Vi har köpt Steam-spel för 200 miljarder – som vi inte spelat

Många (485) spel är från Humble Bundle och Tiltify vilka den verkar räkna som fullpris. Till exempel är Lego 2K Drive från en bundle ganska nyligen men är markerad som 60 usd när jag betalade ~10 euro för den + flera andra spel. Gissningsvis räknar den spel köpta på Steamreor som fullpris också, så denna statistiken bör nog tas med en nypa salt.
Har alla privatiserings inställningar på så kan inte använda den sidan
Men! Har redan sorterat upp alla mina spel sedan länge och totalt äger jag 219st varav 47st är vad jag kallar för "The Untouched"
Samtliga ospelade är ifrån Humblebundle så priset lär ligga på någon hundralapp totalt
Bara två spel av de som är på min Pile of Shame har jag köpt och ej fått gratis via steam eller liknande, det är Batman serien och Darksiders 1&2. Känns ganska bra faktiskt.

Att ha Valheim, Bannerlord och Last Epoch som most value är nog ganska spot on av vad man gillar!
>>> 5800x - 6650 XT (i väntan på 9070/9070 XT) @ 1440p, 32GB 3600mhz, 2 TB M.2, 1TB SSD <<<
Toki Tori ligger defnitivt i min Pile of Shame.
You have no visible games in your collection.
Hur ser man sin pile of shame?
Står att jag ibte har några spel och jag har public profile
Har allt på public men kan ändå inte få fram mina spel.
Samma problem här.
Jätteintressant information.
Toki Tori ligger defnitivt i min Pile of Shame.
You have no visible games in your collection.
Hur ser man sin pile of shame?
Står att jag ibte har några spel och jag har public profile
Har allt på public men kan ändå inte få fram mina spel.
Samma problem här.
Jag hade på "private", ändrade till "public". Gick inte alls till en början men efter en stund kunde jag se. Var god dröj...?
Men om ni redan hade public förstår jag inte. Fifflade iofs med någon extra inställning...
En Bamseponny av folket
Jag har knappt spenderat något på spel jag aldrig spelat. Men ett par har det blivit av olika anledningar.
TMNT: Out of the Shadows.. satt i typ 1-2 timmar att försöka fixa co-op vilket var varför jag och en till köpte det. Fick det aldrig att fungera (välkänt för detta problemet) men tänkte aldrig på att refunda.
Fall Guys: Köpte och hann aldrig starta det av olika anledningar, gick F2P innan jag väl testade.
Alla andra spel i mitt bibliotek på 200+ spel varav 75% aldrig startats är från t.ex. Humble Bundles där jag var intresserad av 1 specifikt spel som även vid fullt rekommenderat "pay what you want" för det tier var billigare än att köpa det separat.
Så tekniskt sett har jag inte spenderat mycket pengar på spel jag inte spelat.. dem kom bara med på köpet
Jag hade på "private", ändrade till "public". Gick inte alls till en början men efter en stund kunde jag se. Var god dröj...?
Men om ni redan hade public förstår jag inte. Fifflade iofs med någon extra inställning...
Ja nu fungerade det för mig.
OnT
Kan gladeligen konstatera att inte ett enda av spelen som jag inte spelat har jag köpt separat utan dom har följt med i olika pack 👍
Får inte sidan till att funka, men testade en annan sida.
<Uppladdad bildlänk>
På SteamDB står det att jag har spelat 0% av mina spel, så där funkar det inte heller för mig.
Jätteintressant information.
Köper många spel på rea, som jag kanske kommer spela senare. Oftast under semestern.
Steam Collection Value $9,139.31
Pile of Shame Value $2,529.85
Best Value Game Fallout: New Vegas
Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X