Summer Game Fest fokuserar främst på spel som släpps i år
Silk Song!??!!??

Jättebra!
Önskar att hela branchen inte utannonserar spel mer än 6 månader innan släppet.
Har åtminstone 30 spel på min wishlist som man har väntat på mer än 5 år nu...
Typ som denna? Måste varit det onödigaste ever. 6 År sen nu

🖥 R5 9600X || RTX 4070 ti Super || 32GB DDR5 || 27" 240hz OLED
⌨️ ROG Azoth 75% |🖱️ROG Keris Aimpoint
🎮 PS5 || LG 55" CX
Jättebra!
Önskar att hela branchen inte utannonserar spel mer än 6 månader innan släppet.
Har åtminstone 30 spel på min wishlist som man har väntat på mer än 5 år nu...
Nja, samma år är helt ok tycker jag. Sen förstår man ju indieutvecklare som behöver släppa i EA men för större spel tycker jag gott de kan vänta lite med, men det är väl en del i hela pr-maskineriet. De lägger ju nästan lika mkt pengar på pr som resten av spelet idag på stora aaa-spel.
Hade ingen koll på att det var redan denna vecka. 🫣 Kul!
Fredag! Sen på söndag håller Xbox låda (höhö).
Fast då finns det ju nästan inget att se fram emot? "Här kan ni kika på spel ni redan vet kommer". Det absolut roligaste med såna här event är ju oväntade announcements och all hype det skapar.
Undrar om 2024as bakre hälft antingen är väldigt svag eller om det är deras fiaskohantering av utmärkelserna som gjort att färre vill ge honom trailers/avslöjanden.
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
Fast då finns det ju nästan inget att se fram emot? "Här kan ni kika på spel ni redan vet kommer". Det absolut roligaste med såna här event är ju oväntade announcements och all hype det skapar.
Mjo, det är väl lite av charmen med dessa event, överraskningarna. Visst kan det vara lite segt att spel visas för tidigt ibland, men det finns oftast så pass mycket att lira under tiden ändå, kan tyckas. Men man behöver inte överdriva såklart, när spelet endast är ett koncept(om ens det).
Men det kan väl förvisso komma lite gött ändå, får ändå komma ihåg att Elden Ring-gameplay visades första gången under Summer Game Fest.
Det finns fortfarande mycket vi vet ska komma, men inte sett mycket alls av eller fått något datum på, typ Silksong, Alan Wake 2 DLC m.m.
The more I practice, the luckier I get.
Hoppas på en uppvisning och snar utgivning av Xbox uppgraderade dosa som läckte. Börjar kännas på tiden.
Hoppas även på en Xbox handheld uppvisning. Hårdvara är alltid det roligaste. Jag kör bara Xbox denna gen så vad de övriga hittar på rör mig inte så mycket. Det är dock alltid riktigt intressant vad Nintendo hittar på trots att jag inte haft någon konsol från dem sedan Gamecube. Dem är liksom barndomen och jag hejar lite på dem som ett sport lag. 😁Och jag vet. Dem är inte med på detta event men.