Homeworld 3:s betyg är höga, men inte jättehöga

Robot
Homeworld 3:s betyg är höga, men inte jättehöga

I dag släpps vi lös i den taktiska rymden.

#Blackbird-interactive, #Homeworld-3


Medlem

Kampanjen verkar vara spelets svagaste del, och kort.
Men stämningen i spelet verkar toppklass och får mig väldigt intresserad!
Det där ”war game” spelläget kommer förmodligen expanderas framöver och låter som spelets huvudsakliga inriktning.

Håller mig någon dag till o inväntar lite recensioner men jag är bra nog sugen nu när Falling Frontiers blev framflyttat!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Var nästan sugen att köpa versionen så man kunde börja spela i helgen men får bli i veckan då!

Sett lite videos av det, som sagt verkar storyn lite svag men fantastiskt fina videosekvenser. Kanske ger mig på Wargames också, skönt med lite co-op!


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Geeks Gaming

Är typ halvvägs genom storyn. Själva storyn är extremt bra i min mening. Uppdragen är varierade och roliga. Extremt snygga och atmosfäriska kartor. Men, uppdragen är för korta och banorna små.
Inte rört de andra än.

Medlem

Spelat i några dagar(founder) Kort story ca 10h, men väldigt bra med
Bra gjorda video sekvenser.
Inte testat andra game modes än.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Bra handling. Kort kampanj. Atmosfäriskt med bra mellansekvenser. Låter som något för mig!

Gnällkuk

Verkar som om det är ett bra spel men värt att vänta tills de patchat och släppt lite mer content om du inte älskar pvp mot främlingar.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Hyffsade betyg ändå, kul spel.

Medlem

Synd att de inte satsade mer på kampanjen, skulle säga att det är vad som verkligen varit Homeworld-seriens signum och starkaste sida genom åren. Hade hoppats BBI skulle våga vara lite mer klassiska i det avseendet, men ack. Det känns som att tiden med långa och utförliga RTS-kampanjer är bakom oss överlag, tragiskt nog.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Längtar sjukt mycket tills man checkat ut från jobbet. Synd att inte nerladdningen börjar förrens kl 20.00 för oss dödliga... Tyvärr så orkar man ju inte dygna längre när man ska vara på jobbet 06 igen...


signatur

1# FZ Troll

Medlem

Varför har ingen ställt frågan när FZs recension kommer och varför har det inte annonserats i artikeln?!? Tänker ni inte recensera spelet ? 😱😭

Medlem

ooh har väntat på detta, värmt upp med alla dom gamla homeworld! äntligen dags!


signatur

//monster

Skribent
Skrivet av Renfis:

Varför har ingen ställt frågan när FZs recension kommer och varför har det inte annonserats i artikeln?!? Tänker ni inte recensera spelet ? 😱😭

Ingen förhandskod kom, tyvärr. Började därför lira igår. Det är coolt, men har bara spelat 2 timmar. Kämpar för att kunna avlägga dom i slutet av veckan.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

14 timmar tog det mig att slutföra kampajen på medium och sedan testa Co-Op läget War Games lite. Sedan kände jag mig ganska mätt för nu.

Jag är ganska besviken över kampanjen. Homeworld var spel som handlade om ett folks episka resa i olika former (HW. HW:C.HW2), det handlade aldrig om ytligt drama mellan individer. Kampanjen i HW3 var även kort.

Så jag hoppas spelet säljer så BBI får möjlighet att fortsätta på storyn. Finns utrymmer för det med tanke på slutet. Men då hoppas jag man lär sig av den feedback man får nu om hur besvikna många är över det narrativ de valde samt hur begränsat det var.

1
Skriv svar