FZDZ - FZ DIRTZONE (EA Sports WRC klubb)
Hur fungerar det just nu om man kör ett land som inte är klart? Blir det bara tyst eller blir det vanliga engelska spåret även om programmet ligger igång?
Då blir det tyst och man får aktivera ordinarie kartläsare i spelet.
Körde precis min runda i Portugal, gick långt över förväntan. Jag lyckades få till rätt bra rotation på Forden för de snävare kurvorna men det ledde även till att den blev helt livsfarlig på asfalten i hög hastighet, men jag lyckades hålla mig till någon enstaka fadäs.
Till alla som ska köra nu i helgen, glöm inte att det är ONE-MAKE och att man då alltså måste köra med bilen FORD FOCUS RS RALLY 2001! Alla som har kört hittills har kört med rätt bil, gött jobbat
Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen
Är det någon som kan förklara hur det här med däck funkar i det här spelet?
När jag startade Portugal var jag tvungen att köra en teststräcka för att få ett par extra däck (annoying...). Sen när jag skulle starta såg det ut som om jag hade 1 par extra Gravel Medium, ett par Gravel Hard och på bilen satt ett par Gravel Medium. Inför den långa sträcka 4 bytte jag till ett par nya Gravel Medium. Jag hade då tänkt använda mina resterande Gravel Hard på de två sista sträckorna, men när jag kom till pitstoppet hade jag bara ett par Gravel Soft. Dessa hade jag inte sett att jag hade på hela rallyt..? Tacka vet jag DR2.. Haha!
Klarade mig igenom Portugal iaf utan några större incidenter.
Är det någon som kan förklara hur det här med däck funkar i det här spelet?
När jag startade Portugal var jag tvungen att köra en teststräcka för att få ett par extra däck (annoying...). Sen när jag skulle starta såg det ut som om jag hade 1 par extra Gravel Medium, ett par Gravel Hard och på bilen satt ett par Gravel Medium. Inför den långa sträcka 4 bytte jag till ett par nya Gravel Medium. Jag hade då tänkt använda mina resterande Gravel Hard på de två sista sträckorna, men när jag kom till pitstoppet hade jag bara ett par Gravel Soft. Dessa hade jag inte sett att jag hade på hela rallyt..? Tacka vet jag DR2.. Haha!
Klarade mig igenom Portugal iaf utan några större incidenter.
Märkligt ! Jag hade bara super soft och soft att välja på, syns 27:52 in i filmen
Märkligt ! Jag hade bara super soft och soft att välja på, syns 27:52 in i filmen
https://youtu.be/RetzRJP30NU?si=kyOc2m8Ie7H1xpPY
Också soft och super soft för mig. Jag gjorde misstaget att köra shakedown på fel däck och sedan byta däck. då får man tydligen inget extra ändå.
I övrigt är jag nöjd med min körning.
Har knappt kört något alls i Portugal så jag kände inte igen någon sträcka. Gjorde få misstag men kände också hur mkt snabbare det det går att köra.
Men helt klart roligare att gå in blind i ett rally.
Spelar på: PC, Nintendo Switch, PS5 och iOS.
Äger även: NES, SNES, Saturn, Playstation 1,2,3,4, PSP, XBOX360.
Är det någon som kan förklara hur det här med däck funkar i det här spelet?
När jag startade Portugal var jag tvungen att köra en teststräcka för att få ett par extra däck (annoying...). Sen när jag skulle starta såg det ut som om jag hade 1 par extra Gravel Medium, ett par Gravel Hard och på bilen satt ett par Gravel Medium. Inför den långa sträcka 4 bytte jag till ett par nya Gravel Medium. Jag hade då tänkt använda mina resterande Gravel Hard på de två sista sträckorna, men när jag kom till pitstoppet hade jag bara ett par Gravel Soft. Dessa hade jag inte sett att jag hade på hela rallyt..? Tacka vet jag DR2.. Haha!
Klarade mig igenom Portugal iaf utan några större incidenter.
Tror du såg fel på gummiblandningen, du borde haft Soft och Super Soft.
Såhär gör jag i regel på alla rallyn nu för tiden:
Jag kör 1st shakedown för att få ett par extra däck. Sedan startar jag SS1 utan att byta däck, vilket alltså innebär att jag startar på samma däck jag körde shakedown på, men jag har ändå fått 1st par nya däck som ligger i mitt lager. När jag då kommer till första servicen så har jag alltså 2 nya däck att välja på - i detta fallet 1 par Soft och 1 par Super Soft.
Edit: För övrigt är det inget jag kan ändra gällande typ av däck/gummiblandning, hur många däck man har, eller något sådant. Finns tyvärr inte en enda inställning kring detta i clubs utan det tilldelas helt automatiskt. Lite trist, hade varit kul att kunna laborera lite där.
Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen
Vet inte om det är jag som inte kollar ordentligt men tror inte säsong 2 ligger inlagt i första posten? Blir lätt att missa one makes om den försvunnit bland mängden.
Kul att vara igång igen, får se hur det går när man är helt ouppvärmd.
Tack, jag fixar!!
Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen
Tror du såg fel på gummiblandningen, du borde haft Soft och Super Soft.
Såhär gör jag i regel på alla rallyn nu för tiden:
Jag kör 1st shakedown för att få ett par extra däck. Sedan startar jag SS1 utan att byta däck, vilket alltså innebär att jag startar på samma däck jag körde shakedown på, men jag har ändå fått 1st par nya däck som ligger i mitt lager. När jag då kommer till första servicen så har jag alltså 2 nya däck att välja på - i detta fallet 1 par Soft och 1 par Super Soft.
Edit: För övrigt är det inget jag kan ändra gällande typ av däck/gummiblandning, hur många däck man har, eller något sådant. Finns tyvärr inte en enda inställning kring detta i clubs utan det tilldelas helt automatiskt. Lite trist, hade varit kul att kunna laborera lite där.
Ja, jag måste ha sett fel då.
Startade ok.. Men sedan Punka på S4 efter knappt 1 min och man var redan 1.30 bak men gick ganska bra efter det.. Sedan efter man fixat bilen vid depå stop.. ..., gick det bara 30 sec gled av rakt in i en sten , kylaren sprack motorn sned, styrningen åt H-vete.. så det vara bara att hanka sig fram genom S5 och S6 så man kom i alla fall i mål Dead last men glad ändå..
Jag har hittills känt mig lyckligt lottad när det kommer till buggar och spelkrascher. Men idag var olyckan framme och ställde till det rejält. På den långa sträckan tog bromsarna slut helt och hållet så jag fick smyga mig i mål. Men om man inte har bromsar får man inte avsluta sträckan vid funktionärerna utan man rubberbandar i all oändlighet och jag fick välja quit i menyn. Men då spelet aldrig hängde sig och jag korsat mållinjen tänkte jag inte på att kolla ifall tiden hade räknats, vilket den inte gjorde. Så jag ber om ursäkt att jag körde vidare och strulade till det i tidslistan @lerb
Jag har hittills känt mig lyckligt lottad när det kommer till buggar och spelkrascher. Men idag var olyckan framme och ställde till det rejält. På den långa sträckan tog bromsarna slut helt och hållet så jag fick smyga mig i mål. Men om man inte har bromsar får man inte avsluta sträckan vid funktionärerna utan man rubberbandar i all oändlighet och jag fick välja quit i menyn. Men då spelet aldrig hängde sig och jag korsat mållinjen tänkte jag inte på att kolla ifall tiden hade räknats, vilket den inte gjorde. Så jag ber om ursäkt att jag körde vidare och strulade till det i tidslistan @lerb
Är det där en ny bugg? Frågar efter som det inte har hänt mig tidigare
Jag har hittills känt mig lyckligt lottad när det kommer till buggar och spelkrascher. Men idag var olyckan framme och ställde till det rejält. På den långa sträckan tog bromsarna slut helt och hållet så jag fick smyga mig i mål. Men om man inte har bromsar får man inte avsluta sträckan vid funktionärerna utan man rubberbandar i all oändlighet och jag fick välja quit i menyn. Men då spelet aldrig hängde sig och jag korsat mållinjen tänkte jag inte på att kolla ifall tiden hade räknats, vilket den inte gjorde. Så jag ber om ursäkt att jag körde vidare och strulade till det i tidslistan @lerb
Mina bromsar dog i Kroatien en gång, efter det bumpades bromsar upp i priolistan vid repairs kan jag säga!. Men.. Jag kunde stanna och slutföra sträckan vid funktionärerna. Kör manuell inkörning, kör man automatisk så kanske det buggar ur för att spelet inte kan bromsa bilen? (Om du kör auto funktionern vid slutet av sträckan)
Är det där en ny bugg? Frågar efter som det inte har hänt mig tidigare
Jag har aldrig haft så slitna bromsar innan så nytt för mig men hittar en buggrapport från den här veckan och en från januari. Just när jag hade problemet var jag inne och läste ytterligare en buggrapport hos ea men nu minns jag inte längre vad jag sökte på.
Mina bromsar dog i Kroatien en gång, efter det bumpades bromsar upp i priolistan vid repairs kan jag säga!. Men.. Jag kunde stanna och slutföra sträckan vid funktionärerna. Kör manuell inkörning, kör man automatisk så kanske det buggar ur för att spelet inte kan bromsa bilen? (Om du kör auto funktionern vid slutet av sträckan)
Jag kör manuell inbromsning men buggen sker tydligen bara om funktionärerna står i nedförsbacke så det händer alltså inte på alla sträckor.
Jag har aldrig haft så slitna bromsar innan så nytt för mig men hittar en buggrapport från den här veckan och en från januari. Just när jag hade problemet var jag inne och läste ytterligare en buggrapport hos ea men nu minns jag inte längre vad jag sökte på.
Jag kör manuell inbromsning men buggen sker tydligen bara om funktionärerna står i nedförsbacke så det händer alltså inte på alla sträckor.
Ålrajjt!. Jag hade tur för det var platt och fint för mig. Skum bugg dock, känns som om man åker igenom dom borde det vara en trigger som bara avslutar sträckan..
Vet inte om jag nämnt det förut men det är lite synd att man inte kan se andras däckval efter avslutad sträcka som man kan göra när man kör mot AI.
Jag råkade köra super soft på shakedown så sträcka 1-3 med super softs var ju inte optimalt direkt hehe, gick bättre efter den första servicen.
Får ingen harmoni i körningen på detta rally. Gillade inte Argentina i DR2 och denna är typ samma. SS1 började bra, men slutet bara misstag som gjorde styrningen konstig. Sen gjorde jag ett stort misstag på service till SS4. Glömde laga kylaren, så motivationen försvann direkt. Så bröt en bit in på SS4.
Hej kära rallyvänner! Vill bara säga att jag, trots avsaknaden av förra veckans resultat, INTE har glömt er Det har varit en lång och hektisk vecka än så länge arbetsmässigt så jag löser resultaten så snart jag kan
Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen
Wow Jag hade just den värsta crashen av wrc man kan tänka sig(tycker jag) Skulle precis starta sista S6 på scandia och spelet crashar precis när nedräkningen kommer igång.. Och nu fick jag DNF... men,men.. What ever.. Man är lite sur just nu men nytt race nästa vecka
Vet precis hur det känns. Hände mig förra säsongen.
Tyvärr tycker jag inte spelet blir bättre med uppdateringarna som kommer.
Det hackar och tappar flyt i bilden helt slumpmässigt känns det som.
Spelar på: PC, Nintendo Switch, PS5 och iOS.
Äger även: NES, SNES, Saturn, Playstation 1,2,3,4, PSP, XBOX360.
Wow Jag hade just den värsta crashen av wrc man kan tänka sig(tycker jag) Skulle precis starta sista S6 på scandia och spelet crashar precis när nedräkningen kommer igång.. Och nu fick jag DNF... men,men.. What ever.. Man är lite sur just nu men nytt race nästa vecka
Nej men vad ruttet!!
Jag undrade precis varför du och Baklastarn inte kört sista sträckan nu när jag körde igenom mitt rally i förmiddags. Ni båda brukar väl konsekvent ta er i mål.
Svårt för spelet att urskilja mellan när det själv kraschar eller om någon bryter strömmen antar jag. Men man skulle ju önska att man var flaggad som "ej startad" tills timern når noll i alla fall.
Bra kört så långt du fick köra!
Nej men vad ruttet!!
Jag undrade precis varför du och Baklastarn inte kört sista sträckan nu när jag körde igenom mitt rally i förmiddags. Ni båda brukar väl konsekvent ta er i mål.
Svårt för spelet att urskilja mellan när det själv kraschar eller om någon bryter strömmen antar jag. Men man skulle ju önska att man var flaggad som "ej startad" tills timern når noll i alla fall.
Bra kört så långt du fick köra!
Ja det gick hyffsat.. Nya tag Nästa vecka
Riktigt kul med lite konståkning i Norge. Det blev några piruetter men det hör ju till. På de ställen där vägen blir bredare och rätar ut sig är det ren njutning att flyga fram genom snölandskapet.
Takten de uppdaterar spelet i gör mig frustrerad ibland men samtidigt fick jag väldigt höga förväntningar på framtiden när jag gjorde enkäten som fanns tillgänglig nyligen. De frågade bland annat om intressenivån för saker som att kunna dela setups, redigera noter och en funktion för att skapa egna sträckor.
Riktigt kul med lite konståkning i Norge. Det blev några piruetter men det hör ju till. På de ställen där vägen blir bredare och rätar ut sig är det ren njutning att flyga fram genom snölandskapet.
Takten de uppdaterar spelet i gör mig frustrerad ibland men samtidigt fick jag väldigt höga förväntningar på framtiden när jag gjorde enkäten som fanns tillgänglig nyligen. De frågade bland annat om intressenivån för saker som att kunna dela setups, redigera noter och en funktion för att skapa egna sträckor.
Ja, patch pacen är otroligt seg, deras "hotfix" som tog ett par veckor att deploya. Jag tar på mig PC elitist mössan och gnäller på att patchar måste verifieras av Xbox/Playstation på ett helt annat sätt än om det vart en steam release där du kan pusha en patch på 5 minuter om du behöver. Enkäten hade några överraskningar, men det är dock en enkät och man ska nog vara försiktig med att lägga någon större vikt vid någonting som finns i den. Men spännande att det iallafall verkar finnas riktigt bra saker på utvecklarnas radar!
Ajfan, är det Norge denna helg (bra koll som vanligt)? Den hamnar inte långt upp på favvolistan alls.. Får fixa tid att sladda igenom det i helgen, ribban ligger lågt denna vecka, är glad om jag tar mig i mål om jag ska vara ärlig. Bra dock att köra lite senare, då vet man redan från början hur dålig man är och slipper se hur man dalar ner i listan på racenet när man kikar under veckan =).
En random fundering apropå det, ni som är så djävulsk snabba, har ni något motstånd mot AI ens på 100%? Jag kör mina sologrejer på 90% (Rally 2, precis startat att köra rally1). Beroende lite på location så behöver jag oftast ha riktigt cleana runs för att hamna högt, men kan över en säsong vinna om jag kommer i mål varje rally. (perfekt svårighetsgrad för min smak)
Kul med Scandia o alla sektioner man kan få riktigt bra flow i, inte stötigt som vissa andra rallyn kan vara.
Måste erkänna att första sträckan blev jävligt intensiv att hålla koncentrationen uppe så länge, fick ta en 5 min break efter den.
Pangade kylaren lite smått på sträcka fyra men motorn började bara tappa kraft in på sista sträckan men utöver det så voltade jag bara en gång hah.
Riktigt härligt ljud i den där Hyundai'n tror nästan det är en favorit än så länge.