Dragon's Dogma 2 eller Rise of the Ronin? Så här tycker kritikerkåren

Robot
Dragon's Dogma 2 eller Rise of the Ronin? Så här tycker kritikerkåren
Medlem

77-76 är ju fortfarande bra, förstår inte folk som tror att bara spel som är 85+ är värt att spela

Medlem
Skrivet av lolipopapa1:

77-76 är ju fortfarande bra, förstår inte folk som tror att bara spel som är 85+ är värt att spela

Tror det har mycket med antalet spel som släpps. När det är 10 spel i månaden som får 75+ men ett fåtal som får 85+ så behöver man vara lite kräsen om man vill vara sparsam med både tid och pengar.

Medlem

Rise of Ronin ser ju grafiskt ut som ett PS4-spel, nästan PS3, så hoppas verkligen det är 60 FPS.

Medlem
Skrivet av Bro Exotic:

Rise of Ronin ser ju grafiskt ut som ett PS4-spel, nästan PS3, så hoppas verkligen det är 60 FPS.

Många japanska 3rd-personspel känns tyvärr som PS3-spel också med arkadig styrning, ryckig kamera, gamla animationer och dålig animation-blending. Även detta känns det som.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

Blir Dragons Dogma för min del. Efter att ha sett Ronins samlade betyg på Metacritic, och Fightincowboys light-sågning, lutar det åt att FZs skribent brister lite i omdömet här. Eller åtminstone haft roligare än de flesta andra, vilket inte bara är negativt förstås

Medlem

Om 8 timmar ska det laddas ner Dragon's Dogma 2 på Steam och så ska jag försöka orka spela hela natten. Gud vad jag längtar.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Om 8 timmar ska det laddas ner Dragon's Dogma 2 på Steam och så ska jag försöka orka spela hela natten. Gud vad jag längtar.

Samma här, blir väl till o spela tills morgonsolen tittar fram

Skribent

Typiskt FZ att sätta sig på tvären. Allt för att generera klick.

Redaktör
Skrivet av Jonny Myrén:

Typiskt FZ att sätta sig på tvären. Allt för att generera klick.

Häpp!


signatur
Medlem

Börjar fundera på om jag verkligen har dålig smak när det kommer till spel, men Dragon's Dogma har noll hype här. Ettan var kul i början men sen blev det mestadels segt att kubba runt och slå monster som hade sju livmätare vardera.
Återstår att se hur bra Rise of the Ronin blir till helgen, men det är ju i vilket fall något 'nytt' till skillnad från DD.

Skribent
Skrivet av Jonny Myrén:

Typiskt FZ att sätta sig på tvären. Allt för att generera klick.

Japp, jag är en sjuk edgelord!


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Typiskt FZ att sätta sig på tvären. Allt för att generera klick.

Skrivet av Tomas Helenius:

Ni är omöjliga!!!!


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av justhitx:

Börjar fundera på om jag verkligen har dålig smak när det kommer till spel, men Dragon's Dogma har noll hype här. Ettan var kul i början men sen blev det mestadels segt att kubba runt och slå monster som hade sju livmätare vardera.
Återstår att se hur bra Rise of the Ronin blir till helgen, men det är ju i vilket fall något 'nytt' till skillnad från DD.

Lista din topp tio lista så ska kan jag berätta för dig.

Medlem
Skrivet av Bro Exotic:

Lista din topp tio lista så ska kan jag berätta för dig.

Det är en lång och diger lista, min vän.
Säg allt från Witcher och Dragon Age Origins till saker som Mass Effect och Subnautica.
Generellt RPGs dock.

Medlem

Dragons Dogma 2 är den typ spel som jag verkligen brukar gilla men jag känner av någon anledning ingen hype alls för det. Vet inte varför riktigt, får nog kanske testa vid tillfälle i alla fall. Omdömena har ju varit väldigt bra.

Medlem

Ingetdera ska liras i helgen, här är det god of war ragnarök som gäller! Men skulle jag välja ett efter vad jag sett och hört hittills skulle det absolut bli Rise of the ronin.
Dd2 är säkert ett bra spel men det lockar inte undertecknad i nuläget.
Smaken är som baken och allt det där🤣

Medlem

Blir nog inget svårt val på Elgiganten imorgon. Rise of the Ronin - Japan och Shogun tilltalar mig mer atm! Plus att prestandan och buggarna i Dragons Dogma 2 är jag mindre sugen på när Ronin verkar rulla bra.

Medlem

Ingen av dom, de blir south park snow day för min del.

Båda är svindyra och inga ser ut att vara värt priset. Både spelmässigt och grafikmässigt.

Medlem
Skrivet av Bro Exotic:

Rise of Ronin ser ju grafiskt ut som ett PS4-spel, nästan PS3, så hoppas verkligen det är 60 FPS.

Du behöver inte överdriva min vän, har kollat klipp på youtube på Ps3 spel och de är inte ens hälften så snygga som Rise of the Ronin på ps5. Tack vare ni grafik kåta pojkar så kommer spel vart 6e år istället för spel under ps3 eran kom varje år eller varanat år som högst.

Medlem
Skrivet av submariner:

Du behöver inte överdriva min vän, har kollat klipp på youtube på Ps3 spel och de är inte ens hälften så snygga som Rise of the Ronin på ps5. Tack vare ni grafik kåta pojkar så kommer spel vart 6e år istället för spel under ps3 eran kom varje år eller varanat år som högst.

Jämför du spelet med Ghost of Tsushima, The Last of Us: Part 2 och Horizon: Forbidden West (som alla är PS4-spel) så ser Rise of Ronin ut som ett PS3-spel och ser legit ut att ligga en generation ifrån.

Medlem
Skrivet av Bro Exotic:

Jämför du spelet med Ghost of Tsushima, The Last of Us: Part 2 och Horizon: Forbidden West (som alla är PS4-spel) så ser Rise of Ronin ut som ett PS3-spel och ser legit ut att ligga en generation ifrån.

Nu har inte Team Ninja den budgeten som spelen ovan företag har. Inte ens 1/10 del av budgeten så va nöjd med vad Företaget presterar med mycket mindre cash. Sen är grafik inte allt i ett spel. Du kan platsa spelet för ett AA vilket är tillräckligt i mina ögon

Medlem
Skrivet av submariner:

Nu har inte Team Ninja den budgeten som spelen ovan företag har. Inte ens 1/10 del av budgeten så va nöjd med vad Företaget presterar med mycket mindre cash. Sen är grafik inte allt i ett spel. Du kan platsa spelet för ett AA vilket är tillräckligt i mina ögon

Att de har 1/10 av den budgeten styrker bara mitt argument för grafiska underlägsenheten.

Grafik är inte allt, håller med. Men RoR ser chockerande dåligt ut (tekniskt) för ett PS5-exklusivt spel bara, speciellt då de tar ett AAA-pris på $69.99 och inte $39.99 som t.ex. AA Helldiver's 2.

Medlem

Har inte testat Ronin men ska göra det och Youtube Videos säger inget, tyckte forbidden West såg så där ut på tuben men när jag körde i gång det hemma på OLED tv så höll man på att tappa hakan.

Grafik är viktigt men då inte enbart spegel effekter som ray tracing som man kan vara utan, TLOU2 var grymt snyggt med spegel effekter i vattenpölar mm utan RT, sen är det viktigt att den grafiska ART designen är snygg tycker jag som tex Ghost of Tsushima.

Men dålig grafik kan döda spel också, som när jag hade spelat klart Horizon Zero och började spela Wither och grafiken var så sjukt dålig att jag inte klarade att spela mer än nån timme .

Sen finns det spel som Days Gone som blev helt dissade av alla recentiorer men spelet älskades av spelarna och har miljoner views på tuben.

Jo jag ska ge Ronin en chans, tror jag kommer gilla det skarpt


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av Bro Exotic:

Att de har 1/10 av den budgeten styrker bara mitt argument för grafiska underlägsenheten.

Grafik är inte allt, håller med. Men RoR ser chockerande dåligt ut (tekniskt) för ett PS5-exklusivt spel bara, speciellt då de tar ett AAA-pris på $69.99 och inte $39.99 som t.ex. AA Helldiver's 2.

Det är ju tur settingen är magisk och spelet jävligt roligt då, och vad tillfredsställande det är att hugga av lemmar!:)

1
Skriv svar