Starfield-expansionen Shattered Space släpps i dag

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

Är det gratis med game pass?

Nej då får du köpa dlc separat eller ett uppgraderings paket som typ för nästan alla GP spel så ingår bara grundspelet.

signatur

The Owls Are Not What They Seem

Medlem
Skrivet av Sur Apan:

Nej då får du köpa dlc separat eller ett uppgraderings paket som typ för nästan alla GP spel så ingår bara grundspelet.

okej

signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Är det ett bra tillfälle att dyka in i Starfield? Fick spelet med sambons PC uppgradering och jag blev glatt överraskad att även expansionen ingick!

Medlem
Skrivet av blackidus:

I det som du beskrev tidigare så är dem ju helt olika

Cyberpunk har ett gameplay inriktad på en värld där i stort sett alla har modifierade kroppar som gör dig mer rörlig, snabbare osv.
Starfield utspelar i sig i rymden på olika planeter med olika grader av gravitation som påverkar dig, och du springer dessutom runt i en klumpig rymdräkt. Klart att du känner dig rörligare i Cyberpunk.

Cyberpunk utspelar sig även i den undre kriminala världen eller hur man nu brukar beskriva den, helt klart kommer det ha en mognare och mörkare ton i sin story.

Menar du att vi sömlöst skulle flyga runt i rymden i naturlig storlek mellan tusentals planeter i naturlig storlek med samma detaljnivå som Cyberpunk utan några som helst loadingscreens om Starfield istället haft Cyberpunk motorn?

Gameplay och världen aside så är skrivandet, både handling och dialog, rätt mediokert i Starfield. Medans CP2077 toppar där.
Hoppas dock denna expansion är bättre på den biten.

Medlem

var inte så glad i originalet, men det hade bra flyt och rolig gunplay. dags att testa igen

signatur

//monster

Medlem

Någon som hunnit spela en bit än? Jag har inte hunnit och från vad jag läst på reddit, Starfields egen subreddit, är folk väldigt besvikna över hur tunn den är i synnerhet med tanke på 1år i utveckling och pris på 30€.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Jönsen:

Någon som hunnit spela en bit än? Jag har inte hunnit och från vad jag läst på reddit, Starfields egen subreddit, är folk väldigt besvikna över hur tunn den är i synnerhet med tanke på 1år i utveckling och pris på 30€.

Har kört 5h typ, det är bra! Mer Starfield helt enkelt. Får återkomma med mer tankar när jag gått i mål.

signatur

Jump in.

12
Skriv svar