Snabbkollen – Är du mest sugen på PS5 Pro eller Switch 2?

Robot
Snabbkollen – Är du mest sugen på PS5 Pro eller Switch 2?
Medlem

Båda är totalt ointresseranta. Valde ps5pro pga ff7 remake trion.

Medlem

Jag spelar handhållet kanske 80% av tiden, så Switch 2 självklart.

Klockar förresten hundratals timmar per spel i många titlar till Switch. PS4 Pro däremot skulle det inte förvåna mig om jag inte spelat ens 100 timmar TOTALT på sedan den släpptes... Hade därför inte ens intresse för PS5 överhuvudtaget, så relativt lite som jag spelat PS4 känns ett köp av vilken som helst version av femman omotiverat.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem
Skrivet av erson:

Båda är totalt ointresseranta. Valde ps5pro pga ff7 remake trion.

Aha! Så totalt ointressant var det inte för dig!


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Tyvärr är Nintendo helt dött för mig sen länge. Bara Metroid som är av intresse. Har inte haft Playstation sedan jag sålde lövblåsen PS4 pro så det börjar bli dags för en. Massa tunga titlar i backloggen som skulle finnas billigt dessutom.

Medlem
Skrivet av JerkerRaner:

Aha! Så totalt ointressant var det inte för dig!

Eh jo? Kommer jag köpa ps5 pro ? Absolut inte. Har jag affilation till ps? Japp. Och där stannar det tyvärr. Håller mig till pc. FF7 är det enda jag spelar på ps5. Efter part3 säljer jag förmodligen ps5.

Medlem

Har redan en PS5 som räcker gott och väl för mig sett till prestanda. Det gör att Switch 2 blir mer intressant.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Inaktiv

Switch 2.
Playstation har jag inte varit intresserad av sedan Playstation 3.

Sen beror det på när jag köper Switch 2. Kommer konsolen kosta över 5000 kronor så får jag vänta ett bra tag innan jag köper någon men skulle den kosta under det eller om det kommer två varianter vid lanseringen, alltså en standard och en billigare version så kommer jag köpa den billigare versionen istället, även om den billigare inte skulle ha någon plats för fysiska spel.

Medlem

Ps5 räcker. Switch skulle behöva mer kräm.

Medlem

Lär bli ett inköp av en PS5 Pro, enbart för att förbättra den grafiska upplevelsen vid nyttjandet av PSVR2 (som förhoppningsvis tillkommer när VR-utvecklarna släpper patchar till nuvarande spel i efterhand)


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Ööh ps5pro men ser knappt vitsen med det när det känns som vi precis lämnat ps4.
Och nintendo har inte mycket som är intressant.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Både är ganska ointressanta. Men tar gärna en Steam Deck 2 nästa år

Medlem

Ganska nöjd med PS5an (det är fler nya spel jag efterfrågar inte en ny maskin) men en ny Switch skulle sitta fint 😎

Medlem

Eftersom jag redan har en fullt fungerande och duglig PS5a men ingen Switch så är jag nog mest nyfiken pp Switch 2.

Medlem

Inväntar PS6 och ser om Sony kommer med intressanta spel.
Nintendo Switch 2 är givet.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av erson:

Eh jo? Kommer jag köpa ps5 pro ? Absolut inte. Har jag affilation till ps? Japp. Och där stannar det tyvärr. Håller mig till pc. FF7 är det enda jag spelar på ps5. Efter part3 säljer jag förmodligen ps5.

Såååå ointressant bara


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Valde att avstå rösten. Spelen avgör helt vilken maskin som blir mest intressant, och då vi inte vet något om spel som skulle nyttja dessa två teoretiska maskinerna än så får det vänta

Medlem

Switch 2, har redan en PS5.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

PS5 Pro är ju bara more of the same men Switch 2 kanske erbjuder något nytt, om inte annat är ju Nintendo-spel i betydligt större behov av bättre hårdara än Sonys.

Medlem

Är kriminellt sugen på Switch 2.
Kan Nintendo skaka liv i den här generationen?

Medlem

Switch 2 så klart.
PS5 Pro helt ointressant och det känns som Sony Playstation går på sparlåga allmänt.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag äger en PS5 och en Switch och det är helt klart att Switchen skulle må bra av lite mer muskler. TOTK är fantastiskt vackert men visst så hade det varit en ännu bättre upplevelse med högre detaljrikedom och jämnare framerate.

PS5:an tycker jag är rätt kompetent fortfarande, visst den orkar inte med 60fps i 4k om man vill ha RT osv. påslaget men överlag är jag nöjd med prestandan.

Medlem

Switch 2 utan att blinka. Vår gammelswitch har hängt med i nästan sju år, och min kropp är redo att bli överraskad av Nintendo igen.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Jag personligen skulle aldrig köpa en ps5 pro. Hur fasen motiverar jag det när det inte finns något som helst utbud av spel.

Ps5 är nog ett av de sämsta konsol köpet jag gjort i hela mitt liv, inte spelat många timmar på den sen den inhandlades vid lanseringen.

Medlem

Uppgraderade från PS4 till PS4 Pro när det begav sig, men ser ingen som helst poäng med det på PS5an. Så inget av dem.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Uppgraderade från PS4 till PS4 Pro när det begav sig, men ser ingen som helst poäng med det på PS5an. Så inget av dem.

skillnaden då mellan ps4 och pro var inte speciellt stor, nu med ps5 blir det en hyffsad bra uppgradering.

Medlem

Kan tänka mig ett PS5 PRO köp när man köper sig en ny TV, för att riktigt kräma ut mer ögongodis.

Vi hade tänkt vänta in Switch 2 , men då det blev försent ännu mer så väljer vi att köpa ett Switch Oled ni i väntan på 2:an istället.

Medlem

Får säga Switch 2. Men enbart för att det eventuellt kan leda till en ny Nvidia Shield. Själva konsolerna skiter jag i.

Medlem

Ingen av dem.

Men gärna ett Quadro RTX 8000 så man kan spela dagens AAA/AAAA-spel vars utvecklare har glömt bort vad ordet optimering betyder...

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

skillnaden då mellan ps4 och pro var inte speciellt stor, nu med ps5 blir det en hyffsad bra uppgradering.

Inte för att vara den, men det vet vi ju faktiskt inget om än..
Det som finns är rykten gällande teoretisk prestanda.

I verkligheten kommer säkerligen prestandahoppet vara samma typ av gäspning som ps4 -> ps4pro var.

123
Skriv svar