Fan-skapad Fallout 2-remake jämförs med originalet i ny video

Robot
Fan-skapad Fallout 2-remake jämförs med originalet i ny video
Medlem

En 1åring kan ju se att det inte ens är likt... så?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Blev glad och trodde vi snacka en remake med samma vy som Fallout 1 & 2. Ack, besvikelsen.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

En 1åring kan ju se att det inte ens är likt... så?

Skrivet av Kyrre:

Blev glad och trodde vi snacka en remake med samma vy som Fallout 1 & 2. Ack, besvikelsen.

Vad hade ni väntat er när det görs i fallout 4?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Det lät och såg intressant ut tills informationen om att bosättningssystemet skulle införas, vilket var den delen av Fallout 4 jag gillade i särklass minst.

Medlem
Skrivet av Picknickfilt:

Det lät och såg intressant ut tills informationen om att bosättningssystemet skulle införas, vilket var den delen av Fallout 4 jag gillade i särklass minst.

Det är väl helt valfritt eller minns jag fel? Det var några år sedan jag spelade fallout 4.

Medlem

Såg faktiskt riktigt mysigt ut, och det verkar hålla sig till att se ut precis som originalet istället för att försöka ändra saker och ting. Hype!

Skrivet av Picknickfilt:

Det lät och såg intressant ut tills informationen om att bosättningssystemet skulle införas, vilket var den delen av Fallout 4 jag gillade i särklass minst.

De kanske använder systemet från Settlement-modden? Det var en enorm skillnad mot vanilla-systemet, om jag minns rätt.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Kyrre:

Blev glad och trodde vi snacka en remake med samma vy som Fallout 1 & 2. Ack, besvikelsen.

Rutinerade läckare på twitter säger att Bethesda anlitat ett team som jobbar på remakes av FO1 och 2, där målet är att vara så likt originalen som möjligt men med modern QoL. Personligen tycker jag att originalen spelar sjukt bra för att vara så pass gamla, väldigt lite känns daterat.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Vad hade ni väntat er när det görs i fallout 4?

Läste rubriken och kollade videon, missade texten

Skrivet av Slashgibber:

Rutinerade läckare på twitter säger att Bethesda anlitat ett team som jobbar på remakes av FO1 och 2, där målet är att vara så likt originalen som möjligt men med modern QoL. Personligen tycker jag att originalen spelar sjukt bra för att vara så pass gamla, väldigt lite känns daterat.

Är det sant?! Nu ger du mig hopp. Håller tummarna för att dessa rutinerade leakers är legit

Medlem

Lät trevligt med FO1/2 remakes .. men det här tycker jag inte var så spännande. Jag spelade aldrig 2an när det begav sig.. bara ettan lite. Men av videon att dömma så kör jag nog hällre det högra spelet


signatur

Devil Reef - Isometric Roguelike / Dungeon Crawler. Release 2024

Medlem

Ser ut som ett ps3 spel.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Kanske bara var jag men halva videon var ju bara generiska landskap och rästen var det väl inte direkt någon igenkänningsfaktpr på men, blir väl bonkers när man försöker gå från topdown rill fp

Medlem
Skrivet av Komured:

Kanske bara var jag men halva videon var ju bara generiska landskap och rästen var det väl inte direkt någon igenkänningsfaktpr på men, blir väl bonkers när man försöker gå från topdown rill fp

Jag tyckte jag kände igen varenda område, du får nog spela om originalet på nytt


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Jag tyckte jag kände igen varenda område, du får nog spela om originalet på nytt

Tyst nu

Medlem

Klart Fallout-serien ska få sitt alldeles eget Skywind!

1
Skriv svar