Se alla nattens Playstation State of Play-videor

Robot
Se alla nattens Playstation State of Play-videor

Silent Hill 2, Path of Exile 2, Concord – på ett fat!

#concord, #playstation, #ps5, #state-of-play

Inaktiv

Path of Exile 2 var nog det ända som var intressant utav de som visades upp

Medlem

Det var inte mycket att hänga i granen…

Medlem

Ser ut som PS5 får agera dvd-läsande ett tag till då

Medlem

Kul att Astro Bot inte blev ett VR spel så det blir ett givet köp.

Until Dawn är dock en remaster. Inte en total remake.

signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || NordVPN™ ||

Medlem

Inte ett enda intressant spel. Det är fan imponerande att lyckas med det.

signatur

I drank what?

Medlem

Inte mö där inte som var intressant. Och de som var det kör jag på pc så ingen ide att äga en ps5a i dagsläget.

signatur

1# FZ Troll

Medlem

PoE2 till Konsoll och samtidig release/cross-play med PC har många implikationer. PoE 1 till konsoll är ett helt separat spel just nu, har dessutom olika QoL funktioner som inte ses i PC versionen för att låta kontroll användare inte bli galna, Har hintats osv att vi kanske får någon form av Auction house i PoE2.

kommer inte ihåg vilken av dom många youtube interviewerna dom har gett som nämnde det, men det verkar som att dom vill göra trading mycket lättare med ett auction house fast man använder den nya valutan "gold" till att betala skatt vid trades. på det sättet kan dom justera hur aggressivt folk kan/kan inte tradea iom att strypa flowet av gold.

Genialiskt löser bot trading problemet dessutom, gold ska vara osäljbart, så en bot kan inte sitta och köpa/sälja non-stop, måste ut och grindea gold.

Medlem

Gäsp...

Jag har köpt 5 st PS5-spel och >50 4K-Blurays till min "Biofilmstation 5".

signatur

Lead 3D Artist, Sweden
+ Xeon Gold 6246R, 2x Nvidia RTX A5000 24GB + NVLink, 191GB ECC RAM
+ HP Zbook Fury 16 G11 Workstation, i9-14900HX, RTX 5000 16GB Ada-Gen, 128GB RAM

Medlem
Skrivet av robbis:

Inte mö där inte som var intressant. Och de som var det kör jag på pc så ingen ide att äga en ps5a i dagsläget.

Jag chippa min ps5 förra veckan så nu kan jag och min dotter spela alla ps2, ps3, ps4 helt felfritt. Missa en hel del guldkorn under ps2 o ps3 eran. Ps3 håller ganska bra än idag grafik mässigt har testat 100 spel redan o ger tummen upp. Håller med ps5 har varit lite av en besvikelse

Medlem

Jag får Shrek-vibbar ifrån Concord.

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Raider:

Det var inte mycket att hänga i granen…

Du är inget Monster Hunter fan det kan jag se på lång väg. Monster Hunter Wilds kommer att bli det bästa sen smält smör tror jag. Jag uppskattade Monster Hunter world väldigt mycket. Det är den typen av spel som kan ta väldigt lång tid att spela och man brukar få väldigt mycket för pengarna. Resten av spelen är igentligen väldigt mid för mig. Men å andra sidan så har jag redan otroligt många PS5 spel. Och jag kommer att spela en hög med gamla/nya ospelade spel i höst på Psvr2/PS5. Så dom får gärna sluta släppa spel några år så att jag kommer ikapp....

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Du är inget Monster Hunter fan det kan jag se på lång väg. Monster Hunter Wilds kommer att bli det bästa sen smält smör tror jag.

Amen! Kan de bara släppa det nuuuuu!

Releasehästryttare

Kan Fredrik fixa en recension på infinity nikke tro?

Medlem

Monster Hunter och Astro kommer nog bli riktigt bra, två intressanta spel gör att det blir en ner en godkänd SOPlay för mig.

Medlem

Concord var ju verkligen ett Overwatch med realistisk grafik. Ser såklart rätt kul ut, men upplägget är uppenbarligen en tidigare gjord spelmekanik avsedd att sälja skin.

Orkar inte med videos som kräver YouTube inloggning, så jag kommenterar inte dem, även ifall Path of Exile 2 såklart är högintressant.

Monster Hunter Wilds så riktigt bra ut, men problemet med det är att den antagligen så för bra ut, och att det egentliga spelet antagligen kommer vara en kraftigt reducerad variant av vad vi just såg rent grafiskt. En vacker dag hoppas jag bli motbevisad på den punkten.

Astro Bot <3 <3 <3 !
Alien: Rogue Incursion: Nu har jag ju inte VR än, men nej för fan! Jag föredrar mina underkläder rena!

Marvel Rivals: Vad kul, de släpper en egen Overwatch 2 och verkar göra det långt mycket bättre än Blizzard! Ser riktigt bra ut tycker jag, även ifall jag gissar att dess existensberättigande är samma skinnmarknad som Concords.

Ballad of Antara ser ut att vara ett Elden Ring för PS5, och det lär ju knappast vara någonting negativt i sig.

Where Winds Meet och Dynasty Warriors: Origins är något av en blind spot för mig. Dessa orientaliska action-fighting-mystiska spelen som jag aldrig provat verkar vara rätt vanliga nu. Det som är gemensamt för dem är att de oftast är väldigt vackra, men tyvärr blir väldig svåra att särskilja emellan. För mig som oinitierad blir det bara "samma spel", möjligtvis med massa olika dlc's.
Det är säkert väldigt orättvist, men jag känner mest att..."ja, om man ändå hade tid att spela allt".

Infinity Nikki är samma som ovan fast i Pokemon-like genre. Frugan som sitter bredvid och arbetar sneglar på min skärm och nailar det med frågeställningen: "Palworld 2'alike?".

Medlem
Skrivet av submariner:

Jag chippa min ps5 förra veckan så nu kan jag och min dotter spela alla ps2, ps3, ps4 helt felfritt. Missa en hel del guldkorn under ps2 o ps3 eran. Ps3 håller ganska bra än idag grafik mässigt har testat 100 spel redan o ger tummen upp. Håller med ps5 har varit lite av en besvikelse

Vad är det för superchip som gör den bakåtkompatibel? Har aldrig hört talats om något liknande till PS5 och jag brukar hålla koll på den där scenen.

Medlem
Skrivet av submariner:

Oj, var fixade du detta? Har funderat på en beggad PS3:a för att kunna göra detta men kan jag bara fixa min PS5 så jag bara behöver den vore det ju guld!

Lite märkligt att de inte visade detta igår men promotar det idag. Ser riktigt intressant ut!

Medlem

Concorde kommer dö woke döden inte så jätte länge efter launch.

signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Är du upprörd över bristen på vita karaktärer?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Kan vi inte få slippa detta tjat så fort en del ser personer av varierande härkomst i ett spel?

Medlem

Ballad of Antara och Where Winds Meet kan bli bra. Det är dock ganska sällan någon annan än From lyckas med soulsborne-genren och det är svårt att bedöma spelkänslan från trailers.

Medlem
Skrivet av Margy:

Kan vi inte få slippa detta tjat så fort en del ser personer av varierande härkomst i ett spel?

Det är så mycket mer än bara "varierande härkomst". Har att göra med rollfördelning och hur story och karaktärer skrivs, vilket tydligt syntes redan i trailern.

Gamers måste få reagera på att spelstudios infiltreras av aktivister som enväldigt bestämmer design efter en politisk agenda som kväver konstnärlig frihet.

signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Det är så mycket mer än bara "varierande härkomst". Har att göra med rollfördelning och hur story och karaktärer skrivs, vilket tydligt syntes redan i trailern.

Gamers måste få reagera på att spelstudios infiltreras av aktivister som enväldigt bestämmer design efter en politisk agenda som kväver konstnärlig frihet.

SJälv är jag bara så jäkla trött på all drama som uppstår inom gaming nu för tiden och folks besatthet av hudfärg och kön. Så länge spelen är roliga så bryr jag mig verkligen inte hur karaktärer ser ut eller är skrivna. Istället för att grina online över att alla spel inte designas med en själv i åtanke så kan man bara välja att inte köpa spelet. Det är inte så svårt.

Medlem
Skrivet av Margy:

Han har rätt dock. Det luktar woke lång väg och det säljer inte särskilt bra. Det funkade för 6-7 år sedan men nu är det annorlunda.

Jag tycker inte att det ser så intressant ut i övrigt. Man kan ju lika gärna fortsätta med Overwatch när man är sugen på ett sådant typ av lir.
Jag tror att sådana här typer av spel får det svårt att peta ner Overwatch de närmsta 5 åren.

Medlem

Concord känns ju som spelet dom satsade mest på. Men cinematic trailern kändes väldigt wannabe Guardians of the galaxy och gameplay trailern såg sådär ut. Det verkade först som dom försökte göra ett overwatch med 5 vs 5 men såg inte ut som dom har någon rollindelning med dedicerade tanks, healers och dps så det såg mer ut som Valorant eller Apex legends.

Silent hill 2 remaken såg väl också ok ut, men har svårt att se dom förbättra originalet. Men det fick mig att googla på om Akira Yamaoka gör ett nytt soundtrack till remaken vilket han gör, och det var mer intressant än alla trailers dom visade på det här eventet.

ZF
Medlem

Antingen är det där Astrobot helt enormt, eller så visade de varenda bana och kul grej i hela spelet.

Kände igen ett par grejer visserligen. Så kanske bygger det vidare på demon?

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

"Det är så mycket mer än bara "varierande härkomst". Har att göra med rollfördelning och hur story och karaktärer skrivs, vilket tydligt syntes redan i trailern."

Definitionen av "Allt jag inte tycker om är woke"

Skrivet av Slimebeast:

Skrattade ihjäl mig här

Kör bara inte spelet ifall det inte intresserar dig.

Medlem
Skrivet av Sevenix:

Definitionen av "Allt jag inte tycker om är woke"

Skrattade ihjäl mig här

Kör bara inte spelet ifall det inte intresserar dig.

Det enda du har att komma med är ironisk härskarteknik när du inte kom på några sakliga argument. Så imponerande.

signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Är du upprörd över bristen på vita karaktärer?

Ja, jag känner mig inte representerad.

Skrivet av Margy:

En del? Se på casten.

signatur

I drank what?

123
Skriv svar