Elden Ring - Den stora tråden! Skriv av er här
Kl 00:00 smäller det gott folk!
Är för gammal egentligen för att sitta uppe på nätterna men nog fan om jag inte kommer försöka!!
Vad är era planer? Sitta uppe med mig eller sparar ni det tills imorgon efter jobbet? Kanske är ni lvl 100 ultra-gurus som har tålamod att spara det till helgen? Snacks? Energidricka/kaffe?
Själv blir det en flaska vatten och hoppas jag har ork för 1-2 timmars spelande så man kan drömma gott sedan!
Herregud inte ofta man sitter med sådanhär brutal hype! Leeeeeeeeets goooooooooooO
Jag kommer att vänta till slutet av nästa vecka. 😢
Ännu en dag i paradiset.
Kl 00:00 smäller det gott folk!
Är för gammal egentligen för att sitta uppe på nätterna men nog fan om jag inte kommer försöka!!
Vad är era planer? Sitta uppe med mig eller sparar ni det tills imorgon efter jobbet? Kanske är ni lvl 100 ultra-gurus som har tålamod att spara det till helgen? Snacks? Energidricka/kaffe?
Själv blir det en flaska vatten och hoppas jag har ork för 1-2 timmars spelande så man kan drömma gott sedan!
Herregud inte ofta man sitter med sådanhär brutal hype! Leeeeeeeeets goooooooooooO
Har förbokat expansionen och har spelet installerat men jag avser spela klart det jag håller på med för tillfället vilket bör ta två till tre veckor till. Sen blir det gissningsvis Elden Ring igen, nu med DLC, med en helt ny karaktär då jag bara spelat igenom det en gång precis vid release och vill testa en annan build och kanske även ett annat slut. Tråkigt svar kanske men jag är för gammal och känslomässigt död för att få frispel vid spelsläpp nuförtiden. Saknar dock känslan av det 🙂
Har förbokat expansionen och har spelet installerat men jag avser spela klart det jag håller på med för tillfället vilket bör ta två till tre veckor till. Sen blir det gissningsvis Elden Ring igen, nu med DLC, med en helt ny karaktär då jag bara spelat igenom det en gång precis vid release och vill testa en annan build och kanske även ett annat slut. Tråkigt svar kanske men jag är för gammal och känslomässigt död för att få frispel vid spelsläpp nuförtiden. Saknar dock känslan av det 🙂
Ultra-Guru detected! Starkt att avverka det som ligger runt hörnet först! Spelar väldigt lite spel i allmänhet nu för tiden så för mig är det bara att tuta och köra!
Jo, inte ofta jag får hype-känslor. Men Fromsoftware är det enda företaget på denna jordglob som lyckas göra mig alldeles exalterad haha!
(Ok, om Valve tjuter "HL3 coming soon" så lär jag också göra glädjetjut haha!)
Jag lider med dig! Men den som väntar på något gott
Går man via Xbox.com kan man köpa expansionen för 449 sek då ingår det bara en bonusgest.
Köpte expansionen via Xboxen på butiken och där var det också 449 riksdaler, men vet inte om jag fick någon gest dock
Jag är osäker på hur jag gör. Lirar andra spel för tillfället.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
En vänlig påminnelse att vi endast kan uppleva detta för första gången en gång. Ta er tid och njut 😄
Jag lägger till en "vänlig" uppmaning om att inte spoila något innan jag har spelat klart rubbet!
Dela dock gärna med er av intryck!
Ännu en dag i paradiset.
Ultra-Guru detected! Starkt att avverka det som ligger runt hörnet först! Spelar väldigt lite spel i allmänhet nu för tiden så för mig är det bara att tuta och köra!
Jo, inte ofta jag får hype-känslor. Men Fromsoftware är det enda företaget på denna jordglob som lyckas göra mig alldeles exalterad haha!
(Ok, om Valve tjuter "HL3 coming soon" så lär jag också göra glädjetjut haha!)
Jag lider med dig! Men den som väntar på något gott
Köpte expansionen via Xboxen på butiken och där var det också 449 riksdaler, men vet inte om jag fick någon gest dock
Välj hantera spel och tillägg på Elden Ring sen hantera installation. Där borde det finna bonus gest att installera.
T-Minus 5 minutes
Mitt sista inlägg i denna tråd på ett tag.
Mina damer och herrar, nu jävlar kör vi full rulle kanelbulle!
https://y.yarn.co/7dab69fe-67ad-49e0-bad4-e0330b6b4fab_text.g...
Kan nog inte hålla mig jag heller, så hoppar nog in ett tag inatt jag också så får man fortsätta på lördag efter midsommarfirandet.
Ses på andra sidan gott folk.
The more I practice, the luckier I get.
VMA! VMA! VMA!
Gör ett till inlägg här för er som inte kommer åt DLCn på Xbox(kan tänka mig att det är liknande på Playstation):
I Elden Rings huvudmeny så ser ni "Microsoft store" tryck där och sedan installera. Jag trodde den tidigare patchen som kom idag var hela grejen och man bara köpte dlcn som en nyckel men så var då inte fallet, typiskt nog!
Vart helt ställd först när det inte gick att interagera med handjäveln hahah!
Om ~10 minuter så är det dags
Syns och hörs när vi slaktat oss igenom!
VMA! VMA! VMA!
Gör ett till inlägg här för er som inte kommer åt DLCn på Xbox(kan tänka mig att det är liknande på Playstation):
I Elden Rings huvudmeny så ser ni "Microsoft store" tryck där och sedan installera. Jag trodde den tidigare patchen som kom idag var hela grejen och man bara köpte dlcn som en nyckel men så var då inte fallet, typiskt nog!
Så om 10 minuter så är det dags haha!
Syns och hörs när vi slaktat oss igenom!
Dålig information från deras håll. Funkar gå via xbox.com också.
Intryck 4 timmar in i expansionen:
Yep, det är fantastiskt.
Håller med. 2 timmar in och DLC-världen känns underbar. Lagom mörk och mycket vacker.
Håller med. 2 timmar in och DLC-världen känns underbar. Lagom mörk och mycket vacker.
Håller med er andra. Känner att jag kan ta ett screenshot när som helst, skriva ut det, rama in det och sätt upp det på väggen. Så otroligt vackert.
Har kommit fram till en boss. Den är svår. Njuter av att dö om och om och om igen.
Har inte köpt något av Elden Ring ännu. Krävs det att man köper både originalspelet och DLC separat?
Originalspelet krävs för dlc ja, möjligt det finns någon bundle
Helt magiskt. Spelat c.a 6-7h och har fortfarande inte gjort någon legacy dungeon. Bara vandrar runt och utforskar och tar in allt. Så jäkla mysig stämning. Musiken i den öppna världen sätter tonen perfekt. Slagits mot två bossar hittills och en fick mig att dra lite på smilbanden. Väldigt coolt.
Helt magiskt. Spelat c.a 6-7h och har fortfarande inte gjort någon legacy dungeon. Bara vandrar runt och utforskar och tar in allt. Så jäkla mysig stämning. Musiken i den öppna världen sätter tonen perfekt. Slagits mot två bossar hittills och en fick mig att dra lite på smilbanden. Väldigt coolt.
Fick faktiskt rysningar av musiken på ett ställe. Just det stället fick man inte ens visa upp innan lansering (embargo på det) på screens eller video så jag spoilar det inte nu heller, även om det inte är något hemligt ställe i sig.
Fick faktiskt rysningar av musiken på ett ställe. Just det stället fick man inte ens visa upp innan lansering (embargo på det) på screens eller video så jag spoilar det inte nu heller, även om det inte är något hemligt ställe i sig.
Uppskattar att du håller det spoilerfritt
Hoppas alla andra också gör det ett litet tag framöver. Även om det inte är hemliga grejer är det ju roligast att få uppleva allt själv först. Kan ju diskutera lite mer generellt till en början. Är ju ändå kul att dela lite intryck med varandra.
Här står jag och njuter efter att ha "klarat" denna dlc.

Har klarat hela mainstoryn nu, och dödat en hel del bossar utöver mainbossar. Polaren som kör har bara kommit 30% ca och undrar hur fan jag lyckades på vissa. Mitt svar var att jag använder en tank-build jag gjort som jag bara älskar. Kortfattat, man gömmer sig bakom en stor sköld, maxar sin poise genom att ha tung armor på sig och sedan ett vasst vapen som går att pokea med fast man har skölden öppe. Sedan hjälpte nya talismaner man hittade i DLC som ytterligare ökade stamina-regen och lite sånt. Det gick att staggra de flesta, man får ha koll på staminan och "vila" upp den när bossen inte vevar attacker bara. Hade dock extra problem med 2 bossar men nämner inget här pga spoilers. Utstyrseln på bild är när jag beklädde mig med lite boss-kläder jag köpt efter segern.
Helvete vad jag har njutit, och jag fick dispans hemfrån så jag har kunnat spela nonstop sen dlc släpptes utan uppehåll, förutom sömn och mat haha. Dottern och frugan har varit med på noterna hela tiden och undrat hur det gått
10/10 får spelvärlden
10/10 får grafiken
10/10 får ljudet
10/10 får känslan
8/10 får bossfighterna
Totalt 10/10.
Värt att nämna är att jag körde offline med ultrawide-mod samt fps-unlock mod samt stutter-fixmod. Legat på 170+ fps hela tiden utan ett enda bekymmer.
Nu är det dags att utforska vidare och se om man missat något.
7600X | 4080 SUPER | 32GB DDR5 | nVME 1TB | 34” Oled
Vanilla-PS5
https://cdn.discordapp.com/attachments/1212745511581523999/12...
Har klarat hela mainstoryn nu, och dödat en hel del bossar utöver mainbossar. Polaren som kör har bara kommit 30% ca och undrar hur fan jag lyckades på vissa. Mitt svar var att jag använder en tank-build jag gjort som jag bara älskar. Kortfattat, man gömmer sig bakom en stor sköld, maxar sin poise genom att ha tung armor på sig och sedan ett vasst vapen som går att pokea med fast man har skölden öppe. Sedan hjälpte nya talismaner man hittade i DLC som ytterligare ökade stamina-regen och lite sånt. Det gick att staggra de flesta, man får ha koll på staminan och "vila" upp den när bossen inte vevar attacker bara. Hade dock extra problem med 2 bossar men nämner inget här pga spoilers. Utstyrseln på bild är när jag beklädde mig med lite boss-kläder jag köpt efter segern.
Helvete vad jag har njutit, och jag fick dispans hemfrån så jag har kunnat spela nonstop sen dlc släpptes utan uppehåll, förutom sömn och mat haha. Dottern och frugan har varit med på noterna hela tiden och undrat hur det gått
10/10 får spelvärlden
10/10 får grafiken
10/10 får ljudet
10/10 får känslan
8/10 får bossfighterna
Totalt 10/10.
Värt att nämna är att jag körde offline med ultrawide-mod samt fps-unlock mod samt stutter-fixmod. Legat på 170+ fps hela tiden utan ett enda bekymmer.
Tack för rapporten och bra jobbat Tarnished!
Bossarna får 8/10, hur står dem sig mot bossarna i grundspelet?
Ännu en dag i paradiset.
Verkar ha mixed reviews på Steam. Många klagar på bossar med oändliga kombinationer som 2-shottar en samt att världen är tom och att man bara kan rida förbi fiender.
Låter ganska likt originalet förutom att bossarna gör mer skada.
Lite förvånad över klagomålen på svårighetsgraden. Jag tyckte den kändes lagom. Ett snäpp upp mot grundspelet, som väntat. Däremot är man ju särskilt ömtålig just i början av DLC:t då du behöver samla på dig några Scadutree Fragments för att börja bli tåligare. Tanken är väl att ge spelare en "sense of progression" oavsett level, men det är en mekanik som jag kan förstå om den inte tilltalar alla.
12 timmar in nu efter gårdagens session(inga spoilers i texten, bara lite tankar). Fortfarande helt fantastiskt. Jag tar min tid på mig. Läser varje item-description, finkammar varje hörn, stannar ibland upp och bara njuter av vyerna samt musiken, spanar in alla detaljer i områden/byggnader. Det kommer nog ta lite längre, men vad gör det, ingen brådska för mig. Enda negativa är väl högre risk för spoilers när man inte är ikapp resten.
Gick in i min första, vad jag antar är Legacy Dungeon, och stötte på min första lilla stoppkloss igår, mötte min första "riktiga" boss. Blev till att specca om då builden jag hade inte riktigt gjorde jobbet kände jag. Tog lite längre tid att hitta timingen i bossens mönster än vad jag hade önskat, men men. Riktigt kul och cool fight förövrigt.
Boss:
Rellana, Twin Moon Knight
Verkar ha mixed reviews på Steam. Många klagar på bossar med oändliga kombinationer som 2-shottar en samt att världen är tom och att man bara kan rida förbi fiender.
Låter ganska likt originalet förutom att bossarna gör mer skada.
Folk som har problem får väl använda spirit ash + summons, testa andra builds, eller göra annat och kanske återkomma? Eller om man ska tala Soulsborne-språk - Git Guddigare.
Rida/springa förbi fiender har man ju alltid kunna göra, eller dom kanske inte visste om det? Att det har man kunnat ända sen Demon's Souls-tiden.
Förstår inte heller kritiken med att världen är tom, det är ju proppad med grejor att upptäcka? Eller menar dom tom som i ödslig? För det är väl det atmosfären går ut på, att den ska kännas melankolisk och smått ödslig.
Aja, folk får tycka precis som dom vill. Jag känner bara att den kritiken lät löjlig, framförallt om man ska ge ett negativt betyg för det. Hoppas innerligt inte From nerfar saker alldeles för tidigt, då blir jag inte glad.
Dags att hoppa in igen!
The more I practice, the luckier I get.
https://cdn.discordapp.com/attachments/1212745511581523999/12...
10/10 får spelvärlden
10/10 får grafiken
10/10 får ljudet
10/10 får känslan
8/10 får bossfighterna
Totalt 10/10.
Hur hittar man stutterfix mode och fps unlock mode?