Diskutera – Dina värsta spel-felköp?

Medlem

Breath of the Wild. Ansåg redan då att switchen var de mest bortkastade pengarna jag någonsin spenderat (drogs tyvärr med i hypen). Men breath of the wild hyllades kopiöst så jag antog att det faktiskt skulle vara något vettigt men satan vad besviken jag blev, en mer tom spelvärld och tråkiga gameplay system får man leta efter.

Medlem

Utan tvekan legendary tales till psvr2. Mspaintgrafik för 600 kr

Medlem

Metal Gear Solid V

Medlem

Det är nog inte dåligt men det passade verkligen inte mig.

För et par år sen köpte jag en begagnad ps4 för kidsen ( och jag) ville spela Spider-man. Efter det hade jag en aning om ett spel där man jagade monster/robotar så jag köpte Monster Hunter, laddade ner på vår långsamma lina, insåg direkt att de ”det här är ….fel??

Insåg att det var Horizon zero dawn jag var ute efter.


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem

Finns ett par riktiga felköp. Cyberpunk 2077 var helt ospelbart när det kom. Det är den största besvikelsen med tanke på hur hypade jag och många andra var.

Ett annat dåligt köp var Space Hulk: Deathwing. Fan att man ska vara så svag för WH40K.

Medlem

Största fiaskot var Collectors edition av Vanguard: Saga of Heroes... spelet var det inget fel på, men den gick i graven otroligt snabbt!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

It's not a lake, it's an ocean

Numera har man möjlighet att vara så pass välinformerad innan ett köp att man oftast kan undvika totala felköp. Värre var det förr när vi i princip alltid slantade upp mer eller mindre ovetande. Det kunde vara en femhundring för ett spel som var över på tre timmar eller knappt ens var spelbart.

Jag brukar inte ångra köp, de flesta spel som släpps i dag har ändå något att gilla och förtjänar en chans. Men visst borde jag kanske inte ha köpt The Order: 1886 för fullpris för det var ju knappt ens ett spel utan snarare en interaktiv film.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av DieZe:

Breath of the Wild. Ansåg redan då att switchen var de mest bortkastade pengarna jag någonsin spenderat (drogs tyvärr med i hypen). Men breath of the wild hyllades kopiöst så jag antog att det faktiskt skulle vara något vettigt men satan vad besviken jag blev, en mer tom spelvärld och tråkiga gameplay system får man leta efter.

Det klickade aldrig med mig heller. Och Tears of the Kingdom måste vara det spel som kostat mig mest per spelad minut eftersom jag gav upp det väldigt tidigt när jag insåg det jag redan visste på förhand, att det var oerhört likt Botw.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Guild Wars 2 blev väldigt fel för mig också. Det är bra för vad det är. Men ångrar att jag lagt ned tid på det.
Alldeles för accessible, alla ska med. Inge prestigeness, väldigt platt karaktärsutveckling och irl pengar har för stor köpkraft.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

C&C 4 Tiberian Twilight på release dagen. Fy favn vilken sörja!

Instämmer!
Kom aldrig in i detta spel trots att jag älskat föregångarna.

Medlem

Civilization: Beyond Earth

Tror jag spelade 1 timme.
Annars brukar jag bara köpa spel jag vet att jag kommer gilla.

Medlem
Medlem

The Day before? Kan det bli mycket värre än så?

Medlem

Sacred 3.
Kommer för evigt hata vad de gjorde med "3an".

Medlem

Valkyria Revolution är möjligtvis det värsta jag köpt. Det hade gått närmare ett år sedan jag hade köpt en PS4 och var sugen på ett JRPG precis när det släpptes och köpte det direkt. Hade läst att det fått ett dåligt mottagande, men meh, hur dåligt kan det vara?

Väldigt dåligt, visade det sig. Det finns verkligen inget i spelet som gör det värt att spela. Det värsta var alla utdragna scener med den stora elakingen som sitter där på sin tron medan hans män blir besegrade en efter en och bara går "all according to plan" blablabla. Fruktansvärt sömnpiller. I stort sett alla scener i spelet hade behövt en redigerare som klippte ner scenerna rejält.

Medlem
Medlem
Skrivet av Gaara:

Last Epoch, spelet fungerade inte för mig då min primal gubbe va osynlig direkt när man började spela och jag kunde inte attackera fienderna som anföll mig, sen tog det evigheter att ladda nästa område. Gav upp efter runt 1min loading screen, blev alt+f4 och refund.

Va väl total speltid på 7min.

Var det direkt vid release? De hade ju massa strul då, som så vitt jag vet är helt borta sedan länge. Synd att missa en sådan guldklimp för någonting som kan vara nästan vadsomhelst. Jag vet att det inte hjälper när man inte kan spela ett vid köp och omgivningen bara "men det fungerar för mig", men sökte du runt något ifall fler har samma problem, uppdaterade dina grafikdrivrutiner eller något annat?

Medlem

Starfield, köpte till med expansionen på en gång för jag trodde det skulle vara helt otroligt! Gav upp efter 10-15H

Medlem

Simpson +wrestling = What could go wrong? 😭

Medlem

Det värsta jag kan komma på är nog:

Fantasia till (Sega megadrive): jäklar så länge jag sparade, kostade mig 650 kr (i början på 90-talet var det mycket pengar) och killen i butiken sa att det var fantastiskt. Kanske om man gillar att tortera sig själv, fyfan! Trauma för livet detta... återhämtade mig sakta men säkert efter att vi bytt in spelet till Castle of illusion som var hästlängder bättre.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Kul tråd!

Ska leta i minnesbanken, men spontant tänker jag på Robin Hood till Gameboy Color:

Säljaren på den lokala elektronikaffären beskrev det för ~9-åriga mig att det är som Zelda, på den tiden då jag fick lov att köpa ett spel för mamma då och då.

Det var inte som Zelda! Värdelöst spel! 😄

Medlem

Mafia 3 blev jag grymt besviken på, gillade de 2 första och var hypad inför 3an. Tvingade mig att spela någon timme sen blev det avinstallation.

Medlem

Gud denna listan skulle kunna bli så jäkla lång.

Alla mmorgs jag hypat upp mej för bara för springa in i en wall of shit.

Den som tar priset är nog Camelot Unchained vilken jäkla scam idioten drog till med. Fina är dock dom lovat refund flera gånger blir aldrig av 5år senare samma skit inte fått ett öre.

Medlem
Skrivet av Devan:

Köpte Wii U på releasedagen... Det var inget vidare.

En tröst är att konsolen (till slut) fick bra spel och en fantastisk avslutning med Breath Of The Wild. Grävde fram den för ett tag sedan och installerade custom firmware. Det omvandlade den till en riktigt trevlig spelmaskin

Medlem

Diablo 4 utan tvekan. Starfield var ändå underhållande och gav ett visst värde. Dessutom 300 kr billigare än ett själlöst och oengangerat Diablo 4.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem

The day before

Medlem

Deus Ex 2: Invisible War.

Var för ung för att inte förstå att familjedatorn inte klarade av det.

Medlem

Det har nog varit många genom åren. Men det finns bara ett spel som jag refundat och det var alldeles nyligen. Enshrouded.

Medlem

Death Stranding. Så jävla tråkigt spel. Eftersom det var ett Kojima-spel trodde jag det skulle vara som Metal Gear Solid. Men spelet var bara en glorifierad vandringssimulator med skräckelement i det. Grafiken var riktigt snygg dock, men var definitivt ingenting för mig.

Medlem

Ahhh...

Evolve Stage 2...någon som kommer ihåg?

Depth - inget dåligt spel men tappade spelare

Verdun - så illa

Jurassic World Evaluation - usch

IKEA VR Experience - va fan...så illa

Skriv svar