No Rest for the Wicked får sin första ordentliga uppdatering
Någon som lirat och vet om prestanden är bättre? Den var absolut horribel vid släpp, där min Ryzen 9 5900x och 3080 inte klarade av att spela det i 60 fps ens.
Någon som lirat och vet om prestanden är bättre? Den var absolut horribel vid släpp, där min Ryzen 9 5900x och 3080 inte klarade av att spela det i 60 fps ens.
Innan senaste patchen provade jag med datorn i signatur och tycker prestandan flyter på betydligt bättre än vid släpp. Den nya patchen har jag dock inte provat ännu, tänkte installera ikväll och testa. Nu finns både FSR och DLSS-stöd, vilket underlättar en del
Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 9070 xt | samsung 980 pro |
Ser väldigt lovande ut, väntar ivrigt på konsoll release
Ja när är den tänkt att ske?
Planen är att släppa det till konsoll efter EA. Finns ingen uttalad tidsplan för det, men räkna med minst ett år.
I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg
Planen är att släppa det till konsoll efter EA. Finns ingen uttalad tidsplan för det, men räkna med minst ett år.
Det var en lång beta.
Det var en lång beta.
Det är ingen beta. BG3 körde Early Access i tre år innan det släpptes skarpt, så ett år i det här fallet är nog lågt räknat
I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg
Det är ingen beta. BG3 körde Early Access i tre år innan det släpptes skarpt, så ett år i det här fallet är nog lågt räknat
EA är väl bara ett annat namn för att kunna ta betalt för att låta allmänheten testa spelet. Att kränga en testversion för 300 är kanske lite svårt.
EA är väl bara ett annat namn för att kunna ta betalt för att låta allmänheten testa spelet. Att kränga en testversion för 300 är kanske lite svårt.
Vissa kanske använder det så, men seriösa aktörer som Larian och Moon Studios gör det för att säkra intäkter under utvecklingstiden. Dels i ren försäljning och dels för att visa investerare att det är värt att satsa på spelet. Sen är det ett utmärkt sätt för att få feedback från spelarbasen under utvecklingen.
Men det finns ju tyvärr en uppsjö av utvecklare som missbrukar EA, helt klart.
Testade nu på morgonen och jag upplever att det är rejäl skillnad i prestanda. Fick en del studders tidigare och det var mest därför jag lät spelet vila ett tag. Får återkomma när det händer lite mer grejer samtidigt på skärmen, jag började om eftersom jag glömt bort det mesta.
Tyckte jag hörde nåt om till hösten, hoppas!
Ser riktigt bra ut, funderar på att köpa nu när det är billigare i ea men sedan trots namnet låta The Wicked få vila lite till version 1.0 . Är inte orolig för att Moon studios inte kommer leverera men känner att jag helt enkelt inte vill lägga tid på att spela i ea då det finns så mycket annat att spela. Kommer dock så klart att testa lite. Speciellt i mp.
Spelade det ikväll på min Lenovo legion go och flöt på väldigt bra. Hade ju inte på max och allting igång som du kanske vill ha med den prestandan. Men flöt mycket bättre för mig efter denna uppdatering