Beyond Good and Evil: 20th Anniversary Edition släpps nästa vecka
Det känns lite fel när storföretag som Ubisoft använder sig av Limited Run Games. Skulle gärna köpa spelet, men att man ska behöva importera det över Atlanten är ju inte så kul, speciellt med tanke på att det är ett franskt spel. Varför kan dom inte släppa det normalt, dom har ju bevisligen kapacitet till det.
Det känns lite fel när storföretag som Ubisoft använder sig av Limited Run Games. Skulle gärna köpa spelet, men att man ska behöva importera det över Atlanten är ju inte så kul, speciellt med tanke på att det är ett franskt spel. Varför kan dom inte släppa det normalt, dom har ju bevisligen kapacitet till det.
Det är väl bara samlarutgåvan som är från Limited Run Games? Den vanliga fysiska utgåvan släpps i butik, om inte jag missförstått.
Edit: Nope, glöm vad jag skrev. Jag hade missförstått!
Blir det 600kr spel på steam eller? 🤣
Jag skulle inte vara förvånad om priset landar på runt 300 - 350 kr.
Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 9070 xt | samsung 980 pro |
Nu vet jag inte exakt hur Limited Games arbetar, men kan tänka mig att Ubisoft bara tänkt att släppa det digitalt. LG erbjuder sig att trycka upp det med sitt lull-lull, LG tjänar ju sina pengar men står även för eventuell risk om det blir olönsamt.
Men överlag är LG lite smådryga, man vill köpa ett spel fysiskt, ser att LG släppte det för ett par år sen och är såklart slutsålt sen länge. *thumbs up crying*
Jag skulle inte vara förvånad om priset landar på runt 300 - 350 kr.
Får vi verkligen hoppas även om det nästan är för mycket oxå.
1# FZ Troll
Så spelet har varit klart sedan förra året men de har väntat med att släppa det tills nu?
Processor: Intel Core i7 14700K med Contact Frame och Kryosheet
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: Corsair Vengeance RGB 64GB 6400mhz
Högtalare: Sonos Arc Ultra, Sonos Era 300 x 2
VR: Meta Quest Pro + VR Air Bridge
Läste nyheten först och blev jätteglad. Sen såg jag att LRG var involverade och blev genast ledsen.
Vi får väl iaf hoppas att spelet inte hamnar på en bränd cd som med spelet D till 3DO.
Kommer ta slut på 2 minuter och sen hamnar spelet på Ebay för tusenlappar.
https://www.youtube.com/watch?v=NLE9bVMwz-c

00:00:02:42
Nu vet jag inte exakt hur Limited Games arbetar, men kan tänka mig att Ubisoft bara tänkt att släppa det digitalt. LG erbjuder sig att trycka upp det med sitt lull-lull, LG tjänar ju sina pengar men står även för eventuell risk om det blir olönsamt.
Men överlag är LG lite smådryga, man vill köpa ett spel fysiskt, ser att LG släppte det för ett par år sen och är såklart slutsålt sen länge. *thumbs up crying*
Läste nyheten först och blev jätteglad. Sen såg jag att LRG var involverade och blev genast ledsen.
Vi får väl iaf hoppas att spelet inte hamnar på en bränd cd som med spelet D till 3DO.
Kommer ta slut på 2 minuter och sen hamnar spelet på Ebay för tusenlappar.
Tror inte det är risk för att de släpper bränn-cd till Xbox och Playstation, men är ni rädda kan ni ju köpa det på kassett till Switch istället Men att de tar slut fort är ju desto jobbigare - de gör verkligen skäl för sitt namn som limited - speciellt som de sedan säljs vidare så det är väl minst 50% scalpers som köper tyvärr. Men det gör också att de som missade när det släpps har en chans ändå att köpa det. Om än dyrt. Så det är ju vad en känner är värt. Men skulle behövas en mer "vanlig" fysisk utgåva som inte är så limited. Men det är väl vad dagens digitala släpp ämnar vara. Vilket är trist för oss som gillar fysiskt.
Inte lirat originalet så ser fram emot detta.
Samma här. Hoppas det inte är allt för tuffa systemkrav
Vad som gör mig besviken är varför Ubisoft inte kan ge bekräftelse om uppföljaren är vid liv. Jag har inte hört något på evigheter, bara teorier om att det kan ha blivit skrotat. Men aja, en ytterligare remaster behöver vi....
Håller med, de borde minst kunna bekräfta att det är nerlagt (eller inte) så vi får något att gå på. Har ställt in mig på att det är nedlagt men som sagt vore det skönt med officiell bekräftelse så en verkligen kan gå vidare.