Virtual Reality - VR Spelnyheter, tips, mm.
Into The Darkness har playtest om man är sugen. Inte provat själv ännu men ska göra det ikväll tänkte jag. Ser rolig ut!
https://store.steampowered.com/app/1529530/Into_The_Darkness_...
EXOcars har också playtest men stängd och bara två dagar så vet inte om det är värt the hassle...
https://joyway.games/exocars_playtest
Into The Darkness har playtest om man är sugen. Inte provat själv ännu men ska göra det ikväll tänkte jag. Ser rolig ut!
Nä detta var inte bra alls. Känns som tidig alpha. Janky är bara förnamnet..
Rekommenderas ej..
Nä detta var inte bra alls. Känns som tidig alpha. Janky är bara förnamnet..
Rekommenderas ej..
Har för mig att spelet varot med på en steam nextfest för nått år sen, om jag inte blandar ihop med nåt annat.
Samma känsla då iaf, spelet skulle göras om enligt utvecklaren.
Tror det är ett enmansprojekt.
Har för mig att spelet varot med på en steam nextfest för nått år sen, om jag inte blandar ihop med nåt annat.
Samma känsla då iaf, spelet skulle göras om enligt utvecklaren.
Tror det är ett enmansprojekt.
Såpass, då lär det nog dröja innan det blir något av det känns det som.
Playstation har släppt en gameplay video från Metro Awakening
Håller mig borta från all gameplay, länge sen jag var så taggad för ett VR spel!
Är nu fyra timmar in i Into the Radius på PSVR2. Både roligare och läskigare än vad jag trodde hittills, känner mig inte så kaxig när mörkret faller. Och va lätt man fastnar med allt pysslande när man preppar och gör i ordning sitt läger med prylar och ammo m.m.
Ja det är ett spel som är roligare än vad det lpter när man försöker beskriva det.
Även fast man tänker att man inte gillar survival så är det kul
Jag finner mycket nöje med into the radius.
Spelar det inte så mycket mer för jag kör Ghosts of tabor och det är lite samma. Man förbereder inför raider, samlar vapen och förnödenheter.
Men det är PvPvE och man förlorar allt man har med sig om man dör på en "raid".
Även fast man känner där att man inte gillar multiplayer eller att råka ut för pvp så är det samma det är kul, speciellt om man kör tillsammans med nån. Men även ensam är kul, men svårare kanske
Funderar lite på att skicka efter en quest 3 från att bara haft den första questen tidigare men har läst att många har problem med handtrackingen på trean och skriver att den är betydligt sämre än tvåan osv. Är det nåt som har fixats?
Menar du kontroller trackingen?
Jag har haft alla Quest och jag har inte uppöevt Quest 3 sämre.
Men hört av dom som spelar eleven table tennis att det varit sämre, speciellt om man haft kontrollen i ett "racket".
Quest är ju dock en apparat som får uppdateringar hela tiden så funktioner läggs till och blir bättre hela tiden. (Även att saker "går sönder" händer också 😅 )
Quest verkar ha fått så att när man går in på ett spel i affären så hamnar man i en miljö från spelet.
På så sätt får man en böttre känsla hur spelet ser ut ist för att bara se på 2d bilder/filmer.
Miljöerna är statiska men i framtiden kanske dom kan vara interaktiva så man får "känna" på spelet också.
Iaf riktigt bra funktion som tex Steam och Sony borde ta efter.
Köpte spelet Grip på rea tidigare för typ 60kr eller liknande. Det har ett VR läge och känns typ lättare att spela i VR än på platt skärm. Men det är märkligt. Går på tok för snabbt att hänga med när man kör i 4K på 120hz men i VR lättare?! Kanske har dom segat ner VR läget. Blev etta på en Hard bana i VR. Annars blir jag typ 9:a på en easy bana.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Quest verkar ha fått så att när man går in på ett spel i affären så hamnar man i en miljö från spelet.
På så sätt får man en böttre känsla hur spelet ser ut ist för att bara se på 2d bilder/filmer.
Miljöerna är statiska men i framtiden kanske dom kan vara interaktiva så man får "känna" på spelet också.
Iaf riktigt bra funktion som tex Steam och Sony borde ta efter.
https://youtu.be/BjsXIBMngZ0?si=rDjDlOXrYJZ-7JSl
Jag vet inte hörde av en att detta gar funnits sen Quest 2, har aldrig sett tidigare. Har nån annan det?
Köpte spelet Grip på rea tidigare för typ 60kr eller liknande. Det har ett VR läge och känns typ lättare att spela i VR än på platt skärm. Men det är märkligt. Går på tok för snabbt att hänga med när man kör i 4K på 120hz men i VR lättare?! Kanske har dom segat ner VR läget. Blev etta på en Hard bana i VR. Annars blir jag typ 9:a på en easy bana.
Jag vet inte men jag har hört från flera at racing är lättare i VR pga djupseendet.
En som körde mycket racing/rally sa att när den byte till VR ist för skärmar så slog han samtliga sina banrekord typ på första försöket.
Bara hunnit spela en halvtimme Max Mustard men det första intrycket är riktigt gott. 3D-plattformare gör sig verkligen bäst i VR.
Så blir man förbannad på att sony inte ens kunde slänga in ett VR-mode i Astrobot.
Så blir man förbannad på att sony inte ens kunde slänga in ett VR-mode i Astrobot.
Rescue Mission är så bra som det är för att det är gjort för VR från grunden. Astrobot på PS5 är ett helt annat spel och det skulle inte räckt med att göra ett VR-läge för att det skulle bli bra. Däremot hade de gärna fått sätta en av sina portnigs-studios på att porta Rescue Mission till PSVR2.
Rescue Mission är så bra som det är för att det är gjort för VR från grunden. Astrobot på PS5 är ett helt annat spel och det skulle inte räckt med att göra ett VR-läge för att det skulle bli bra. Däremot hade de gärna fått sätta en av sina portnigs-studios på att porta Rescue Mission till PSVR2.
Fast det finns exempel på plattformsspel i UEVR som inte är gjort för VR som fungerar alldeles utmärtk.
Men finns ingen interaktion med en som spelare så klart att man kan påverka med att själv vara "närvarande" i spelet.
Fast det finns exempel på plattformsspel i UEVR som inte är gjort för VR som fungerar alldeles utmärtk.
Men finns ingen interaktion med en som spelare så klart att man kan påverka med att själv vara "närvarande" i spelet.
Fungera utmärkt och att vara på Rescue missions nivå är dock två helt olika saker. Rescue mission är fenomenalt.
Är nu fyra timmar in i Into the Radius på PSVR2. Både roligare och läskigare än vad jag trodde hittills, känner mig inte så kaxig när mörkret faller. Och va lätt man fastnar med allt pysslande när man preppar och gör i ordning sitt läger med prylar och ammo m.m.
Det spelet har jag missat att det släppts, ser skoj ut och har fått bra betyg. Blir ett köp i kväll.
PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.
Fungera utmärkt och att vara på Rescue missions nivå är dock två helt olika saker. Rescue mission är fenomenalt.
Jag menar att du påstod att det inte skulle räckt med att göra Astrobot bara i ett VR-läge. Det hade nog många varit helt nöjda med. Var många PSVR fans som ifrågasatte varför man inte ens kunde få det och Asobi svarade på ett väldigt märkligt sätt.
Finns massvis med folk som föredrar VR endast för "perspektivet" också, inte alls lika förtjusta att använda trackade VR-kontroller ens utan spelar sittandes med vanlig handkontroll som bara styr spelet men är helt osynlig och kan ej påverka spelet med rörelse.
Sen vad man tycker är bäst är så klart en smaksak. Jag förstår hur du menar och jag föredrar också att det i första hand är gjort för VR men en hel del spel fungerar även i "VR-mode".
Ja, alltså. En del VR spel älskar jag medan jag kanske inte vill lira allt med "vrkontroll" dvs jag vill behålla vr headsetet men använda klassisk handkontroller.
Önskar att precis alla spel gick med VR skärm.
Nu börjar plötsligt mitt Quest 3 få slut på diskutrymme. Har laddat hem för mycket Demo spel att testa.
Har nu också spelat Max Mustard. Kul spel.
Kör på Quest 3 och med Quest optmizer kan man dra upp kvaliten än mer. "krispig" och klar bild över hela synfältet
Ja, alltså. En del VR spel älskar jag medan jag kanske inte vill lira allt med "vrkontroll" dvs jag vill behålla vr headsetet men använda klassisk handkontroller.
Önskar att precis alla spel gick med VR skärm.
Nu börjar plötsligt mitt Quest 3 få slut på diskutrymme. Har laddat hem för mycket Demo spel att testa.
Känner igen det där 😅
Har du 128 eller 512GB ?
Har nu också spelat Max Mustard. Kul spel.
Kör på Quest 3 och med Quest optmizer kan man dra upp kvaliten än mer. "krispig" och klar bild över hela synfältet
Känner igen det där 😅
Har du 128 eller 512GB ?
128 GB. Men ska nog avinstallera lite av de spel jag inte orkar lira som Half-life 1 osv.
Synd det inte fanns minneskort adapter på Quest.
128 GB. Men ska nog avinstallera lite av de spel jag inte orkar lira som Half-life 1 osv.
Synd det inte fanns minneskort adapter på Quest.
HL1 är ju skitkul i vr, speciellt om man inte kört det på nå decennie
kör det före du avinstallerar
HL1 är ju skitkul i vr, speciellt om man inte kört det på nå decennie
kör det före du avinstallerar
Jo jag är halvvägs in men det brukar krasha om jag inte öppnar en annan app innan. 😜
Skulle hellre velat köra Blackmesa i vr.
Jo jag är halvvägs in men det brukar krasha om jag inte öppnar en annan app innan. 😜
Skulle hellre velat köra Blackmesa i vr.
Ok hade nog aldrig crash problem men jag öppnade nog alltid via lambdavr1 appenndär man väljer om man vill köra hl1 eller nån av expansionerna.
Kommer inte riktigt ihåg 😅