Min första P bot

Medlem
Skrivet av Sur Apan:

Siegfrieds blogginlägg skapar iallafall debatt här på FZ…

Är väl tur att det finns vissa saker som åtminstone är konsekventa i en kaotisk värld? 😁

signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Inaktiv
Skrivet av Sarato:

Så du menar att företag som skickar ut bluffakturor till äldre och företag inte gör något fel heller? De bara adresserar en faktura till en person. Sen om de betalar den så får de såklart skylla sig själva.

Trams. Du visste precis vad du gjorde.

Trams är att du mfl. verkar få energi att måsta diskutera en helt onödig sak. Jag skrev det bara Ssom ett inlägg som flera andra delar av sig av liknande erfarenheter.
När jag berättar denna historia IRL brukar folk skratta typ.
Men när man skriver samma på Internet så går vissa gång på alla cylindrar och ska börja med moralkakor och pekpinnar.
Inte alla men många, däribland du är en av dom som måsta skriva tillbakanoch dra detta i långbänk helt i onödan, du vill tom banna mig från forumet.
Jag släpper nu detta (borde gjort det direkt) och du och alla andra triggade kan också släppa det och gå vidare.

Medlem
Skrivet av anon_1399:

Trams är att du mfl. verkar få energi att måsta diskutera en helt onödig sak. Jag skrev det bara Ssom ett inlägg som flera andra delar av sig av liknande erfarenheter.
När jag berättar denna historia IRL brukar folk skratta typ.
Men när man skriver samma på Internet så går vissa gång på alla cylindrar och ska börja med moralkakor och pekpinnar.
Inte alla men många, däribland du är en av dom som måsta skriva tillbakanoch dra detta i långbänk helt i onödan.
Jag släpper nu detta (borde gjort det direkt) och du och alla andra triggade kan också släppa det och gå vidare.

Tror inte att det var en "onödig sak" till stackaren som fick betala en bot som inte tillhörde dem. Hade det hänt dig eller någon du bryr dig om så hade du inte skrattat.
Det smarta av dig hade varit i så fall att skriva att det var längesedan och att du lärt dig något sedan dess.

Genom att skriva att du dumpat det på någon annan och inte fick en faktura får dig bara att låta som en skitstövel och en oempatisk sådan på köpet.

signatur

Forumets Mega Drive-expert!

Medlem
Skrivet av anon_1399:

Nej det säger man så klart inte.
Inte olagligt att lägga sin bot på nån annans bil iaf.
Det är ju bara att dom slänger den.
Men det gjorde iaf att jag inte fick nån bot dom gångerna.
Antingen betalade dom den eller så hade p-vakten skrivit fel 🤷‍♂️

*Suck*

Inaktiv
Skrivet av Sarato:

Tror inte att det var en "onödig sak" till stackaren som fick betala en bot som inte tillhörde dem. Hade det hänt dig eller någon du bryr dig om så hade du inte skrattat.
Det smarta av dig hade varit i så fall att skriva att det var längesedan och att du lärt dig något sedan dess.

Genom att skriva att du dumpat det på någon annan och inte fick en faktura får dig bara att låta som en skitstövel och en oempatisk sådan på köpet.

Medlem

Fått det två ggr. En gång när jag nyss tagig lappen, andra ggn. några år sen på Ikea där en massa bilpooler hade reserverade platser och jag var trött och missade idiotiskt små skyltar...

Skrivet av anon_1399:

Jag har fått böter 2 ggr.
Båda ggr satte jag p-boten på bilen brevid. Har aldrig behövt betala 😅

Vad jag vill få sagt ör att släng bort boten och vänta på ev räkning.
Eller prova få nån annan att betala

NU blev man kränkt å andras vägnar, igen.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Fick böter varje månad från en parkering i Nackan i typ ett års tid.
Och då ska det sägas att jag bor i Umeå!
Fick bestrida skiten varken gång det hände. I början så var det ett jävla tjafs tills jag kunde bevisa att jag bor i Umeå. Till slut så bara avskrev de böterna då de visste vem jag var då jag ringde varje månad.
Efter ett år slutade böterna komma, fortfarande oklart vad som egentligen gjorde att jag fick böter. Regnummer och allt stämde nämligen...

Flyttade från liten by i Småland upp till Umeå och bodde på Teg i 4 år. Innan man fattade datumparkeringen för snöskottning där uppe..! Aldrig nåt man behövt bry sig om tidigare så det hade man ju glömt sen körskolan.
Fick böter på ena sidan, ställde mig på andra sidan, fick böter. Men vafan..!

Förresten, morsan hade liknande problem med "distansböter".
Fick p-bot ifrån Göteborg flera gånger. De skickade till och med bild på en helt annan bil som inte tillhörde henne.
Hon har en röd Peugeot och det var bild på nån vit fancy Mercedes. Regnr klart tydligt i bild.

Medlem

Helvete va moraltanter det fanns i denna tråd då... chilla lite

Skribent
Skrivet av HiRoller:

Flyttade från liten by i Småland upp till Umeå och bodde på Teg i 4 år. Innan man fattade datumparkeringen för snöskottning där uppe..! Aldrig nåt man behövt bry sig om tidigare så det hade man ju glömt sen körskolan.
Fick böter på ena sidan, ställde mig på andra sidan, fick böter. Men vafan..!

Förresten, morsan hade liknande problem med "distansböter".
Fick p-bot ifrån Göteborg flera gånger. De skickade till och med bild på en helt annan bil som inte tillhörde henne.
Hon har en röd Peugeot och det var bild på nån vit fancy Mercedes. Regnr klart tydligt i bild.

Datumparkering kan dra!

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Trodde inte Flashback trollen fanns här på FZ. Jag hoppas FZ deletar alla trollkonton.

Skrivet av MRZnr1:

Trodde inte Flashback trollen fanns här på FZ. Jag hoppas FZ deletar alla trollkonton.

Med all respekt för att det är svårt vart man ska sätta gränsen, men ja, ibland känner man ju att moderatorerna skulle kunna ha en aning hårdare nypor. Åtminstone när det gäller användare som konstant glider på gränsen.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Med all respekt för att det är svårt vart man ska sätta gränsen, men ja, ibland känner man ju att moderatorerna skulle kunna ha en aning hårdare nypor. Åtminstone när det gäller användare som konstant glider på gränsen.

Det här var ju dock en ganska lindrig tråd i sammanhanget när man ser till en del andra trådar på senare tid. 😅
Och då ska vi inte tala om äldre trådar, holy moly.

signatur

Skrivet av PeTTs0n:

Det här var ju dock en ganska lindrig tråd i sammanhanget när man ser till en del andra trådar på senare tid. 😅
Och då ska vi inte tala om äldre trådar, holy moly.

Absolut, uttalade mig mer generellt och inte främst om denna tråd i synnerhet. Dragon Age-reccen t ex var ju av en klart tyngre kaliber. 😅😂

Och helt sant att går man tillbaks ett antal år så var det betydligt värre. Allt var inte bättre förr! Faktum är att nog ganska lite var det, faktiskt.

Medlem
Skrivet av anon_1399:

Utan uppsåt/syfte är det inte olagligt.
Det är som att sätta vilken lapp som helst.

Du skrev om vad ditt syfte var tidigare i tråden.

Skrivet av anon_1399:

Eller prova få nån annan att betala

Hade du satt den på anslagstavlan på ICA hade jag kanske tyckt att det var en kul grej.
Nu var det ju inte riktigt så.

Lågt.

Inaktiv
Skrivet av warp:

Du skrev om vad ditt syfte var tidigare i tråden.
Hade du satt den på anslagstavlan på ICA hade jag kanske tyckt att det var en kul grej.
Nu var det ju inte riktigt så.

Lågt.

Medlem

Den här tråden borde få en bot snart.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Vilken tråd, så många människor som blir kränkta å andras vägnar. Det är inte hälsosamt att få så högt blodtryck för sådana småsaker.
Sen är det lite fascinerade att vissa vill att moderatorerna ska patrullera trådarna hårdare och antyder att vissa milda åsikter inte borde vara tillåtna här, görs det kommer ju forumet dö ut helt. Ett levande forum behöver olika åsikter och karaktärer.

Skrivet av Atilaa:

Vilken tråd, så många människor som blir kränkta å andras vägnar. Det är inte hälsosamt att få så högt blodtryck för sådana småsaker.
Sen är det lite fascinerade att vissa vill att moderatorerna ska patrullera trådarna hårdare och antyder att vissa milda åsikter inte borde vara tillåtna här, görs det kommer ju forumet dö ut helt. Ett levande forum behöver olika åsikter och karaktärer.

Tror inte det är någon som på allvar får sin dag förstörd pga en tråd som denna. Däremot är det ju en forumklassiker att komma in och kalla andra för "kränkta", "högt blodtryck" osv, när man egentligen inte har något av värde att bidra med. Liiiite överdrifter, där ja.

Forumet kommer inte "dö ut" om ett fåtal källartroll skulle försvinna, snarare skulle det bidra till en trevligare och mer välkomnande community som fler skulle kunna lockas delta i. Ännu en överdrift, samt en förminskning av hela problemställningen då ingen (läs: ingen) sagt något om att banna folk bara för att man har olika åsikter. Ditt inlägg går ju inte att utläsa som något annat än en medveten fultolkning.

Medlem

Tror inte det är någon som på allvar får sin dag förstörd pga en tråd som denna. Däremot är det ju en forumklassiker att komma in och kalla andra för "kränkta", "högt blodtryck" osv, när man egentligen inte har något av värde att bidra med. Liiiite överdrifter, där ja.

Forumet kommer inte "dö ut" om ett fåtal källartroll skulle försvinna, snarare skulle det bidra till en trevligare och mer välkomnande community som fler skulle kunna lockas delta i. Ännu en överdrift, samt en förminskning av hela problemställningen då ingen (läs: ingen) sagt något om att banna folk bara för att man har olika åsikter. Ditt inlägg går ju inte att utläsa som något annat än en medveten fultolkning.

Att kalla folk för källartroll, där har vi en sann forumklassiker! En term som urvattnats så mycket på senare år att det helt tappat sin kraft.
Sen finns det ingen (läs: ingen) anledning att poängtera om man använder sig medvetet av överdrifter på ett forum där majoriteten har klarat av svenska på gymnasial nivå och är gamla nog att få parkeringsböter. Om du helt uppriktigt inte kan utläsa något annat av en simpel observation av en tråd som redan åkt off pist för länge sedan så är jag lite orolig för din läsförståelse faktiskt, om det inte är en medveten fultolkning från dig så klart. Vart fick du ens det med att banna folk ifrån? Eller kommer det möjligen från din egna önskan att moderatorerna ”skulle kunna ha en aning hårdare nypor.”

Apropå p böter, klarade mig med nöd och näppe idag för jag gav p vakten ett hekto gruyere ost i utbyte mot att slippa böter. Gruyere som det äts av nu, kan rekommendera.

Skrivet av Atilaa:

Att kalla folk för källartroll, där har vi en sann forumklassiker! En term som urvattnats så mycket på senare år att det helt tappat sin kraft.
Sen finns det ingen (läs: ingen) anledning att poängtera om man använder sig medvetet av överdrifter på ett forum där majoriteten har klarat av svenska på gymnasial nivå och är gamla nog att få parkeringsböter. Om du helt uppriktigt inte kan utläsa något annat av en simpel observation av en tråd som redan åkt off pist för länge sedan så är jag lite orolig för din läsförståelse faktiskt, om det inte är en medveten fultolkning från dig så klart. Vart fick du ens det med att banna folk ifrån? Eller kommer det möjligen från din egna önskan att moderatorerna ”skulle kunna ha en aning hårdare nypor.”

Apropå p böter, klarade mig med nöd och näppe idag för jag gav p vakten ett hekto gruyere ost i utbyte mot att slippa böter. Gruyere som det äts av nu, kan rekommendera.

Kopierade du just delar av mitt inlägg och skickade det tillbaka? 🙈 Vilket trams, du är inte värd min tid.

Medlem

Kopierade du just delar av mitt inlägg och skickade det tillbaka? 🙈 Vilket trams, du är inte värd min tid.

Nu vet du hur tramsigt ditt inlägg lät till att börja med. Trevlig kväll på dig 😘

Medlem

Nästan man kan kunde tro att tråden egentligen handlade om hur man bäst betalar parkeringsböter i något Östeuropeiskt land... Poliser som ger råd om att lägga parkeringsböter på andras bilar? Parkeringsvakt som mutas med hårdost? Nog med internet för mig idag.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Den här tråden borde få en bot snart.

En sån här?

signatur

Medlem

Den här tråden är ju comedy gold!

Jag fick en p-bot när jag jobbade som hantverkare inne i stan. Skulle ställt bilen på gatan vid arbetsplatsen (som var en avspärrad bit av vägen), men jag tyckte jag var duktig som ställde bilen på matbutikens gigantiska parkering bredvid. Dock var butiken stängd kl 07 på morgonen och därför förbjudet att parkera där just då. Nu bor jag i ett samhälle utan avgiftsbelagd parkering.

Medlem

Spännande:

Fick faktiskt en gul lapp nu, på 1300 kalla, stod för, eller inte tillräckligt långt från korsningen, vilket skall vara 10 meter då, kanske stod 5 meter... Absolut mitt fel att jag inte visste det haha.

Det stod en bil bakom på en handikapparkering, blev lite sugen på att göra livet än sämre för den personen genom att göra en Molotov. Men lät det bero.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv
Skrivet av Hipshot:

Spännande:

Fick faktiskt en gul lapp nu, på 1300 kalla, stod för, eller inte tillräckligt långt från korsningen, vilket skall vara 10 meter då, kanske stod 5 meter... Absolut mitt fel att jag inte visste det haha.

Det stod en bil bakom på en handikapparkering, blev lite sugen på att göra livet än sämre för den personen genom att göra en Molotov. Men lät det bero.

Nästa gång det händer slänger jag lappen, jag lovar 🙏😇
Folk blev väkdigt upprörda över mina tilltag för 20år sen 😂

Fast uppenbarligen blir du "kränkt" nog av det hela för att insinuera att Molotov ska bli bannad. Herrejösses.

Skrivet av oldschoolgamer:

Fast uppenbarligen blir du "kränkt" nog av det hela för att insinuera att Molotov ska bli bannad. Herrejösses.

Schysst bumpning av nåt jag skrev för typ 2 veckor sen!

Vet du, hade det varit upp till mig hade jag nukat halva FZ, så ingen enskild behöver känna sig särskilt utpekad eller kränkt. Nu släpper vi detta och går vidare med livet. 😘

Schysst bumpning av nåt jag skrev för typ 2 veckor sen!

Vet du, hade det varit upp till mig hade jag nukat halva FZ, så ingen enskild behöver känna sig särskilt utpekad eller kränkt. Nu släpper vi detta och går vidare med livet. 😘

Tur att det inte är upp till dig då, misstänker att detta forum varit ganska dött om så vore fallet

Bra, släpp det du, knyt näven i fickan och gå vidare med ditt liv

Skrivet av oldschoolgamer:

Tur att det inte är upp till dig då, misstänker att detta forum varit ganska dött om så vore fallet

Bra, släpp det du, knyt näven i fickan och gå vidare med ditt liv

Jag släppte det för 2 veckor sen så du är, återigen, lite sen på bollen där.

Men är det viktigt för dig att få ha sista ordet och skriva nåt passiv-aggressivt så att du känner att du vinner, hey, låt inte mig stoppa dig.

Skriv svar