Ok, fast VW har ju haft chans att släppa Muramasa och Odinsphere på Steam före Switch släpptes så jag tror inte just folk som piratar Switch-spel är huvudskälet.
Ok, fast VW har ju haft chans att släppa Muramasa och Odinsphere på Steam före Switch släpptes så jag tror inte just folk som piratar Switch-spel är huvudskälet.
Det är relevant eftersom att det ger dem en orsak till att inte släppa på Steam idag som i sig är rimlig som de kan peka på. Detta oavsett om man har principiella skäl till att inte göra det sedan gammalt vilket i sig är ett mer orimligt skäl.
Vanillawares spel är väldigt nischade. Nischade spel är mer sårbara för piratkopiering i grunden.
Så sannolikheten att man omprövar beslutet har inte precis ökat pga detta