Se alla nattens Playstation State of Play-videor

Medlem

Asså jag förstår inte vad Sony gör med Playstation. Jag har ägt många playstations men jag har fortfarande inget intresse av att spela de exklusiva titlarna de släpper. Jag gillar inte God of War rebooten överdrivet mycket och det enda andra spelet som skulle vara intressant är Spiderman... vilket inte var tillräckligt för att få mig att köpa en PS5:a och som släpps på PC efter ett tag ändå.

Det känns som de satsar på spel anpassade mot folk som gillar japanska spel och weeabo kulturen. Nåja andra verkar gilla det men jag fortsätter med mitt Xbox om jag vill sitta i soffan och spela.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Ja, jag känner mig inte representerad.

En del? Se på casten.

Usch, det är verkligen synd om oss vita män som inte alls har varit överrepresenterade i tv-spel i årtionden.

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Det enda du har att komma med är ironisk härskarteknik när du inte kom på några sakliga argument. Så imponerande.

Fanns ju inget att jobba på. Det du klagar på är " hur story och karaktärer skrivs" och "Rollfördelning". Totalt icke descriptiva meningar som inte beskriver något alls. Alla spel, ALL media har sätt att skriva story och karaktärer, All media har rollfördelningar.
Beskriv vad det är du inte gillar med just denna story, eller denna rollfördelning så kanske vi kan ha en diskussion om det.

Eller så säger du bara att du tycker det ser Dåligt ut och vi kan acceptera det. Spel är inte för alla, Jag tycker själv inte gameplayet ser vidare kul ut, eller erbjuder något nytt som vi inte redan har. Förtsår inte bara varför du måste slänga dig med ord som Woke istället för att faktiskt säga vad du tycker. Du tog dig tid att skriva en kommentar som verkligen inte sade Något.

Ni förtuspår att ett spel som släpps på en marknan som är totalt översaturerad redan, där de stora giganterna redan har total dominans, kommer att faila.
Grattis när ni får rätt och kan fortsätta säga "Go woke, go broke".

Jag tittade på trailern nu, som vanligt har jag inte ens en aning om vad det är för något sånna som använder ordet "woke" seriöst klagar över. Trailern var ju faktiskt riktigt bra, synd bara att själva spelet ser oerhört generiskt ut.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

SJälv är jag bara så jäkla trött på all drama som uppstår inom gaming nu för tiden och folks besatthet av hudfärg och kön. Så länge spelen är roliga så bryr jag mig verkligen inte hur karaktärer ser ut eller är skrivna. Istället för att grina online över att alla spel inte designas med en själv i åtanke så kan man bara välja att inte köpa spelet. Det är inte så svårt.

Skrivet av Skelögd:

Han har rätt dock. Det luktar woke lång väg och det säljer inte särskilt bra. Det funkade för 6-7 år sedan men nu är det annorlunda.

Jag tycker inte att det ser så intressant ut i övrigt. Man kan ju lika gärna fortsätta med Overwatch när man är sugen på ett sådant typ av lir.
Jag tror att sådana här typer av spel får det svårt att peta ner Overwatch de närmsta 5 åren.

Skrivet av Påskmust:

Usch, det är verkligen synd om oss vita män som inte alls har varit överrepresenterade i tv-spel i årtionden.

Låt oss se här. En intergalaktisk shooter där 2/3 är "utomjordingar" och en är en icke-vit kvinna. Vad exakt är woke med det? Förväntar ni er att 100% av galaxens invånare ska vara vita män? För att ni är det? Nej känns väldigt märkligt att kritisera detta för att vara woke. Så fördjupa er gärna: vad exakt är woke med spelet och varför är det dåligt? Känns så slentrian att bara slänga ur sig det utan att förklara varför en tycker så och hur det skulle påverka spelupplevelsen negativt. Själv blev jag mer besviken på att de fokuserade så mycket på story trailern och sen var det en rätt simpel shooter så det känns ändå inget för mig. Men att en kan spela som olika "aliens" varav en är icke-vit kvinna är ingenting som jag tänkte på som problematiskt eller ens negativt för spelet. Alls. Tvärtom känns det rätt logiskt att i denna mix av allehanda varelser att det är väldigt blandad kompott av vad en möter. Känns verkligen som många fått inpräntat i hjärnan att allt som inte är vitt eller manligt är dåligt och måste kritiseras som woke. Så tröttsamt.

Medlem
Skrivet av Mirage:

En del? Se på casten.

Jag börjar med en enkel fråga - är du rasist?

Spelet utspelar sig i en annan galax med "utomjordingar", robotar och vad som ser ut som humanoider med olika härkomst men enligt dig är detta "woke"?

Förklara vad som är "woke" och dåligt med trailern?

Medlem
Skrivet av Margy:

Spelet utspelar sig i en annan galax med "utomjordingar", robotar och vad som ser ut som humanoider med olika härkomst men enligt dig är detta "woke"?

"Jag blir oerhört kränkt av att roboterna inte liknar och representerar mig"

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://blog.playstation.com/tachyon/2024/05/ccb6da70b4a6395b...

Låt oss se här. En intergalaktisk shooter där 2/3 är "utomjordingar" och en är en icke-vit kvinna. Vad exakt är woke med det? Förväntar ni er att 100% av galaxens invånare ska vara vita män? För att ni är det? Nej känns väldigt märkligt att kritisera detta för att vara woke. Så fördjupa er gärna: vad exakt är woke med spelet och varför är det dåligt? Känns så slentrian att bara slänga ur sig det utan att förklara varför en tycker så och hur det skulle påverka spelupplevelsen negativt. Själv blev jag mer besviken på att de fokuserade så mycket på story trailern och sen var det en rätt simpel shooter så det känns ändå inget för mig. Men att en kan spela som olika "aliens" varav en är icke-vit kvinna är ingenting som jag tänkte på som problematiskt eller ens negativt för spelet. Alls. Tvärtom känns det rätt logiskt att i denna mix av allehanda varelser att det är väldigt blandad kompott av vad en möter. Känns verkligen som många fått inpräntat i hjärnan att allt som inte är vitt eller manligt är dåligt och måste kritiseras som woke. Så tröttsamt.

Varför citerar du mig? Jag är på din sida!

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Varför citerar du mig? Jag är på din sida!

Haha sorry om jag framstod som rörig, drog bara med dig för att jag höll med dig och byggde vidare på ditt inlägg

ZF
Medlem

En röd en grön och en typ universalacceptabelt lätt bronsfärgad exotisk. Lagom helt enkelt. Det om något borde ju alla sanna patrioter här rimligen anse bra eller? ;D

Men helt klart är ju blå gubbar underrepresenterad i presentationen. Hade alla tre varit med så hade det dessutom löst representationen helt!

ZF
Medlem
Skrivet av Dergo218:

Det känns som de satsar på spel anpassade mot folk som gillar japanska spel och weeabo kulturen. Nåja andra verkar gilla det men jag fortsätter med mitt Xbox om jag vill sitta i soffan och spela.

Fast, vilka spel skulle det egentligen vara i dagens eller morgondagens utbud..? Ett icke exklusivt Kojimaspel som inte ens ser det minsta anime ut kan man ju knappast hänga upp hela argumentet på liksom.

Ett av de största klagomålen, möjligen från weebs, är att det är för lite, eller inga sådana satsningar längre. Vilket ju faktiskt bekräftas som lite av ett faktum med nedläggningen av de mest weebiga studiorna.

ZF
Medlem
Skrivet av Gertzy:

"Jag blir oerhört kränkt av att roboterna inte liknar och representerar mig"

"Som robot blir jag, kränkt, av att de, liknar soptunnor!" 🤖

Medlem
Skrivet av ZF:

"Som robot blir jag, kränkt, av att de, liknar soptunnor!" 🤖

Haha äntligen lite välgrundad kritik mot spelet

Medlem

Håller med er andra om det jävla "woke" tjatet efter varannan trailer nuförtiden!

Igår såg jag en trailer, som började bra och påminde mig om Guardians of the Galaxy, men så fort vi fick se gameplay, så såg det sjukt generiskt och likt Overwatch. Men inte en enda gång tänkte jag på "woke" och vilken hudfärg eller kön karaktärerna har.

Att vissa människor kan sitta och peta i sådana idiotiska saker, överanalysera saker som "woke", är sjukt tröttsamt att läsa. För några år sedan så läste/hörde jag aldrig ordet "woke", som sedan verkar ha dykt upp på allvar med Tlou2 (ett spel jag aldrig tänkte på woke heller, då jag var så insnöad i storyn), och nu är det enda man läser om i varannan tråd.

För mig känns det nästan som om alla som skriker "woke" låter verkligen som några rasistiska hillbillies runt 50-talet, som inte klarade av att se folk med olika hudfärg hänga med varandra, så att man var tvungen att påpeka och ta illa upp varje gång.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Så det är okej att svarta klagar på underrepresentation men när en vit gör det möter du det med hån?

signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Så det är okej att svarta klagar på underrepresentation men när en vit gör det möter du det med hån?

Ja, för skillnaden är enorm? En vit man som klagar på att han inte representeras tillräckligt ofta i spel är något jag inte kan ta på allvar när det har varit näst intill en standard sedan mediet föddes.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://blog.playstation.com/tachyon/2024/05/ccb6da70b4a6395b...

Gaslightar du med flit eller? Menar du på allvar att vi skulle grina för att det finns en enda icke-vit kvinna och att vi kräver 100% vita män? För det var inte vad jag såg i trailern.

Under den inledande minuten. Insufferable girlboss (asiatisk skådis) kontra den grönbeiga tönten (som spelas av en vit) är extremt vanliga woke tropes.

När sen ett annat team tjuvar hoppar in vid 1:32 är det också där en typisk stark, spydig supergirl som leder teamet.

3:22 girlbossen är såklart den handlingskraftiga och den smarta i en krisig situation, hjärnan och ledaren som teamet lutar sig på medan 3:05 the white guy är oduglig och vi får skratta åt hans missförstånd.

4:05 den grönbeiga tönten är torsk på nån dryck och girlbossen tar honom på bar gärning och gör narr av honom.

Det är inte värsta slaget, men det här är styrt av en woke studio, alltså av ett devteam där några tongivande personer finns med som sett till att de fått ansvaret för story "narrative" whatever (fina yrkestitlar), och räknar ras, kön och presentation och checkar att det inte ska finnas med maskulina, starka vita män etc (det är långa checklistor för vad som får och inte får vara med), och om nån i teamet opponerar sig blir den stämplad som "problematic" och åker ut med huvudet före.

signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Margy:

Har inte sett trailern, såg screenshot på vilka du kan spela som. För att vara för diversity och inclusitivity så saknas folkslag, och fokus är lagt på andra. Sen att de specar pronomen är en komplett onödig funktion som endast skriker woke.

Skrivet av Påskmust:

Ja? betyder det vi inte ska representeras längre? Låter ganska rasistiskt.

Skrivet av Påskmust:

Ja, för skillnaden är enorm? En vit man som klagar på att han inte representeras tillräckligt ofta i spel är något jag inte kan ta på allvar när det har varit näst intill en standard sedan mediet föddes.

Absolut ingen skillnad. Antingen så representeras alla, eller så vinner rasismen. Du verkar tycka rasism mot vita är ok, och det får stå till dig att du gillar sådant.

signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

https://www.youtube.com/watch?v=mBnStS9d2xg

Gaslightar du med flit eller? Menar du på allvar att vi skulle grina för att det finns en enda icke-vit kvinna och att vi kräver 100% vita män? För det var inte vad jag såg i trailern.

Under den inledande minuten. Insufferable girlboss (asiatisk skådis) kontra den grönbeiga tönten (som spelas av en vit) är extremt vanliga woke tropes.

När sen ett annat team tjuvar hoppar in vid 1:32 är det också där en typisk stark, spydig supergirl som leder teamet.

3:22 girlbossen är såklart den handlingskraftiga och den smarta i en krisig situation, hjärnan och ledaren som teamet lutar sig på medan 3:05 the white guy är oduglig och vi får skratta åt hans missförstånd.

4:05 den grönbeiga tönten är torsk på nån dryck och girlbossen tar honom på bar gärning och gör narr av honom.

Det är inte värsta slaget, men det här är styrt av en woke studio, alltså av ett devteam där några tongivande personer finns med som sett till att de fått ansvaret för story "narrative" whatever (fina yrkestitlar), och räknar ras, kön och presentation och checkar att det inte ska finnas med maskulina, starka vita män etc (det är långa checklistor för vad som får och inte får vara med), och om nån i teamet opponerar sig blir den stämplad som "problematic" och åker ut med huvudet före.

Herregud människa, vad du överanalyserar en trailer (tittade på den igen) som försöker vara lite skämtsam, för det märker man redan på tonen och stilen, likt Guardians/Borderlines tonen i deras snack mellan varandra...

Du passar perfekt in på GR:s kommentarsfält och alla andra nördar som skriker "woke" för minsta lilla.

Medlem
Skrivet av Bullen86:

Herregud människa, vad du överanalyserar en trailer (tittade på den igen) som försöker vara lite skämtsam, för det märker man redan på tonen och stilen, likt Guardians/Borderlines tonen i deras snack mellan varandra...

Du passar perfekt in på GR:s kommentarsfält och alla andra nördar som skriker "woke" för minsta lilla.

Du har inget konkret att invända med så du försöker med smutskastning istället genom att försöka få mig att förknippas med Gamereactor. Lågt.

signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Mirage:

Har inte sett trailern, såg screenshot på vilka du kan spela som. För att vara för diversity och inclusitivity så saknas folkslag, och fokus är lagt på andra. Sen att de specar pronomen är en komplett onödig funktion som endast skriker woke.

Ja? betyder det vi inte ska representeras längre? Låter ganska rasistiskt.

Absolut ingen skillnad. Antingen så representeras alla, eller så vinner rasismen. Du verkar tycka rasism mot vita är ok, och det får stå till dig att du gillar sådant.

Fint försök att projicera din rasism över på mig. Jag tycker faktiskt inte att alla behöver representeras i alla spel, det är helt upp till skaparna av spelet. Det finns ju hur många spel som helst där samtliga karaktärer är vita och ingen här bryr sig, men när det kommer ETT spel där dom istället är färgade så är det alltså rasism enligt dig? Tycker du att Black Panther är en rasistisk film också? Det är tydligt för mig att om man har problem med karaktärers hudfärg så är det inte spelet det är fel på.

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Du har inget konkret att invända med så du försöker med smutskastning istället genom att försöka få mig att förknippas med Gamereactor. Lågt.

Vad ska jag invända mig mot egentligen, dina s.k. "bevis" som du har framfört? Nej, som sagt, du passar in där på GR, där kan du få många med medvind och som tänker som dig. Skulle inte ens bli förvånad om du har noll intresse för detta spel, men väljer ändå att gnälla om "woke". Istället för att t.ex. snacka om spelet ser intressant eller tråkigt ut, så fokuserar du på saker som inte har någon riktig betydelse.

Helt ärligt så är jag fullständigt trött på allt nytt jävla gnäll och negativitet som förekommer varje vecka de senaste åren. Jag saknar tiden då man var liten på 90-talet, utan tillgång till internet, tiden där man satte sig framför tv:n och spelade sin hobby av glädje, utan att behöva läsa en massa gnäll från omvärlden om varje liten detalj i spel.

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

https://www.youtube.com/watch?v=mBnStS9d2xg

Jag pratade om bilden i inlägget du citerade, inte trailern. Men förstår att den var mycket värre för dig. Två och inte bara en kvinna? Oj oj oj. Som dessutom vågar ha attityd och leda sitt team? Nej hur kan vi ha det så. Kvinnor ska ju vara tysta och vika tvätt när de inte städar i köket. Det vet ju alla...

Och du får gärna lista de huntratals spel där asiatisk girlboss hånar grönbeiga töntar genom spelhistorien eftersom det är så problematisk nidbild som detta spel återger. Förövrigt verkar du ha väldigt bra koll på hur dessa spelstudios drivs och regleras... har du källor och inspelningar på att detta faktiskt existerar utanför ditt huvud?

Medlem
Skrivet av Bullen86:

Jag saknar tiden då man var liten på 90-talet, utan tillgång till internet, tiden där man satte sig framför tv:n och spelade sin hobby av glädje, utan att behöva läsa en massa gnäll från omvärlden om varje liten detalj i spel.

Det lustiga är att det är en liknande ingång för oss, att vi också bara ville spela vår hobby av glädje, men så kom revolutionen på mitten av 2010-talet då underhållningsmedia politiserades.

signatur

Memento Mori

Medlem

Guden av krig på PC, pja får se om jag orkar med eller inte. Avvaktar nog.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Jösses. Du har inte ens sett trailern men ändå nått dessa slutsatser?

Du svarade inte heller på någon av mina frågor. Du kanske borde vara ärlig med varför du tycker detta är "woke". Är det jobbigt när personer som inte är vita förekommer i spel?

Medlem
Skrivet av Margy:

Jösses. Du har inte ens sett trailern men ändå nått dessa slutsatser?

Du svarade inte heller på någon av mina frågor. Du kanske borde vara ärlig med varför du tycker detta är "woke". Är det jobbigt när personer som inte är vita förekommer i spel?

Nej, det är inte jobbigt när alla blir representerade. Men nu ska det uteslutas pga hudfärg, och det är inget annat än rasism.
Jag svarade vad woke är. Sen att du inte accepterar svaret är ditt problem.
Din första fråga är så absurd att jag ignorerar den.

Skrivet av Påskmust:

Fint försök att projicera din rasism över på mig. Jag tycker faktiskt inte att alla behöver representeras i alla spel, det är helt upp till skaparna av spelet. Det finns ju hur många spel som helst där samtliga karaktärer är vita och ingen här bryr sig, men när det kommer ETT spel där dom istället är färgade så är det alltså rasism enligt dig? Tycker du att Black Panther är en rasistisk film också? Det är tydligt för mig att om man har problem med karaktärers hudfärg så är det inte spelet det är fel på.

Jag projicerar ingenting. Säg vad har jag sagt som är rasistiskt?
Black Panther hade varit rasistisk om karaktärerna bytts ut mot andra färger än bruna för att "alla ska representeras". Du vet, det som hände här.

Om någon har problem med hudfärg är det företag som Sweet Baby Inc. Hela deras idé handlar om hudfärg.

signatur

I drank what?

Medlem

Alltid samma kulturkrigare

signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Om någon har problem med hudfärg är det företag som Sweet Baby Inc. Hela deras idé handlar om hudfärg.

Jag fick precis bingo på min bingobricka

Medlem
Skrivet av Sevenix:

Jag fick precis bingo på min bingobricka

Du säger jag har fel? De fokuserar inte endast på hudfärg och pronomen?

signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Jag projicerar ingenting. Säg vad har jag sagt som är rasistiskt?

Vad sa jag som var rasistiskt? Hela ditt utspel i den här tråden känns ganska problematiskt och sen att du så gärna kallar mig rasist får mig att misstänka att du bara bekänner dina egna färger. Men jag ska erkänna så här i efterhand att det var onödigt av mig att skriva på det sättet och jag hoppas att jag har fel om dig.

Skrivet av Mirage:

Black Panther hade varit rasistisk om karaktärerna bytts ut mot andra färger än bruna för att "alla ska representeras". Du vet, det som hände här.

Jag förstår inte riktigt, vad var det som hände här menar du? Säger du att karaktärerna i spelet från början var vita och sen byttes ut mot färgade?

123
Skriv svar