UFO och Aliens, finns dom? :O

Medlem
Skrivet av GustavA:

Vad är en orb?

I quake3 stavas det Orbb i alla fall.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av GustavA:

Vad är en orb?

Klotformat objekt som kan antas vara utomjordligt? Men passande nog också... ljusfenomen från foto/film.

Utomjordingar skymtade i Turkiet? Suddiga filmer men ser shady ut.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Klotformat objekt som kan antas vara utomjordligt? Men passande nog också... ljusfenomen från foto/film.

https://youtu.be/9dQPNSWMFlA

Utomjordingar skymtade i Turkiet? Suddiga filmer men ser shady ut.

Räknar med att alla privata filmer är fake.

Medlem

Hej alla UFO-fans! 👽

Jag ville tipsa om ett otroligt spännande spel som är på gång i VR. Spelet handlar om S4, den topphemliga anläggningen där Bob Lazar påstod att han jobbade och forskade på utomjordisk teknologi.

För oss som är intresserade av UFOs låter det här som en riktig dröm!

Spelet verkar bjuda på en unik upplevelse där man får utforska S4, gräva djupare i mysteriet kring Lazar, osv.

Utvecklarna har nyligen släppt en video där de berättar mer om projektet. Kolla in den här: https://www.youtube.com/watch?v=LNDDsdOEUY4&ab_channel=Projec...

signatur

🎮 PC Specs:
- 🖥️ GPU: ASUS TUF RTX 4080
- 🧠 CPU: AMD Ryzen 7 5700X3D
- ⚡ RAM: 32 GB
- 🖥️ Monitor: ASUS ROG Swift OLED PG32UCDM (32-inch 4K QD-OLED, 240 Hz, 0.03 ms)

Medlem
Skrivet av GustavA:

Räknar med att alla privata filmer är fake.

Hehe, det är nog smartast. Eller i alla fall utgå från att de kan förklaras på annat sätt Men ändå spännande att leka med tanken att det KAN vara något utomjordiskt!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Hehe, det är nog smartast. Eller i alla fall utgå från att de kan förklaras på annat sätt Men ändå spännande att leka med tanken att det KAN vara något utomjordiskt!

Spännande är det. Det är kul att kika ner i kaninhålet men akta er från att falla i.

Medlem
Skrivet av GustavA:

Spännande är det. Det är kul att kika ner i kaninhålet men akta er från att falla i.

Haha, ska försöka att hålla mig undan och sluta upp i totalt inkapslad i folie och tapetsera väggarna med nyhetssidor

Medlem
Medlem
Skrivet av JokerM6:

Graham Hancock säger jag bara. Underbart att det finns sådana människor där ute som omkullkastar hela våran historia

Han har ju inte omkullkastat någonting då han inte presenterar några bevis för nått han påstår, och ignorerar att folk motbevisar honom. Precis som herr Friedman jag nämnde ovan.
Det kan ändå vara underhållande och intressant att lyssna på men ta det inte som något annat än önsketänkande och spekulationer.

signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Han har ju inte omkullkastat någonting då han inte presenterar några bevis för nått han påstår, och ignorerar att folk motbevisar honom. Precis som herr Friedman jag nämnde ovan.
Det kan ändå vara underhållande och intressant att lyssna på men ta det inte som något annat än önsketänkande och spekulationer.

Nope stämmer inte!
https://www.youtube.com/watch?v=q4NnCAZcxHg

Här början Zahi nästan gråta för fan!
Nej, Graham har inte blivit emot bevisad, då det är FAKTA att G-Tepe är över 9000 år gammalt.
Det är FAKTA att Sfinxen har erosion, vart kommer det ifrån?

Blir så jävla provocerad av detta klipp, denna man! Går och sätter sig och pustar som en slagen åsna, efter att han brölar "vet någon om detta, make a comment". Stå kvar för fan där uppe på scen! Noll karaktär!

Medlem

In my opinion! Åsikt är inte fakta din kränkta gubbe!

Medlem
Skrivet av Soulless:

Han har ju inte omkullkastat någonting då han inte presenterar några bevis för nått han påstår, och ignorerar att folk motbevisar

I don't belive in radar säger han HAHAHA!
Han är den högsta arkeologiska chefen för Egyptens pyramider. Vilken fucking jävla bakåtsträvande sopa!

Vilka är det som har motbevisat Graham menar du?
Tänker du på den där kränkta sopan som var på Rogans pod när han debatterade mot Graham? Och började svamla att Graham är rasist? Sen blocka alla som ifrågasätter denna så kallade expert? Är det han du tänkte du?
Zahi kan det inte vara du tänkte på då: Graham har nu för bevisat att civilisation i Nord&SydAmerika är äldre än var Zahi & Co påstår, som sagt, åsikter är inte fakta! Men du kanske menar att bananörterna, exporterade och planterade sig själv på Påskön sisådär 3000 år innan vad Zahi & Ci påstår? Unikt i världshistorien i sådana fall.
Han har hittat över 100 städer i Amazondjunglarna via Lidar, vars teknik, Zahi inte tror på.
Zahi borde sparkas omedelbart, in my opinon!

Medlem
Skrivet av JokerM6:

*blandat*
<Uppladdad bildlänk>

En idiot som debatterar en idiot säger inget om något.
Ungefär som oss.

signatur

Medlem

Är Sfinxen också ett ufo? Eller är det kanske herr Graham som är ett? Jag har tappat ”tråden” lite känner jag.

Medlem
Skrivet av Soulless:

En idiot som debatterar en idiot säger inget om något.
Ungefär som oss.

Kan du skriva lite tydligare tack?

Du svarade aldrig på vilket sätt Graham har blivit motbevisad.
Nu har du fått bildbevis och fotomaterial på Zahi, Egyptens Nr1, inom arkeologin är FULL av bullshit!
Pengar styr förstår du: När man har byggt upp hela sina karriär på att Pyramiderna är det äldsta (Stonehenge räknas inte) byggnaderna så har man inte mycket annat att gå på och börja gorma och svettas som ett tappat barn när fakta presenteras på bordet. Men som sagt, "in my opinon" väger tyngre i dagens värld...

Medlem
Skrivet av GustavA:

Är Sfinxen också ett ufo? Eller är det kanske herr Graham som är ett? Jag har tappat ”tråden” lite känner jag.

Det påstår inte Graham! Men däremot är det rätt så många som tror att dessa pyramider byggdes av: Utomjordingar. Så där har du kopplingen om du så vill.

Nej du, Graham är mer på vibrationer, en teknik som vi då men inte nu längre. Tesla hade samma tankar om detta.
Att t.ex, kunna lyfta stenar via ljudvågor.

https://www.youtube.com/watch?v=utirO55hKY4

https://www.youtube.com/watch?v=3MXVSdXZzpc

Medlem
Skrivet av JokerM6:

Det påstår inte Graham! Men däremot är det rätt så många som tror att dessa pyramider byggdes av: Utomjordingar. Så där har du kopplingen om du så vill.

Nej du, Graham är mer på vibrationer, en teknik som vi då men inte nu längre. Tesla hade samma tankar om detta.
Att t.ex, kunna lyfta stenar via ljudvågor.

https://www.youtube.com/watch?v=utirO55hKY4

https://www.youtube.com/watch?v=3MXVSdXZzpc

Ja det är nog inte omöjligt. Problemet blir att förhindra att stenen sprängs i bitar. Jag tror inte att vi har kunnat lyfta stenar med ljudvågor. Oavsett vad du använder för teknik för att lyfta stenen så kräver det samma mängd energi och det låter som en rejäl omväg att använda ljud.

Medlem
Skrivet av JokerM6:

Kan du skriva lite tydligare tack?

Du svarade aldrig på vilket sätt Graham har blivit motbevisad.
Nu har du fått bildbevis och fotomaterial på Zahi, Egyptens Nr1, inom arkeologin är FULL av bullshit!
Pengar styr förstår du: När man har byggt upp hela sina karriär på att Pyramiderna är det äldsta (Stonehenge räknas inte) byggnaderna så har man inte mycket annat att gå på och börja gorma och svettas som ett tappat barn när fakta presenteras på bordet. Men som sagt, "in my opinon" väger tyngre i dagens värld...

Jag säger inte emot, den där Zahi verkar vara en idiot.
Så verkar även den där Graham då allt han verkar kasta omkring sig är spekulationer och önsketänkande.
Därav de två idioterna.

signatur

Medlem
Skrivet av Soulless:

Så verkar även den där Graham då allt han verkar kasta omkring sig är spekulationer och önsketänkande.
Därav de två idioterna.

och där har du fel. Jag har skrivit flertal exempel på där han har inte haft fel men har blivit emotsagd i 30+ år. Idag är hans upptäckter ,FAKTA!

Medlem
Skrivet av JokerM6:

och där har du fel. Jag har skrivit flertal exempel på där han har inte haft fel men har blivit emotsagd i 30+ år. Idag är hans upptäckter ,FAKTA!

Även en blind höna kan hitta ett korn.

signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Hahaha, då var jag tillbaka.. (ja, jag har redan gjort vad jag ska i 2024 på jobb, då har jag lite extra tid här nere i mitt hus på Granca)
Alltså den endaste orsaken till att jag drog upp detta med pyramider är igen för att det användes för att narra av 4-5 pers här i tråden.. Något jag tycker är extremt fult, jag menar bara för att man inte tycker som er behöver ni ju inte sjunka så lågt det är liksom beteende likt något jag inte vill sätta ord på

Och igen så har det egentligen inte kommit mer än.. Personliga åsikter från fex. @Pettss0n eller @Soulless (med flera, men jag har faktiskt lärt mig att stava era alias) som bara säger att det inte ligger nåt i vad mr. Cock säger.. Det hade ju varit fint om vedkommande hade kollat upp det jag eller någon annan påstår och sen komma med ett sakligt svar (klart man får taggarna ut).. Det känns liksom lite som att prata med min flickväns 7åriga brorsdotter ibland. "Nej så tycker inte jag, du har fel och du litar på en dumgubbe".

Graham är inte galen, han har vigd sitt liv (30+år) till att forska på detta. Han kommer med TEORIER som då inte blir 100% bevisade, men man kan ju fråga sig då; hur kan han bevisa sin teori när arkeologer sätter stopp för vidare utforskning? Sen kan man också fråga sig varför detta interesse inte finns hos arkeologer? Ref. det jag skrev tidigare att dom säger att Göbeklitepe inte utforskas mer för att dom inte vill förstöra det som ligger under, men att lägga betong och plantera träd (inte ett, men en halv f**kings skog) det kan man göra? Träd... med rötter... rötter som går vart någonstans? Ner i marken.

Nej för mig är det inte nödvändigtvis att det är utomjordingar som byggt dessa strukturer MEN om det nu ligger bara en liten uns av sannhet i vad Graham (och andra) menar så är det ju inte sån att homo erectus kunde byggt Sfinxen, samtidigt som dom kom på hur man gjorde eld. Det känns liksom inte helt rimligt att dom gick från grotta & eld till att göra ett stor lejon. Eller känns det rimligt?

Medlem
Skrivet av mAxi89:

Och igen så har det egentligen inte kommit mer än.. Personliga åsikter från fex. @Pettss0n eller @Soulless (med flera, men jag har faktiskt lärt mig att stava era alias) som bara säger att det inte ligger nåt i vad mr. Cock säger.. Det hade ju varit fint om vedkommande hade kollat upp det jag eller någon annan påstår och sen komma med ett sakligt svar (klart man får taggarna ut).. Det känns liksom lite som att prata med min flickväns 7åriga brorsdotter ibland. "Nej så tycker inte jag, du har fel och du litar på en dumgubbe".

Graham är inte galen, han har vigd sitt liv (30+år) till att forska på detta. Han kommer med TEORIER som då inte blir 100% bevisade, men man kan ju fråga sig då; hur kan han bevisa sin teori när arkeologer sätter stopp för vidare utforskning? Sen kan man också fråga sig varför detta interesse inte finns hos arkeologer? Ref. det jag skrev tidigare att dom säger att Göbeklitepe inte utforskas mer för att dom inte vill förstöra det som ligger under, men att lägga betong och plantera träd (inte ett, men en halv f**kings skog) det kan man göra? Träd... med rötter... rötter som går vart någonstans? Ner i marken.

Exakt så...men glöm inte heller detta:

😉

Det som händer vid G-Tepe är ett brott mot arkeologin, brott mot historien.
Hur kunde hunter gatherers bygga detta? Det finns INGA bevis på att hunter gatherers kunde göra något sånt, samt den astronomiska säkerheten. Visa mig en stam idag i Afrika som lever som våra förfäder, hunter gatherer som har byggt sådant. Visa mig en stam i dagens Amazonas, som lever som hunter gatherers: Ingen kan bygga sådant. Ingen har den kunskapen.

Civilisationer däremot: JA
G-Tepe bevisar att civilisationen är äldre samt blivit nollställd, tvärtemot det vi har lärt oss i skolan.

Jag är född 82. På min tid i skolan så kunde vi inte se längre än Pluto. Vad som som fanns därute var okänt, enbart gissningar. Svarta hål var bara teorier och hokus pokus science fiction. Det lärdes ut i skolan.
Idag 20-30 år senare så vet vi och har bildbevis på och från andra galaxer.
Våran kunskap växer för varje dag; Medeltiden stagnerade inte bara oss i några hundra år, utan förde oss bakåt i tiden flera hundra år rent teknologiskt när Romariket föll!

Som sagt, på 1700-talet: I framtiden kan vi trycka på en knapp och lampan börjar att lysa.
1. Vad är en knapp?
2. Hur kan en lampa (som betyder lysa, glänsa, stråla) lampa? Vad menar du nu?

https://www.youtube.com/shorts/ZaR0lKUWUbc

https://www.ancient-origins.net/artifacts-other-artifacts/han...

Medlem
Skrivet av JokerM6:

Exakt så...men glöm inte heller detta:

<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

😉

Det som händer vid G-Tepe är ett brott mot arkeologin, brott mot historien.
Hur kunde hunter gatherers bygga detta? Det finns INGA bevis på att hunter gatherers kunde göra något sånt, samt den astronomiska säkerheten. Visa mig en stam idag i Afrika som lever som våra förfäder, hunter gatherer som har byggt sådant. Visa mig en stam i dagens Amazonas, som lever som hunter gatherers: Ingen kan bygga sådant. Ingen har den kunskapen.

Civilisationer däremot: JA
G-Tepe bevisar att civilisationen är äldre samt blivit nollställd, tvärtemot det vi har lärt oss i skolan.

Jag är född 82. På min tid i skolan så kunde vi inte se längre än Pluto. Vad som som fanns därute var okänt, enbart gissningar. Svarta hål var bara teorier och hokus pokus science fiction. Det lärdes ut i skolan.
Idag 20-30 år senare så vet vi och har bildbevis på och från andra galaxer.
Våran kunskap växer för varje dag; Medeltiden stagnerade inte bara oss i några hundra år, utan förde oss bakåt i tiden flera hundra år rent teknologiskt när Romariket föll!

Som sagt, på 1700-talet: I framtiden kan vi trycka på en knapp och lampan börjar att lysa.
1. Vad är en knapp?
2. Hur kan en lampa (som betyder lysa, glänsa, stråla) lampa? Vad menar du nu?

https://www.youtube.com/shorts/ZaR0lKUWUbc

https://www.ancient-origins.net/artifacts-other-artifacts/han...

Ja svarta hål och galaxer var sannerligen scifi hokus pokus på 90talet…

Är du full nu eller fick du hemskolning? 🤣

signatur

Medlem
Skrivet av mAxi89:

Och ändå stavar du fel? 🤔

signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Ja svarta hål och galaxer var sannerligen scifi hokus pokus på 90talet…

Är du full nu eller fick du hemskolning? 🤣

Det finns väl avsevärt mycket mer fakta kring dessa saker nu än vad som fanns för 40-50 år sedan?

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Jag är ny här i gruppen kul att se vad ni skriver . Jag och min fästmö och hennes familj såg 3 flygande föremål på 100 meteters avstånd 1980 dagen efter rappotera polisen i västra Götaland att dom observerat flera flygande objekt. Flygvapnet och Landvetter flygplats konstatera att inga flyg eller helikoptrar registrerats flugit i eller omkring platsen där objektiven sågs . Min fästmö hade en stor hund som vaktade familjens hus och han va helt orädda för allt. Hunden hade blivit så rädd att han på något vis brutit ett bakbenen och efter händelsen va han helt knäckt och dom va tvungna att avliva honom han hugg efter alla som kom i hans närhet .Jag kan tala om att händelsen va så stark och så nära oss att vi har försökt att hitta någon förklaring till va det va ,men efter kontakt med flera ufo föreningar Flygvapnet och så gott som alla flygplatser så kan i bara konstatera att det inte fanns någon annan slutsats än att det va ufo vi och polisen och flera andra oberoende personer
såg . Ingen kan säga till oss att det inte finns några ufon vi vet vad vi såg en helt vanlig kväll i eriksbo i Göteborg

Medlem
Skrivet av Freakon:

Det finns väl avsevärt mycket mer fakta kring dessa saker nu än vad som fanns för 40-50 år sedan?

Ja, det finns avsevärt mycket mer fakta kring dessa saker nu än för bara 30 år sedan också.
Men att påstå att galaxer och svarta hål var "hokus pokus sci-fi" på 90-talet är skrattretande obildat.

signatur

Medlem
Skrivet av gladerlind62:

Jag är ny här i gruppen kul att se vad ni skriver . Jag och min fästmö och hennes familj såg 3 flygande föremål på 100 meter bort 1980 dagen efter rappotera polisen i västra Götaland att dom observerat flera flygande objekt. Flygvapnet och Landvetter flygplats konstatera att inga flyg eller helikoptrar registrerats flugit i eller omkring platsen där objektiven sågs . Min fästmö hade en stor hund som vaktade familjens hus och han va helt orädda för allt. Hunden hade blivit så rädd att han på något vis brutit ett bakbenen och efter händelsen va han helt knäckt och dom va tvungna att avliva honom han hugg efter alla som kom i hans närhet .Jag kan tala om att händelsen va så stark och så nära oss att vi har försökt att hitta någon förklaring till va det va ,men efter kontakt med flera ufo föreningar Flygvapnet och så gott som alla flygplatser så kan i bara konstatera att det inte fanns någon annan slutsats än att det va ufo vi och polisen och flera andra oberoende personer
såg . Ingen kan säga till oss att det inte finns några ufon vi vet vad vi såg en helt vanlig kväll i eriksbo i Göteborg

UFOn har ingen såvitt jag vet försökt motsäga.
Det är vad dessa UFOn kan tänkas vara som brukar bli diskussioner.

Att du nu sett något såhär långt oförklarligt, antar du då direkt att den enda vettiga förklaringen är en utomjordisk avancerad civilisation som smyger runt i jordens atmosfär och spanar på oss i hemlighet, och trots sin avancerade civilisation vars teknologi framstår som magi och ter sig bryta mot de naturlagar vi känner till så lyckas de ändå inte hålla sig hemliga för en patetisk lågnivå civilisation som oss eftersom vi ser dem i parti och minut! (om än alltid utan en bra kamera tillhands).

Eller kan det verka vettigare att det du sett är resultatet av något fullt naturligt men som i denna situation framstod som något annat pga kända eller okända faktorer?

Eller åtminstone något mittimellan?

Att en stor trygg hund blir tokig är sorgligt och tragiskt och ovanligt, men inte onaturligt. Och inte bevis för något.

signatur

Medlem

Det är många händelser och fenomen som vi inte har någon förklaring till. ÄNNU!! Tänk va våra barnbarn och deras ban kommer att upptäcka och få vetskap om . Dom kommer nog att tycka att vi som vuxit up på 50-60-70-80-90-och 2000 talet rena stenåldern kommer dom kanske tycka, med all rätt. Det finns ju folk som tror att vi har uppstått från en ensällig bakterie och utvecklas till människor därifrån. Spännande fråga är ju i så fall vart kom bakterierna ifrån?? Jag för min del tro att vi blivit placerade här på jorden av någon eller något som är mycke större än oss . En del tror att det är Gud som skapat oss till sin avbild. Men tänk om historien om os blivit förvanskts,,under miljoner års tid kan ju historien blivit omskriven. Jaja alla får ju tro var dom vill och leva lyckliga med det .

Medlem

Många såg fenomenet polisen ja familjen massor av folk runt omkring. Ingen har någon förklaring till händelsen.. mass psykos kan ju vara en förklaring. Haha.jag är öppen för alla förslag till förklaring. Tänk om vi fick uppleva och se det idag. alla har telefon med kameran idag .Tänk att få hela händelsen på film ..
Man kan söka på ufon 80tal där kan ni läsa om händelsen

Skriv svar