Det skräckfyllda smygarspelet A Quiet Place: The Road Ahead har släppts
Började kolla filmen igår. Den är ok än så länge, men jag reagerar på att alla monster
ska låta likadant nu. The Last of Us, Silent Hill 2 remaken, den här filmen,
Den första och andra filmen var ganska bra, den senaste var katastrof. Hoppas spelet är bättre.
Kollade på en stream under en längre tid igår som spelade detta spelet och
Det är extremt enformigt, monstret verkar följa efter en hela tiden till alla områden och är alltid exakt där man är, bara av att titta på det så blev jag utbränd på repetitionen, spelmekaniken verkar också extremt simpel och används överallt.
Påmminner mycket om Alien Isolation, dock väldigt enformigt och repetitivt. Monstret är väldigt oförutsägbart och har emellanåt ologiska rörelsemönster. Blir upptäckt för absolut ingenting. I vissa moment är man fast i en animation som inte kan avbrytas och ändå bli upptäckt.
Varje gång man blir upptäckt uppstår en "mini-cutscene", tack o lov kan man skippa den men blir lite irriterande om man dör ofta
The Cold is my teacher! ❄
Kollade på en stream under en längre tid igår som spelade detta spelet och
Det är extremt enformigt, monstret verkar följa efter en hela tiden till alla områden och är alltid exakt där man är, bara av att titta på det så blev jag utbränd på repetitionen, spelmekaniken verkar också extremt simpel och används överallt.
Låter inte kul. Men kan förstå om det har blivit så här. Är nog svårt att göra ett bra linjärt spel med detta tema.
Där emot så kan jag tänka mig att ett open-world spel skulle passa detta riktigt bra i stil med Dying Light. Större värld än så tror jag blir långdragigt då man troligtvis smyger största delen av tiden.