Virtual Reality - VR Spelnyheter, tips, mm.
Förstår verkligen inte hur Arizona och After the Fall(framför allt) har kunnat fått sådan bra kritik. Men hur som, Metro verkar sjukt lovande!
Sen ryktas det även om att det kommer nåt VR tillägg till Starship Troopers spelet som är/var på tapeten just nu.
Arizona sunshine blev populärt för det fanns inget liknande när det släpptes.
Sen supportade utvecklarna spelet länge och släppte det till samtliga format och en hel del DLC både gratis och tom betal om jag inte minns fel mig.
Folk gillar att skjuta zombies och coop
After the fall var väll inte riktigt vad man hoppades det såg initialt bli nått annorlunda men det är stort sett samma. Coop skjuta zombies mycket gore i lite left 4 dead light style.
Gillade After the fall till en början men blev snabbt repetetivt, men hoppar gärna in i en coop omgång med vänner
Arizona sunshine 2 har jag inte kört, funderar på att skaffa det plus remake av 1an.
Ska tilläggas att det är Arizona Sunshine 2 jag kört och inte ettan. Så remaken lär vara lika blek som 2an. Säkert inte helt omöjligt at jag köper det om jag inte har något annat att spela. Men då endast pga av att man är VR-törstig.
Själv tycker jag AS2 var roligare överlag än t.ex. Vertigo 2 även om V2 bitvis hade mycket mer intressant gameplay och miljöer.
Dock är det helt klart brist på bra VR-spel så man tar det som finns tillgängligt liksom hehe.
Team Beef har släppt original Tomb Raider VR kallat Beef Raider XR till Quest, Pico, PCVR.
Eftersom Team Beef är en del av Flat2VR så är man noga med att poängtera detta är inget officiellt utan se det som en mod och originalspelet krävs
(Endast demo ingår med modden)
Mer info
https://sidequestvr.com/app/38086
Till alla PSVR2 spelare som kände sig snuvade på Astrobot så släpps Max Mustard den 3 Oktober och PSVR2 portningen verkar rulla perfekt 👍
Ser kul ut. Släpps det på Steam samma datum?
Ser kul ut. Släpps det på Steam samma datum?
Finns inget datum för Steam ännu.
Men det kanske sker samma dag, ibland "shadow droppas" spel
Starship Troopers Continuum utannonserat som coming soon till Quest och PSVR2
Hittade info på hemsidan:
Starship Troopers: Continuum arrives on Meta Quest 2 and 3 on October 17th 2024, and PlayStation VR2 on October 31st 2024.
Trailern ser inte superlovande ut. Men är gameplay kul så kan jag lätt tänka mig spela detta i coop.
Hittade info på hemsidan:
Starship Troopers: Continuum arrives on Meta Quest 2 and 3 on October 17th 2024, and PlayStation VR2 on October 31st 2024.
Trailern ser inte superlovande ut. Men är gameplay kul så kan jag lätt tänka mig spela detta i coop.
Tycker inte heller det ser speciellt bra ut men avvaktar med att dömma ut.
Finns bilder på PSblog som ser lite bättre ut.
Annars finns spelet Guardians Frontline som redan spelar på temat plus att man kan bygga baser, köra fordon, beordra trupper osv.
Det där kajakspelet...finns bara till PSVR2 om jag förstår allt rätt. Finns det något liknande för Quest3? Vill ha något stilla och snyggt, mer demokänsla än spel.
Hämtar den inköpta Quest3an idag efter jobb.
Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.
Det där kajakspelet...finns bara till PSVR2 om jag förstår allt rätt. Finns det något liknande för Quest3? Vill ha något stilla och snyggt, mer demokänsla än spel.
Du kan köra via PCVR men det kanske inte är aktuellt?
Du kan köra via PCVR men det kanske inte är aktuellt?
Nej, dessvärre inte. Men jag letar efter något som får svärföäldrarna att säga "oj" för sönerna kommer att vilja visa upp det.
Får kika på youtube efter VR-videos. Borde finnas något safari/berg.
Kayak Mirage finns till PC. Om du inte har spelat det än, tänk på att det är väldigt smått, få och korta enkelrikta banor. De har släppt lite nytt innehåll, men det verkar som att de nya banorna hamnar bakom DLC vilket kostar extra.
Spelet är fint, men tunt.
The climb 1-2 är första spelen jag kommer o tänka på.
Nej, dessvärre inte. Men jag letar efter något som får svärföäldrarna att säga "oj" för sönerna kommer att vilja visa upp det.
Får kika på youtube efter VR-videos. Borde finnas något safari/berg.
Brink Traveler man besöker olika platser osv.
Nästan lite som Google earth "light"
Brink Traveler man besöker olika platser osv.
Nästan lite som Google earth "light"
Tack!
Har inte spelat VR på ett bra tag nu så plockade upp mitt Quest 3 headset som jag hade laddat fullt samt bytt batteri i VR kontrollerna.
Headsetet och extra batteriet var fortfarande fullt laddad men höger VR kontroller helt urladdad medan vänster kontroller helt full. Så uppenbarligen så är höger VR kontroller på hela tiden tills att batteriet dör.
Nu får jag alltså plocka ut höger batteri varje gång jag skall ta ett längre avbrott.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Har inte spelat VR på ett bra tag nu så plockade upp mitt Quest 3 headset som jag hade laddat fullt samt bytt batteri i VR kontrollerna.
Headsetet och extra batteriet var fortfarande fullt laddad men höger VR kontroller helt urladdad medan vänster kontroller helt full. Så uppenbarligen så är höger VR kontroller på hela tiden tills att batteriet dör.
Nu får jag alltså plocka ut höger batteri varje gång jag skall ta ett längre avbrott.
Kanske kontrollen legat på ett sätt som gjort så att den aktiverats hela tiden?
Några spel som släpps denna månad.
Quest: 20st PCVR: 8st PSVR2: 7st
Exploding Kittens VR - 3 Oktober - Quest
_____
Max Mustard - 3 Oktober - PSVR2
_____
Metal: Hellsinger VR - 3 OKtober - PCVR / PSVR2
_____
Mobile Suit Gundam: Silver Phantom - 3 Oktober - Quest
_____
Snapstick - 3 Oktober - Quest
_____
Vestiges: Fallen Tribes - 3 Oktober - PCVR (Early access)
_____
Another Door: Escape Room - 10 Oktober - Quest
_____
Metamorphosis VR - 10 Oktober - Quest
_____
You Can't Scare Me - 10 October - Quest
_____
Just Dance VR - 15 Oktober - Quest
_____
Arizona Sunshine Remake - 17 Oktober - PCVR / PSVR2 / Quest / Pico
_____
Ironstrike - 17 Oktober - PCVR
_____
Maestro - 17 Oktober - Quest / 22 Oktober - PCVR
_____
Starship Troopers: Continuum - 17 Oktober - Quest / 31 Oktober PSVR2
_____
Batman: Arkham Shadow - 22 Oktober - Quest 3
_____
Vendetta Forever - 24 October - PSVR2 / Quest
_____
Triangle Strategy - 31 Oktober - Quest
_____
Wanderer: The Fragments Of Fate - 31 Oktober - PCVR / PSVR2 / Quest / Pico
_____
Underworld Overseer - 31 Oktober - PCVR / Quest
_____
Spel som bara har oktober men ingen specifik datum
Airspace Defender - Quest
_____
Clawball - Quest
_____
EXOcars - PCVR / Quest
_____
FRENZIES - Quest
_____
Into Black - Quest
_____
Phasmophobia - PSVR2
Några spel som släpps denna månad.
Quest: 20st PCVR: 8st PSVR2: 7st
_____
Detta har jag haft på min önskelista på Steam sedan det släpptes för 4 år sedan. Men jag har hela tiden tänkt att "det vore ju så mycket roligare ifall det var i VR istället". Nu kanske det blir ett köp!
_____
EXOcars - PCVR / Quest
Ser fram emot att se Quest 3-gameplay. De ska köra playtest kommande dagarna så då får man kanske läsa lite. Blir ju inte samma som att plocka fram playseat med ratt och pedaler. På både gott och ont
Kanske kontrollen legat på ett sätt som gjort så att den aktiverats hela tiden?
Jag har den placerad i mitt Quest 3 case. Visserligen är den öppnad på sidan men den står stabilt.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
_____
https://youtu.be/FBhqOwii_jU
Detta har jag haft på min önskelista på Steam sedan det släpptes för 4 år sedan. Men jag har hela tiden tänkt att "det vore ju så mycket roligare ifall det var i VR istället". Nu kanske det blir ett köp!
_____
EXOcars - PCVR / Quest
https://youtu.be/1RdvdWkkWpQ
Ser fram emot att se Quest 3-gameplay. De ska köra playtest kommande dagarna så då får man kanske läsa lite. Blir ju inte samma som att plocka fram playseat med ratt och pedaler. På både gott och ont
Ja det finns en hel del intressant och sådant som jag skulle klassa som smått intressant.
Troligtvis kommer jag inte ha tid att spela det mestaförutom Batman som jag kommer pausa andra spel enbart för.
Ser fram emot ett nytt Arkham spel och Arkham gameplay vad det ser ut ser ju riktigt bra översatt till VR
Wanderer och Arizona Sunshine Remake (tillsammans med 2an) är jag också sugen på skaffa.
EXOcars ser ju kul ut i alla fall, med stöd för ratt och pedaler på PCVR också förhoppningsvis redan på playtest som man med lite tur får tillgång till.
Annars lite sådär tycker jag själv med spelen. Jag har ju ingen och kommer inte köpa någon quest så nuförtiden missar man ju en del, det enda jag egentligen saknar av månadens kommande titlar är nog Batman, jag tycker dock det "tråkiga" med såna VR-titlar som denna är ju att gameplay blir långsammare än de andra spelen i serien, även om jag tycker det ser underhållande ut och kan kanske ge ett liknande "flow" i combat. Hade hoppats på Starship Troopers men det kommer ju inte till PCVR och ser förbannat segt och tråkigt ut, ser inte alls ut att vara rätt känsla.
EXOcars ser ju kul ut i alla fall, med stöd för ratt och pedaler på PCVR också förhoppningsvis redan på playtest som man med lite tur får tillgång till.
Annars lite sådär tycker jag själv med spelen. Jag har ju ingen och kommer inte köpa någon quest så nuförtiden missar man ju en del, det enda jag egentligen saknar av månadens kommande titlar är nog Batman, jag tycker dock det "tråkiga" med såna VR-titlar som denna är ju att gameplay blir långsammare än de andra spelen i serien, även om jag tycker det ser underhållande ut och kan kanske ge ett liknande "flow" i combat. Hade hoppats på Starship Troopers men det kommer ju inte till PCVR och ser förbannat segt och tråkigt ut, ser inte alls ut att vara rätt känsla.
Wanderer släpps till PCVR (iofs en remake men det verkar mycket nytt och originalet var snudd på 5av5 spel imo)
och senare slutet av året kommer Metro och Alien som kanske kan vara nått.
Jag vet inte om du testat Guardians Frontline, där har du ju lite starship troopers känsla kanske, Spelet har uppdaterats en hel del sen det var gratis beta på PCVR
Wanderer släpps till PCVR (iofs en remake men det verkar mycket nytt och originalet var snudd på 5av5 spel imo)
och senare slutet av året kommer Metro och Alien som kanske kan vara nått.
Jag vet inte om du testat Guardians Frontline, där har du ju lite starship troopers känsla kanske, Spelet har uppdaterats en hel del sen det var gratis beta på PCVR
Jag spelade igenom Wanderer och det är riktigt mysigt faktiskt det måste jag hålla med om, får se om det blir brist på annat kanske jag skaffar remaken och spelar igenom den också.
Metro är jag sugen på men vill se lite mer gameplay först, Alien kommer jag nog aldrig våga spela hur mycket jag än skulle vilja!
Jag har sneglat på Guardians Frontline lite faktiskt ur den aspekten och det verkar ha fått generellt ganska bra mottagande så kanske får kolla närmare på det. Det och Hubris är två spel jag har varit lite avvaktande med och inte riktigt vågat mig på än.
Jag spelade igenom Wanderer och det är riktigt mysigt faktiskt det måste jag hålla med om, får se om det blir brist på annat kanske jag skaffar remaken och spelar igenom den också.
Metro är jag sugen på men vill se lite mer gameplay först, Alien kommer jag nog aldrig våga spela hur mycket jag än skulle vilja!
Jag har sneglat på Guardians Frontline lite faktiskt ur den aspekten och det verkar ha fått generellt ganska bra mottagande så kanske får kolla närmare på det. Det och Hubris är två spel jag har varit lite avvaktande med och inte riktigt vågat mig på än.
Hubris är ett spel jag också har på wishlisten men inte slagit till på.
Vad jag hört av dom som spelat är det också ett spel som förbättrats en del med uppdateringar sen det släpptes