Warcraft-chefen John Hight lämnar Blizzard
Hight slutar efter att ha tjänat företaget i 12 år.
Skulle inte förvåna mig om Chris Metzen får ta över som Franchise Manager eller Ion Hazzikostas.
Känns som enda logiska valen om de letar internt. Personligen hoppas jag på Metzen, lång erfarenhet med både Blizzard och Warcraft, inte minst har han vädrat intressanta idéer hur han vill ta spelet framåt.
< R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | RTX 3090 Ti >
< R5 7600X | 32GB 6400 MT/s | RX 9070 XT >
Känns som enda logiska valen om de letar internt. Personligen hoppas jag på Metzen, lång erfarenhet med både Blizzard och Warcraft, inte minst har han vädrat intressanta idéer hur han vill ta spelet framåt.
Det vore verkligen fantastiskt.
Enligt Wowpedia är han idag " Senior Vice President of Story & Franchise Development", så det känns som han kommer tillfälligt ta över uppgifterna tills dom hittar en ersättare.
Drama take: Kostymnissarna på Blizzard/Microsoft: Battle of Azeroth, Shadowlands var riktiga succéer och Dragonflight loren använder folk nu för att bota sömnlöshet...
Chris kommer ta över. Vill du sluta självmant eller ska vi slänga ut dig med huvudet först?
Det rimligaste vad jag kan förstå är att Holly Longdale tar över rollen John hight tidigare hade, och kanske att Ion hazzikostas tar över Holly Longdales roll.
Jag tror inte att Metzen vill ha en tung ledarskapsroll igen. Han vill pula på i sin egna verkstad i lugn och ro. vi har knappt hört någon intervju eller sett skymten av mannen sedan han tillträdde och jag tror att det är så han ville ha det när han kom tillbaka.
Det rimligaste vad jag kan förstå är att Holly Longdale tar över rollen John hight tidigare hade, och kanske att Ion hazzikostas tar över Holly Longdales roll.
Jag tror inte att Metzen vill ha en tung ledarskapsroll igen. Han vill pula på i sin egna verkstad i lugn och ro. vi har knappt hört någon intervju eller sett skymten av mannen sedan han tillträdde och jag tror att det är så han ville ha det när han kom tillbaka.
Jag tror du har helt rätt, hans skulle aldrig igen kasta sig huvud före i en ny depression. Ingen gör så som ställt sig på benen någorlunda.