Min första P bot
Jag har hört att förarprövarna har som krav att kugga x antal personer/arbetsdag!
Jag har hört att poliserna ska lappa x antal bilar/arbetsdag
Jag har hört att...
Mycket man hör men de som säger det inte har belägg för det ;D
_____________________________________________________________________________________
Än så länge har jag aldrig fått en p-bot. Sen har jag nog också bättre koll än gemene man på reglerna också
Har dock betalat en p-bot ena brorsan var klantig och hade inte pengar för den just då så jag fick "snällt" ställa upp och betala den ;P
Det var ju därför jag frågade. Tänkte att någon här jobbade som p-vakt. Men tanken är inte helt orimlig eftersom det är vinstdrivande företag de jobbar för. Till skillnad från stackarna som ska försöka godkänna förare med noll erfarenhet i trafiken.
Har hört att vakterna har krav på sig att lappa ett visst antal bilar. Någon som vet om det ligger någon sanning i det?
Ibland känns det så, det är nog inte fallet. Min favorit är en bil som stod på en bogseringsbil fick böter, tror det hänt mer än en gång. - Sveriges Radio - Bil på flak fick p-bot
Kanske vore något att omvänt betala någon stackares P-bot som är helt ovetande om det nu inför jul
Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler
Ibland känns det så, det är nog inte fallet. Min favorit är en bil som stod på en bogseringsbil fick böter, tror det hänt mer än en gång. - Sveriges Radio - Bil på flak fick p-bot
Haha. Kreativ p-vakt.
Det har också hänt att man fått böter för fortkörning medan bilen blivit bogserad

Man fick lära sig förr att betala aldrig en p-bot fören den kommer hem i brevlådan.
Som svar på frågan, vad gör man med boten på rutan.
Gör vafan du vill med den, sätt den på bilen brevid. Detta råd kom från en Polis och jag följde 😁
Sånt beteende borde göra en bannad från forumet.
Forumets Mega Drive-expert!
Sommaren 2018 fick jag böter ca 4-6 gånger på samma plats, vid olika tillfällen. Hade just blivit tillsammans med nuvarande sambon och hon sommarjobba i övik så vi fick låna hennes mammas extralägenhet men av nån anledning glömde jag ofta att stämpla in i appen så Avarn var på hugget dom jävlarna.
”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi
Parkeringsbot är ju bara en prenumeration på att få ställa sig var man vill.
Japp. Regler är bara till för fattiga människor så att vi håller oss på mattan.
Molotov var bannad tidigare, men det var nog troligen kanske möjligen pga någonsorts VR-mångleri.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
"The mixed blessings" av att inte ha körkort. Å andra sidan tog det mig 2,5 timmar hem igår, p.g.a. tågkaos. Igen. 😅
Det finns fördelar och nackdelar med allt. Men klart är: onödiga utgifter gör att man blir sur.
Jahaja! Mina DMs är öppna när du vill fixa körkort
Halo kompis!
Jahaja! Mina DMs är öppna när du vill fixa körkort
Kan du fixa flygcert också? Går det att få i cornflakes-paketet?
Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler
Japp. Regler är bara till för fattiga människor så att vi håller oss på mattan.
Stop being poor.
Kan du fixa flygcert också? Går det att få i cornflakes-paketet?
Ne, bara bilkörkort!
Halo kompis!
Ge inga ideer till Molotov nu!
Snacka om att du säljer in dig som en ganska oempatisk person med den inställningen.
Kan förstå vad du menar att betala först när den hamnar i din brevlåda men att lägga den på en annans bil är bara taskigt.
Har lyckats få en bot, irriterande värre!
Lugna ner era små hjärtan, det var länge sen det hände.
Sådant beteende borde få nån av er bannade, mobbingbeteende
Angående det här med att lämna en botlapp på nån annans bil; Det är visserligen 20 år sen jag senast fick en bot, men står det inte på lappen vilken bil det avser, dvs regnummer?
Jo, det är ju det som gör det jävligt roligt. 😆
Betalar man på ren automatik så får man skylla sig själv. Jävla zombies.
Banna mig hur mycket ni vill, jag har nu förlåtit Molotovs allt tjat om VR. 😁
Insert "personbeskrivning" (skryt) här. Låtsas vara nonchalant om det.
Du får lite skylla dig själv när du lämnar ut den detaljen om att det rörde sig om dumheter från din ungdom.
Du får lite skylla dig själv när du lämnar ut den detaljen om att det rörde sig om dumheter från din ungdom.
Jag tycker inte du ska bli så upprörd på saker som skrivs på forum som varken handlar om dig eller nån annan på forumet.
Men nåja, alltid är man en nagel i ögat på nån uppenbarligen.
Jag tycker inte du ska bli så upprörd på saker som skrivs på forum som varken handlar om dig eller nån annan på forumet.
Men nåja, alltid är man en nagel i ögat på nån uppenbarligen.
Jag var inte upprörd. Jag bara konstaterade fakta.
Bedrägerier är sällan speciellt roligt.
Kanske vore något att omvänt betala någon stackares P-bot som är helt ovetande om det nu inför jul
Efter ett tag kan du börja samla in ”gentjänster” i bästa gudfaderstil.
Du kan ju printa ut kommentarerna och lägga dem på grannens bil om du tog illa upp.
Jag har fått böter 2 ggr.
Båda ggr satte jag p-boten på bilen brevid. Har aldrig behövt betala 😅
Vad jag vill få sagt ör att släng bort boten och vänta på ev räkning.
Eller prova få nån annan att betala
haha, sjukt life hack ändå. Blir att testa nästa gång
Man fick lära sig förr att betala aldrig en p-bot fören den kommer hem i brevlådan.
Som svar på frågan, vad gör man med boten på rutan.
Gör vafan du vill med den, sätt den på bilen brevid. Detta råd kom från en Polis och jag följde 😁
Känner några äldre som säkert hade betalat av rädsla utan att våga ifrågasätta. Ett inte okej beteende helt enkelt.
Jag var inte upprörd. Jag bara konstaterade fakta.
Bedrägerier är sällan speciellt roligt.
Du ville att jag skulle bli bannad från forumet.
Lol 😂
Du kan ju printa ut kommentarerna och lägga dem på grannens bil om du tog illa upp.
Regel 1.1 är ganska tydlig dock.
Du behöver plugga på dina juridiska skills.
Tack för mig.