Det slutna betatestet av WoW: The War Within börjar i morgon

Robot
Det slutna betatestet av WoW: The War Within börjar i morgon
Medlem

Blir kanske en ny prenumeration för mig när det väl släpps. Dragonflight var (för mig) en riktig boost och jag lade i många timmar på det.

Medlem

sluuuu taaaa spe laaa WoW!

Man må sluta suga napp nån gång

signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

sluuuu taaaa spe laaa WoW!

Man må sluta suga napp nån gång

Absolut inte, finns fortsatt inget MMO som kan mäta sig med WoW trots ett antal snedsteg från Blizzard de senaste expansionerna. Tills det finns ett bättre alternativ så kommer WoW gå varmt hos mig och många andra

Medlem
Skrivet av DieZe:

Absolut inte, finns fortsatt inget MMO som kan mäta sig med WoW trots ett antal snedsteg från Blizzard de senaste expansionerna. Tills det finns ett bättre alternativ så kommer WoW gå varmt hos mig och många andra

*smutt* *smutt* *smutt*

Albion Online är bättre.

Det är dock hög tid för ett jävla bra och fräsch STORT MMO igen.

Tror branchen fått lite kalla fötter efter att han bränt cpmycket pengar på att försöka göra "nästa WoW" i eftermälet av att det slog... Men det var ett bra tag sen nu... Dags för något nytt gediget försök.

signatur

Inaktiv

Förra expansionen är första som jag inte orkat köra klart alla quests i alla zoner, har för mig jag kom halvvägs i första eller andra zonen sen tröttna jag. Så kommer nog hoppa den här oxå...

Medlem
Skrivet av DieZe:

trots ett antal snedsteg från Blizzard de senaste expansionerna.

Du menar typ... Alla efter "The Burning Crusade"?

bara mer av samma

Lixom.. "Vi har gjort världens bästa MMO! Hur ska vi vidareutveckla den här unika genren och dess styrkor?"
"JAG VET!"
- "Vi må fokusera på linear-ass storytelling som är unik till den individuella spelaren!"

Fel håll..

Albion Online är rätt håll.
Tyvärr är det ett borderline indiespel så velat haft det spelet fast i en riktigt maffig värld som är påtaglig.

Albion Online plug:

signatur

Medlem
Skrivet av Anton Q:

*smutt* *smutt* *smutt*

Albion Online är bättre.

Tror branchen fått lite kalla fötter efter att han bränt cpmycket pengar på att försöka göra "nästa WoW" i eftermälet av att det slog... Men det var ett bra tag sen nu... Dags för något nytt gediget försök.

https://store.steampowered.com/app/761890/Albion_Online/ Är detta spelet du menar? Skall det vara ”bättre” än World of Warcraft? Det ser ut som Clash of the Clans. Vad gör det bättre? Vid första anblick ser det ut som ett ”mobilspel i mängden”.

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Du menar typ... Alla efter "The Burning Crusade"?

bara mer av samma

Lixom.. "Vi har gjort världens bästa MMO! Hur ska vi vidareutveckla den här unika genren och dess styrkor?"
"JAG VET!"
- "Vi må fokusera på linear-ass storytelling som är unik till den individuella spelaren!"

Fel håll..

Albion Online är rätt håll.
Tyvärr är det ett borderline indiespel så velat haft det spelet fast i en riktigt maffig värld som är påtaglig.

Albion Online plug:
https://www.youtube.com/watch?v=Sl21oPOawM8

Absolut, mer av samma. Men combat, världen, känslan av progression, klasserna, end game etc kan ingen slå. Finns inget MMO (på gott och ont) som kan mäta sig med WoW där.

Medlem
Skrivet av Dreijer:

https://store.steampowered.com/app/761890/Albion_Online/ Är detta spelet du menar? Skall det vara ”bättre” än World of Warcraft? Det ser ut som Clash of the Clans. Vad gör det bättre? Vid första anblick ser det ut som ett ”mobilspel i mängden”.

Dessutom p2w, kass pve endgame cycle etc etc.

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Det är Eve Online + World of Warcraft more or less men jag kan nog inte sälja det så mycket bättre eller effektivare än trailern jag bifogade.

Det är inte ett spel som säljs på screenshots/looks eller en unik immersive värld...

Men mekaniskt är det bleeding edge MMO.
Varför? Kolla på trailern igen... All that shit's really how it works.

Men blir du inget peppad av det konceptet så är det kansk inte för dig bara.

signatur

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Det är Eve Online + World of Warcraft more or less men jag kan nog inte sälja det så mycket bättre eller effektivare än trailern jag bifogade.

Det är inte ett spel som säljs på screenshots/looks eller en unik immersive värld...

Alright, tack för svar! Nej, jag tror inte att det är någonting som faller mig i smaken.

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Kul att du har hittat nåt du gillar istället, men det känns lite drygt att sitta i en tråd om WoW och missionera nåt helt annat som ingen frågat efter.

signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus | Twitch: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Anton Q:

*smutt* *smutt* *smutt*

Albion Online är bättre.

Wow är fortfarande bästa mmo'et ute, varje expansion köper man spelar någon månad.

signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Fast det är ju inte bleeding edge någonstans? Jag köper helt att du verkligen gillar spelet men jag ser inte mycket som är nyskapande. Det bygger vidare lite smått på andra full loot mmo's men faller på att det går att spela mobilt, har PW2, saknar riktigt bra endgame, tråkig visual progression, simpelt karaktärsbyggande osv.

Medlem

Jag blir lite sugen på att hoppa in i WoW igen men kände redan i Cataclysm att det tappat den där "magin" som jag tidigare upplevde. Är världen fortfarande levande eller hittar man alla spelar i diverse dungeon-queues i expansionens senaste storstad?

Troligtvis mig det är fel på då jag lämnade WoW för FFXIV som jag fullkomligt förälskade mig i men även där känner jag att hela spelarbasen infinner sig i en och samma storstad där de leker cosplay eller väntar på att någon dungeon-queue ska pinga.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Det gör det absolut. Det kallas Final Fantasy XIV

Medlem
Skrivet av icogniito:

Det gör det absolut. Det kallas Final Fantasy XIV

Det är ett bra mmo ja, men det kan inte tävla med WoW när det kommer till endgame, achivements/collection hunting, klasser och en öppen värld. Har lagt flera hundra timmar i ffxiv och tycker det är kul, men det kan inte hålla kvar mig personligen så som WoW kan. Storyn är bra men att spela ett mmo för storyn känns lite som att spela valfritt mp fps för storyn haha.

Medlem

Jag har inte lirat WoW på över 14-15 år. Till och med min vän som fick den där statyn för 10 år+ prenumeration har bytt till annat för länge sedan (bl.a. Final Fantasy och Genshin). Det känns nästan overkligt att det fortfarande släpps nya expansioner!

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av DieZe:

Det är ett bra mmo ja, men det kan inte tävla med WoW när det kommer till endgame, achivements/collection hunting, klasser och en öppen värld. Har lagt flera hundra timmar i ffxiv och tycker det är kul, men det kan inte hålla kvar mig personligen så som WoW kan. Storyn är bra men att spela ett mmo för storyn känns lite som att spela valfritt mp fps för storyn haha.

FFXIV har en stort endgame och en enorm mängd content att collecta osv.

Jag är med dig att det är svårt att hitta något som känns riktigt som wow, men det hänger också mycket i att man lirat spelet i snart 20 år och det är en ren vanesak.

Om du hade börjat med FFXIV så hade du troligen känt likadant kring wow som du gör om FFXIV.

Medlem

Betald beta och 3 dagar early access. En business model som funkar mot de weak minded.

SoD började med en hypning och lovord om sjysta Phases 1-4. Där end game skulle vara wow osv.
Med detta drar de in en massa spelare med löften. En miljon om jag inte minns fel?
Detta är typiskt Blizz med sina hypningar och fina uttalanden samt ny story/lore och det okända nya. Samma visa med varje expansion också.

Phase 1 i SoD var bra medan phase 2 var ok, och phase 3 åkte rakt ner i soptunnan. Phase 3 kändes inte alls som att den var färdig. Sunken temple som är phase 3 raid hade bossar med miljoner av hp. Hade Blizz ens testat sin raid?
När phase 3 var igång dog kommunikationen mellan spelarna och utvecklarna. Helt silent.
Var tog utvecklarna vägen?? Jo de drog till cata.
Ingen visste vad som hände med phase 4. Hade Blizz ens börjat med phase 4?

Cata kom och det var en soppa vid pre-patch som fortsatte in i release.

Nu helt plötsligt för typ två veckor sedan sa de att de kommer de släppa phase 4 för SoD.
Men försenat, och inte lite. Åter igen hade de ens börjat med phase 4 över huvud taget?

Går vi tillbaka i tiden vrålade Blizz om hur bra allt skulle vara, och phase 1-4 var i stort klara. Det skenet gav dom ut till spelarna iaf.
Då återgår vi till Blizz business model. Där de nu lovar gröna skogar och rosa moln för Phase 4. IGEN? Men det sa dom när phase 1 skulle släppas?

Och nu drar Blizz igång med en betald beta för retail LOL
Jag kan lukta sur fisk. Börjar tröttna på dem faktiskt

Medlem

Har beställt boxed versionen av ”the war within” skall också inkludera beta-access och early access… men man lär ju antagligen få den först efter att expansionen släppts, så känns något meningslöst

Medlem
Skrivet av CptEight:

Jag blir lite sugen på att hoppa in i WoW igen men kände redan i Cataclysm att det tappat den där "magin" som jag tidigare upplevde. Är världen fortfarande levande eller hittar man alla spelar i diverse dungeon-queues i expansionens senaste storstad?

Troligtvis mig det är fel på då jag lämnade WoW för FFXIV som jag fullkomligt förälskade mig i men även där känner jag att hela spelarbasen infinner sig i en och samma storstad där de leker cosplay eller väntar på att någon dungeon-queue ska pinga.

En heads up!
Världen är solo i Retail.
Med enstaka inslag av grupp quests. Men annars är det solo hela vägen till end game. Förutom i städerna.
Alla klasser kan i stort heala sig själv. Ja bara det gör att du förstår hur mycket solo det är
Och dungeons fungerar som cata.

Medlem
Skrivet av Raid25:

Blir kanske en ny prenumeration för mig när det väl släpps. Dragonflight var (för mig) en riktig boost och jag lade i många timmar på det.

Gillade också Dragonflight även om jag är sjukt sne på Blizz.
Börjar undra om det är voice over acting som gjorde att jag gillade Dragonflight?

Hade önskat att de tog några steg bakåt när det gäller world pvp och combat som är alldeles för snabb

Medlem
Skrivet av Kotz:

En heads up!
Världen är solo i Retail.
Med enstaka inslag av grupp quests. Men annars är det solo hela vägen till end game. Förutom i städerna.
Alla klasser kan i stort heala sig själv. Ja bara det gör att du förstår hur mycket solo det är
Och dungeons fungerar som cata.

Tack för svar i detta men va tråkigt! Då blir det inget återbesök. Jag som mainar healer i alla mmo's känner mig ganska meningslös i sådana fall.

Medlem
Skrivet av CptEight:

Tack för svar i detta men va tråkigt! Då blir det inget återbesök. Jag som mainar healer i alla mmo's känner mig ganska meningslös i sådana fall.

Men med det sagt, så tycker jag faktiskt att Dragon flight var bra. Satt med det i nästan 6 månader vid release. Bästa expansionen efter Wrath känns det som. Men sedan kände jag att DF inte hade mer att erbjuda än ännu mer grinding. Wow har tendensen att efter 4-6 månader inte ha mer att erbjuda än kanske nya dungeons.
War within och dragonflight TROR jag kommer vara väldigt snarlikt i form av gameplay i världen och questing samt raiding och pvp.
Dungeons är kul tills att du gjort dem 20 gånger. Sedan tar jag måste stå ut över. Och då lirar du dungeons för heroic och pusha för bättre drops efter varje veckas reset.
Det enda dynamiska i wow är pvp. Där varje möte är unikt. Men det är också pvp som är svårast

Kan vara värt att se hur War with in tas emot efter en månad.

Annars borde du testa Elder scrolls online, sjukt bra mmo och rpg känsla.

Medlem
Skrivet av icogniito:

FFXIV har en stort endgame och en enorm mängd content att collecta osv.

Jag är med dig att det är svårt att hitta något som känns riktigt som wow, men det hänger också mycket i att man lirat spelet i snart 20 år och det är en ren vanesak.

Om du hade börjat med FFXIV så hade du troligen känt likadant kring wow som du gör om FFXIV.

Läste du ens vad jag skrev? Jag har över 700 timmar i ffxiv och samma känsla infann sig aldrig. Gameplay är stelare, världen är inte öppen och endgame loopen med att grinda tomes känns meh. Även känslan av progress är inte densamma imo, finns mer att ”jaga” i wow. Sen hela grejen med att addons inte är tillåtet är kasst, folk blir kränkta av dps mätare och man är fast med en riktigt kass UI.

Medlem

Får se om jag kommer att köra nya expansionen. Har kört WoW till och från sen 2007 men prenumererar allt kort perioder nu för tiden och oftast när expansionerna patchats några ggr. Gillade dock Dragonflight mycket och det blir lite roligare om man byter class till och från. Tycker annars att combat:en börjar kännas till åren. Story, grafik mm känns fortfarande helt ok. Sen har jag mindre tid nu också.

Medlem

Dragonflight var ett stort steg i rätt riktning, The War Within fortsätter förhoppningsvis i den riktningen. Bokat och klart är det iallafall, tar nog någon dag ledigt från jobbet till och med , som förr i tiden 😁

Avstängd
Skrivet av Kotz:

Betald beta och 3 dagar early access. En business model som funkar mot de weak minded.

SoD började med en hypning och lovord om sjysta Phases 1-4. Där end game skulle vara wow osv.
Med detta drar de in en massa spelare med löften. En miljon om jag inte minns fel?
Detta är typiskt Blizz med sina hypningar och fina uttalanden samt ny story/lore och det okända nya. Samma visa med varje expansion också.

Phase 1 i SoD var bra medan phase 2 var ok, och phase 3 åkte rakt ner i soptunnan. Phase 3 kändes inte alls som att den var färdig. Sunken temple som är phase 3 raid hade bossar med miljoner av hp. Hade Blizz ens testat sin raid?
När phase 3 var igång dog kommunikationen mellan spelarna och utvecklarna. Helt silent.
Var tog utvecklarna vägen?? Jo de drog till cata.
Ingen visste vad som hände med phase 4. Hade Blizz ens börjat med phase 4?

Cata kom och det var en soppa vid pre-patch som fortsatte in i release.

Nu helt plötsligt för typ två veckor sedan sa de att de kommer de släppa phase 4 för SoD.
Men försenat, och inte lite. Åter igen hade de ens börjat med phase 4 över huvud taget?

Går vi tillbaka i tiden vrålade Blizz om hur bra allt skulle vara, och phase 1-4 var i stort klara. Det skenet gav dom ut till spelarna iaf.
Då återgår vi till Blizz business model. Där de nu lovar gröna skogar och rosa moln för Phase 4. IGEN? Men det sa dom när phase 1 skulle släppas?

Och nu drar Blizz igång med en betald beta för retail LOL
Jag kan lukta sur fisk. Börjar tröttna på dem faktiskt

Det är så roligt att allt är plågor och elände i spelvärlden. Jag har inte märkt nåt av det där och skulle det ens vara så så är det 120 spänn den månaden man bränt. Är alla hemlösa när det kommer till streamingtjänster och dataspel? Har råd med feta anläggningar men blir gamla gnidna autister när det gäller 100 spänn?

12
Skriv svar