Nintendo World Championships: NES Edition

Robot
Nintendo World Championships: NES Edition

En nostalgikick som väcker tävlingsinstinkten hos unga och gamla. Men varför är den så snålt tilltagen?

#nintendo-world-championships

Medlem

Man spelar mot "ghosts" i onlineläget. Lite knäppt. Lyckades de inte göra ett riktigt onlineläget?

Skribent
Skrivet av Nioreh:

Man spelar mot "ghosts" i onlineläget. Lite knäppt. Lyckades de inte göra ett riktigt onlineläget?

Championship-läget är mot andra spelare "live". För då söker spelet spelare.

Så det är bara det andra läget som är offline.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Championship-läget är mot andra spelare "live". För då söker spelet spelare.

Så det är bara det andra läget som är offline.

Ja jag tänker på läget när man ska bli siste man levande. Undrar hur den egentligen funkar. Väldigt märkligt upplägg.

Skribent
Skrivet av Nioreh:

Ja jag tänker på läget när man ska bli siste man levande. Undrar hur den egentligen funkar. Väldigt märkligt upplägg.

Det är samma läge egentligen bara med ghosts. Man kan även köra om Championships-läget hur många gånger man vill också under månaden för att förbättra tiden. Så om du vill köra ren online kan du bara köra det istället.

Så jag gissar det andra är för att kunna köra offline mot någon i stället för bottar?

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Kul spel men behövs 400% mer content

Medlem

Hela poängen med spelet är väl att klara korta utmaningar så snabbt som möjligt, att klaga på att spelet är centrerat runt speedruns känns konstigt i såna fall.

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Skribent
Skrivet av Vileoxe:

Hela poängen med spelet är väl att klara korta utmaningar så snabbt som möjligt, att klaga på att spelet är centrerat runt speedruns känns konstigt i såna fall.

Ja visserligen, men när man betalar 400 kr för ett spel så skadar det inte att fylla ut med lite mer extra innehåll, speciellt i partyläget hade det varit kul med lite mer variation att leka runt med.

signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av Najkan:

Kul spel men behövs 400% mer content

Håller helt med! Tycker faktiskt spel som dessa skulle kunna säljas för 100 kr och sen vara live service med en liten avgift (eller ingå i Nintendo Online). Rotera in nya spel och utmaningar månadsvis plus annat kul.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Håller helt med! Tycker faktiskt spel som dessa skulle kunna säljas för 100 kr och sen vara live service med en liten avgift (eller ingå i Nintendo Online). Rotera in nya spel och utmaningar månadsvis plus annat kul.

Inte spelat själv än men låter från allt jag hört som det absolut borde vara en NSO-promotion snarare än ett eget släpp.

1
Skriv svar