Framtida Fromsoftware-spel ska anamma Elden Rings frihet och svårighet

Medlem
Skrivet av Aforest:

Föredrar de andra spelen framför Elden Ring(förutom Sekiro som jag inte gillade så mycket).

Mitt problem med Elden Ring är att det var mer kvantitet än kvalitet.
Många grottor var väldigt lika och bossar återanvändes, kattstatyerna t.ex.
Sen var de bästa delarna i Elden Ring de mindre öppna delarna men som fortfarande har alternativa vägar och genvägar som t.ex. Stormveil Castle.

Att rida runt i overworlden såg jag mer som dötid mellan de intressanta områdena. Red bara till kartdelarna likt ett Ubisoftspel och red förbi de flesta fiender för fanns ingen anledning att slåss med dem. Tyckte t.ex. Caelid såg väldigt coolt ut men det fanns inte så mycket där.

Dark Souls 1 är fortfarande bäst enligt mig. Just på grund av hur världen är uppbyggd. Något de enligt mig inte lyckats replikera i senare spel, förutom då vid mindre områden som Stormveil Castle.

Finns ju hur mycket som helst att hitta i Caelid. Saken är att man behöver utforska för att hitta allt. Det är en del av spelupplevelsen och det som verkligen gör Elden Ring så fantastiskt.

12
Skriv svar