Monster Hunter Wilds släpps i februari – pc-kraven redan ute
Jag vill ha både hög FPS och hyfsade grafikinställningar. Det är inte kul med potato-settings, så det här spelet får nog vänta i åtminstone 2-3 år.
Jag har ändå 30-50 spel i backloggen.
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]
herregud frame-gen påslaget för att nå 1080@60fps med medium settings. wtf...
min upplevelse är att frame-gen suger något oerhört vid låga framerates. 30fps med framegen kommer vara en stutterfest.
Fast får man 15fps utan FG så kanske man bör fundera på att sänka lite inställningar
herregud frame-gen påslaget för att nå 1080@60fps med medium settings. wtf...
min upplevelse är att frame-gen suger något oerhört vid låga framerates. 30fps med framegen kommer vara en stutterfest.
Det kommer dessutom ha Denuvo drm läste jag
Nothing is Power without Control
När DLSS släpptes så känndes det som ett utmärkt sätt att förlänga livstiden på ens grafikkort, ett sätt att bibehålla 100fps ett par år till. men så klart nu har utvecklarna snott den vunna prestandan och satt den som den nya baselinen istället, så tråkigt.
DLSS ska vara ett plåster man sätter på spelet för att bibehålla önskvärd prestanda, inte något som ska vara påslaget by default.
dags att spara till en ny dator
Ett tips är att ha ett litet sparande, om du har möjlighet med det några hundralappar i månaden.
Jag har på ett ställe där man kan handla andelar av en aktie och på så sätt åka snålskjuts på jättarna.
När det är dags för att köpa nytt eller uppgradera så finns pengarna där, skall du inte köpa dator eller har tröttnat så har du degen till något annat.
När DLSS släpptes så känndes det som ett utmärkt sätt att förlänga livstiden på ens grafikkort, ett sätt att bibehålla 100fps ett par år till. men så klart nu har utvecklarna snott den vunna prestandan och satt den som den nya baselinen istället, så tråkigt.
DLSS ska vara ett plåster man sätter på spelet för att bibehålla önskvärd prestanda, inte något som ska vara påslaget by default.
Eller hur! Skrev typ samma sak nån vecka sen: #4544333