Baldur's Gate 3 får moddstöd i veckan
Trodde jag skulle gilla Baldurs gate 3 mer än det visade sig. Jag tappade suget rejält en bit in i Akt 2 och har inte rört det sen dess.
Kanske moddar kan göra att man får tillbaka lusten
Akt 1+2 var magisk, akt3 var ok sen var resten av spelet magiskt igen.
Kanske blir en till playthru nu med moddar.
7600X | 4080 SUPER | 32GB DDR5 | nVME 1TB | 34” Oled
Vanilla-PS5
Har väntat månader på att äntligen spela igenom det ännu en gång. Får hoppas att modd-skaparna är snabba på att uppdatera så allting funkar igen.
|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.
För mycket snack i spelet. Refundade det efter en timme
Baldur’s Gate 3 is a story-rich, party-based RPG set in the universe of Dungeons & Dragons, where your choices shape a tale of fellowship and betrayal, survival and sacrifice, and the lure of absolute power.
Köpte du av misstag eller?
För mycket snack i spelet. Refundade det efter en timme
Efter en timme satt jag fortfarande i character creatorn och valde hårfärg och klass på min karaktär.
Akt 1+2 var magisk, akt3 var ok sen var resten av spelet magiskt igen.
Kanske blir en till playthru nu med moddar.
Själv tycker jag act 2 var den i särklass svagaste acten.
Och att den bästa av de tre elakingarna är den som får minst utrymme är väldigt tråkigt.
Men håller med om att det är ett fantastiskt spel. Trots sina brister.
Lite roligt ändå att spel måste få modstöd, annars blir gamers tjuriga. Inte som att det inte går att modda utan "modstöd".
Lite roligt ändå att spel måste få modstöd, annars blir gamers tjuriga. Inte som att det inte går att modda utan "modstöd".
Jag trodde att huvudorsaken till moddstöd var för dom som moddar?
Men jag kan ha fel.
Baldur’s Gate 3 is a story-rich, party-based RPG set in the universe of Dungeons & Dragons, where your choices shape a tale of fellowship and betrayal, survival and sacrifice, and the lure of absolute power.
Köpte du av misstag eller?
Nä, men alla hypade ju upp det 🤷♂️.
Lorem ipsum dolor sit amet
Jag trodde att huvudorsaken till moddstöd var för dom som moddar?
Men jag kan ha fel.
Mycket handlar om att göra livet enklare för de som skapar moddarna. Det i sin tur kan underlätta för gemene man med saker som en mer officiell mod manager och att risken för att moddar är inkompatibla eller av misstag förstör något i spelet blir mindre då utvecklarna ger modskaparna fler verktyg så modskaparna slipper hitta på egna lösningar. Det kan även göra så att det inte blir lika stor process att uppdatera en mod när spelet uppdateras, vilket både modskapare och användare gillar.
Jag gillade inte resting-systemet, så kanske att jag fortsätter sen om det kommer nån bra mod för det. Automatisk rest efter varje encounter hade varit nåt😃
Nej det kändes ogenomtänkt.
Antar att det är nån regel som följs men det gjorde sig inte bra gameplay-mässigt.
"Short rest" tex genom att klicka på en knapp, nja, inte bra.
Tyckte också att förflytta karaktärerna runt kändes som man gjorde det på en förrenderad bild.
Själv tycker jag act 2 var den i särklass svagaste acten.
Och att den bästa av de tre elakingarna är den som får minst utrymme är väldigt tråkigt.
Men håller med om att det är ett fantastiskt spel. Trots sina brister.
Tycker det var lite samma med Divinity 2. Tror det handlar om att första akten oftast är lite mindre och mer tydligt genomarbetad. Du kan lära dig området och göra typ allt, men när spelet öppnar upp sig blir det svårare att få en bra överblickbar bild av vad som händer. Dina handlingar börjar också låsa av delar av spelet tydligare.
En del av mig tycker att spel som BG3 blir lite "jobbiga att spela" just för att jag har så svårt att acceptera mina misstag eller när en roll går åt helvete. Man vill inte savescumma men jag tycker samtidigt det är är väldigt jobbigt när jag kan rolla allt förutom en etta och ändå rollar den jävla ettan och sedan går skit åt skogen.
Hemligheten är att behandla spelet lite som livet, det blir vad det blir och vi går i någon form av mål oavsett.
Är väl knappast så att folk varit tjuriga för att det inte funnits mod-möjligheter? BG3 är ju ett av de mest unisont hyllade spelen på länge. Att man inför stöd för moddar handlar väl snarare om att man vill ge fans en möjlighet att utöka sin upplevelse ännu mer.
Nä, men alla hypade ju upp det 🤷♂️.
Folk hyllar Kendrick Lamar också, men jag vet att jag lyssnar på Metal och att Lamars musik inte är min grej, så jag köper det inte.
Heja Blåvitt