Sony ber om ursäkt för sin felaktigt återgivna intervju med Neil Druckmann

Robot
Sony ber om ursäkt för sin felaktigt återgivna intervju med Neil Druckmann
Medlem

Det är Sony själv som intervjuat en Sonyutvecklare och ändå lyckats göra fel. Nästan skickligt ju!

signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Nä nu! Fy vad jag ska svära nu, Satan!

Medlem

Sony börjar jag se ner över nu på senare tid.

signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 + PS4 Pro | Xbox Series X + One X

ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem
Skrivet av LancelotSwe:

Det är Sony själv som intervjuat en Sonyutvecklare och ändå lyckats göra fel. Nästan skickligt ju!

Sin egen värsta fiende.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Bra. Rätt ska vara rätt. Lägg gärna upp den igen fast korrekt.

signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Releasehästryttare
Medlem
Skrivet av LancelotSwe:

Det är inte så konstigt. När företag gör "intervjuer" med sina egna är det oftast citaten är skrivna av marknadsavdelningen eftersom de är en del av marknadsföringen. Om ett pressmeddelande har ett citat från VD om att "det nya robotlagret kommer att revolutionera hur vi ser på logistik i norra Europa" så har han ju inte sagt så utan i bästa fall godkänt det i efterhand.

Det här är nog mer en kommunikationsmiss än något annat.

Som ovanstående skrev. Det här är garanterat någon ur marknadsavdelningen som är van att använda intervjuer för att samla information, men sen kunna skriva lite vad den vill som citat.

När personer hamnar i bråk med journalister är citaten nästan alltid korrekta, men att de är oense om meningen (ofta för att de sagt något de ångrar i efterhand).

1
Skriv svar