Se Game of Thrones-muskelberg lyfta 452 kilo svindyr hårdvara
Bra att kunna lyfta 452 kg när du vill bära hem Black Friday-fynden i ett enda svep.
Eller när du parkerar bilen fel och tänker:
“Äh, det är lättare att flytta den så här”.
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]
Han har också världsrekordet på över ett halvt ton(501KG), som han lyfte utan att det såg ut som allt för stor ansträngning.
https://youtu.be/4e8azCO3seg?si=p5UVHCi2xNSw4789
Jag tycker att han är asgrym.
Spöar skiten ur Eddie Hall som hade rekordet innan. Både i lyftet och i boxningsring.
Jag skulle vilja se Brian Shaw försöka sig på världsrekordet. Han verkar ju också vara brutalt stark. Och till skillnad från Halftor och Eddie har Brian vunnit världens starkaste man 4 gånger.
PSN: OAKTHYR
Jag skulle vilja se Brian Shaw försöka sig på världsrekordet. Han verkar ju också vara brutalt stark. Och till skillnad från Halftor och Eddie har Brian vunnit världens starkaste man 4 gånger.
Formkurvan är väl tyvärr påväg ner för Shaw även om maxstyrka kan hålla i länge så är han 42 år så tror inte han kommer kunna ta rekordet. Men jag hoppas någon kan ta 505kg på tävling så vi slipper snacket vem som borde ha rekordet mellan hafthor och Eddie hall.
Formkurvan är väl tyvärr påväg ner för Shaw även om maxstyrka kan hålla i länge så är han 42 år så tror inte han kommer kunna ta rekordet. Men jag hoppas någon kan ta 505kg på tävling så vi slipper snacket vem som borde ha rekordet mellan hafthor och Eddie hall.
Det hade varit trevligt. Synd att Eddie har ett så fruktansvärt ego.
Rekordet är officiellt godkänt så att Eddie ska komma i efterhand och klaga är också ganska lamt.
Eddie höll ju på att dö när han bräckte 500, så jag upplever Hafthor som starkare.
Hafthor hade förmodligen mer i sig om han skulle haft motivation(anledning) till det.
Brian Shaw är pensionerad från strongman sedan ett drygt år tillbaka; hans fokus är nu helt på armbrytning. Han var dessutom alltid väldigt anti markdräkt, så hans bästa lyft var "bara" strax över 460-snåret. Förhoppningsvis kan Hafþór och Mitchell Hooper slåss om 505 kg någon gång nästa år.
Ska man vara helt anal är det där snarare ett kronlyft, lyftet börjar i knähöjd
Ser ut som en silver dollar-mark, dvs från 18 tums höjd.