Alien: Rogue Incursion-trailer visar huvudkaraktären och nytt gameplay
Tyckte det såg dassigt ut, såg sedan det var VR och förstod varför.
Haha tänkte precis detsamma. Men jag har ett Steam index så blev rejält taggad istället
Försiktigt positiv till spelet.
Survios spel baserat på The walking dead var riktigt dåligt
Väldigt svårt att få till "gameplay" i en 2d film.
Tänk att du spelar in en film från din vy från ögonen. Det är knappast naturligt att gå omkring och hålla saker/vaoen i en vinkel så det ser ut som ett FPS på skärm med vapnet snett nedanför bild med ett crosshair eller iron sight fastklistrad i vyn.
Viktigast att det känns bra. Jag vill ha manuell vapenhantering att man själv tar ut och stoppar in nytt magasin. Man öppnar dörrar/trycker på knappar "fysiskt" och inte bara står framför och trycker på en knapp på kontrollen.
Hade det varit Alien Isolation i VR-format så hade spelstudion och distributören aldrig överlevt alla stämningar efter hjärtattackerna som det skulle ha framkallat.
Alien Isolation går att spela i VR.
Sök på Mother VR Mod.
Huvudkaraktären såg ut att vara extremt stel och out of place, fick nästan asset flip vibe.
Fast spelar det så stor roll då det är man själv som "är" karaktären.
Är ju samma i tel Half life alyx.
Hade hoppats på mer Alien Isolation än det här action tramset. Där dog den lilla hypen man hade för spelet
Enligt utvecklarna är det inte ren action.
Du måate vara tyst och monstren kommer reagera på om du för oväsen mm.
Öppna dörrar, stöta till prylar så dom faller mm kommer dom reagera på och röra sig mot.
Det kommer enligt dom inte heller bara vara att skjuta ner dom utan det ska vara svårt.
Återstår att se om det stämmer i slutändan.
Försiktigt positiv till spelet.
Survios spel baserat på The walking dead var riktigt dåligt
Väldigt svårt att få till "gameplay" i en 2d film.
Tänk att du spelar in en film från din vy från ögonen. Det är knappast naturligt att gå omkring och hålla saker/vaoen i en vinkel så det ser ut som ett FPS på skärm med vapnet snett nedanför bild med ett crosshair eller iron sight fastklistrad i vyn.
Viktigast att det känns bra. Jag vill ha manuell vapenhantering att man själv tar ut och stoppar in nytt magasin. Man öppnar dörrar/trycker på knappar "fysiskt" och inte bara står framför och trycker på en knapp på kontrollen.
Alien Isolation går att spela i VR.
Sök på Mother VR Mod.
Fast spelar det så stor roll då det är man själv som "är" karaktären.
Är ju samma i tel Half life alyx.
Klart de spelar roll, säger något om hela produktionen och nivån. Känns typiskt b-unreal engine spel.
Klart de spelar roll, säger något om hela produktionen och nivån. Känns typiskt b-unreal engine spel.
Ok, personligen så tänker jag väldigt sällan på karaktären man spelar i ett VR spel, om det på nå sätt inte begränsar en eller ger en "andra/super förmågor".
Tex i Asgards wrath 2 där man byter karaktär och dom har olika egenskaper.
Sen också vad man jämför med.
Så, en New York-bo hamnar i en "fel" taxi och helt plötsligt ska slåss mot en Xenomorph. Varför?
FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SUBSTACK: https://substack.com/@iegocentric
YOUTUBE: https://www.youtube.com/@walteriego
Jag måste bara fråga. Har du provat VR?