Tusentals JRPG-fans sörjer och hedrar Akira Toriyama online

Robot
Tusentals JRPG-fans sörjer och hedrar Akira Toriyama online
Medlem

Hur gammal blev han?
Kände inte till han, men hans verk känner jag desto mer till när folk nämner dem, otroligt bra grejer han gjort verkar det som.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Hur gammal blev han?
Kände inte till han, men hans verk känner jag desto mer till när folk nämner dem, otroligt bra grejer han gjort verkar det som.

Han var 68 år gammal nu när han gick bort :'(

Flera andra "mangaka" sörjer och har reagerat på hans bortgång:

Medlem
Skrivet av Shuriko:

Han var 68 år gammal nu när han gick bort :'(

Okej, ja det är ju inte så mycket idag, 80+ är vad jag förväntar mig med dagens standard såvida man inte åker på någon hemsk sjukdom.

Medlem

Snacka om produktiv tidig karriär hos den karln. På 80 talet gjorde han alltså både Dragon Ball och designade karaktärerna i det i Japan förkrossande populära Dragon Quest.
Efter att DBZ var klar i mitten av 90-talet så verlar han dragit ner på tempot. Karln var väl rikare än Krösus Sork. Men ändå fortsatt göra roliga jobb.

Hoppas han var lika lycklig som han såg ut i alla sina fotografier. Ständigt leende.

Skribent

Det borde nu göras en remake på Chrono Trigger eller Chrono Cross till hans ära.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Det borde nu göras en remake på Chrono Trigger eller Chrono Cross till hans ära.

Jag skulle vara nöjd om dom bara portade Chrono Trigger till moderna konsoler.

Skribent
Skrivet av Kazutoyo:

Jag skulle vara nöjd om dom bara portade Chrono Trigger till moderna konsoler.

Borde ju inte vara så svårt att få över DS-versionen...


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Akira Toriyamas Dragon Ball var den första riktiga mangan jag läste. Jag och mina vänner var omkring ca. 13-14 bast när vi kom i kontakt med Dragon Ball. Vi blev helt frälsta ifrån första mangapocketen. Jag och minst en till av barndomspolarna har hela Dragon Ball-serien hemma (42 volymer).

Sen läste jag och min äldsta grabb hela serien ganska nyligen med. Serien står sig än idag, ca. 35-40 år efter!

Vila i frid, Akira Toriyama.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

JRA
Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Borde ju inte vara så svårt att få över DS-versionen...

PS1 versionen har däremot animefilmsekvenser skapade av Akira Toriyamas studio.

Medlem
Skrivet av JRA:

PS1 versionen har däremot animefilmsekvenser skapade av Akira Toriyamas studio.

DS-versionen har ps1-fmv:erna inkluderade plus extra content som inte finns i ps1-versionen.

Skrivet av Johan Lorentzon:

Det borde nu göras en remake på Chrono Trigger eller Chrono Cross till hans ära.

Tror inte Toriyama var delaktig i skapandet av Chrono Cross.

Medlem

Chrono trigger har en väldigt speciell plats i mitt hjärta!


signatur

I9 9900 - RTX 3080 - 32GB - 990 pro

1
Skriv svar