Path of Exile II

Medlem

Spelat sen förra inlägget och har inte blivit utkastad fler gånger eller stött på några andra buggar. Sjukt bra. Allt från känsla till omgivningarna och fiendedesign är top notch.

Medlem

Ja, det är EA men en betald sådan och då bör det ändå fungera bättre än vad det gjorde igår. Informationen från GGG är bra och tydlig men det är ändå inte acceptabelt att skjuta upp släppet ett par veckor för att sedan släppa spelet i totalt ospelbart skick i timmar.

Får ge det en ny chans idag och se om trollen i serverhallen har lämnat.

Medlem

Funkat fint i morse. Ingen väntetid i köer och spelet har kört på stabilt. Blev 3 timmar innan första crashen till desktop. Så mer stabilt än andra EA jag kört.

Medlem

Det är ju fortfarande early access till ett ofärdigt spel som vi har valt att betala för. Kan ju tycka att man bör förvänta sig buggar och serverstrul. Onlinespel fungerar sällan, om någonsin, bra på releasedagen oavsett om det early access eller fullsläpp.

Medlem
Skrivet av Ro-Jaws:

Det är ju fortfarande early access till ett ofärdigt spel som vi har valt att betala för. Kan ju tycka att man bör förvänta sig buggar och serverstrul. Onlinespel fungerar sällan, om någonsin, bra på releasedagen oavsett om det early access eller fullsläpp.

Jag tänker inte förvänta mig att ett spel inte går att spela som jag betalat för, nej. Buggar, absolut men inte att databasen inte är tillgänglig i flera timmar. Det är lika illa oavsett vem som står bakom. Jag kan inte förstå hur alla konsumenter bara funnit sig i ”det händer mer eller mindre varje gång så det är okej”.

Medlem
Skrivet av Joewson:

Jag tänker inte förvänta mig att ett spel inte går att spela som jag betalat för, nej. Buggar, absolut men inte att databasen inte är tillgänglig i flera timmar. Det är lika illa oavsett vem som står bakom. Jag kan inte förstå hur alla konsumenter bara funnit sig i ”det händer mer eller mindre varje gång så det är okej”.

Dom hade trots allt varnat för detta så det är ganska enkelt att välja att köpa spelet när man ser att det verkar fungera bra. Finns ju ett gäng som spelar så det är rätt enkelt att bilda sig en uppfattning innan man lägger pengar på det.

Eftersom det händer för i princip alla utvecklare så kanske det inte är så lätt att förutse allting heller?

Early access är väl till för konsumenter som vill stötta en utvecklare och få chansen att testa deras spel i ett ofärdigt skick? Databasen hör väl till spelet så varför skulle det inte kunna strula där? Precis som det kan vara andra buggar i spelet?

Medlem
Skrivet av Joewson:

Handlar mer om vetskapen hur det fungerar idag och sätta förväntningarna där efter. Tycker dessutom att GGG har varit väldigt klara med vad vi kan förvänta oss. Om man inte är så insatt i spel som hobby etc så kan jag förstå att man kan bli lite lack. Om man däremot är insatt och förväntar sig att ett spel i early access med över en miljon spelare ska fungera perfekt online samma minut som det släpps är man lite för hoppfull.

Du har rätt i att du har betalat för ett spel som ska fungera men denna dansen har varat sen urminnes tider vid det här laget.

Medlem

efter 2 timmars serverstrul vid 20, kunde jag spela 5 timmar utan några krashar! jävlar vad lyckat och skoj de är!

Releasehästryttare
Skrivet av Ro-Jaws:

Noll problem med delta Force och det är gratis på riktigt..

Medlem
Skrivet av Devan:

Noll problem med delta Force och det är gratis på riktigt..

Det har också betydligt färre spelare.

Medlem
Skrivet av Ro-Jaws:

Det har också betydligt färre spelare.

Som referens hade Delta Force 185k tittare som högst på Twitch, medan Path of Exile 2 hade 1.2m tittare.

Releasehästryttare
Skrivet av Broshimitsu:

Som referens hade Delta Force 185k tittare som högst på Twitch, medan Path of Exile 2 hade 1.2m tittare.

Japp, det är bara att gratulera!

500k inne och spelar nu 1 på natten är galet bra siffror för det betyder att det är populärt även i Usa!

Undrar vad Marvel rivals ligger på just nu i jämförelse då det också är ett asiatiskt spel.

Deras sida funkar inte nu heller https://steamcharts.com/app/2767030

Medlem
Skrivet av Devan:

Japp, det är bara att gratulera!

500k inne och spelar nu 1 på natten är galet bra siffror för det betyder att det är populärt även i Usa!

Undrar vad Marvel rivals ligger på just nu i jämförelse då det också är ett asiatiskt spel.

Deras sida funkar inte nu heller https://steamcharts.com/app/2767030

Just nu 414 015 st som spelar Marvel Rivals.

signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem

Jag har spelat flera timmar i sträck nu. Sen ungefär 23:00 tills nu. Har inte stött på några buggar under kvällens session. Fortfarande förvånad över grafiken och hur pass bra det flyter på den lilla xboxen.

Det är svårt att sluta för det är så förbannat roligt. "Bara en bana till". Tror jag slutade på level 15 nu med min mercenary. Roliga bossfighter i detta spelet med. Känns som om det är lite mer skill inblandat än dom flesta spelen i genren. Ofta står man ju bara och mörsar med lite buffs och resistences men här måste man faktiskt använda hjärnan lite iaf.

Medlem

Enklaste 300kr jag har lagt. Aldrig varit ett mega fan av PoE. Tycker till exempel att Grim Dawn är bättre (min åsikt), men fan här står jag på jobbet och vill bara hem och spela mer PoE 2. Dubbla tummar upp till GGG

Medlem
Skrivet av Pholiage:

Enklaste 300kr jag har lagt. Aldrig varit ett mega fan av PoE. Tycker till exempel att Grim Dawn är bättre (min åsikt), men fan här står jag på jobbet och vill bara hem och spela mer PoE 2. Dubbla tummar upp till GGG

Håller med dig om Grim Dawn. Är inte ett fan av Gems systemet i PoE2 till exempel. Men de har lyckats med flytet och atmosfären i PoE2 på ett bättre sätt än PoE1 så även jag sitter och kör detta nu

Edit: Kritik dock. GGG har ännu inte lyckats fixa ett fungerande loot filter i PoE. Inte ens de simpla man kan hitta i Grim Dawn eller Diablo spelen. Det är fortfarande externa filer eller third party programvara man måste krångla med. Det är ju ännu bökigare för de som sitter på konsol.

Vill man se en gold standard för loot filter så kan man kika på Last Epoch loot filter editor i spelet. Så det är en besvikelse att GGG inte tagit chansen att fixa loot filter till PoE 2.

Medlem

Fråga! Har mer eller mindre just startat med poe 1, ska man skippa det och hoppa rätt in i tvåan eller gör man sig själv en björntjänst då? Tänker att man missar massa kul saker att köra med andra etc.

Medlem

Ingen som har problem med infinite loading screens och CTD? Får CTD varje timme och samma med infinite loading screen så jag behöver starta om spelet.

Medlem
Skrivet av noreason:

Ingen som har problem med infinite loading screens och CTD? Får CTD varje timme och samma med infinite loading screen så jag behöver starta om spelet.

inte jag.

Medlem

Vad är CTD?

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Vad är CTD?

Crash To Desktop.

Medlem
Skrivet av Edd1e:

Crash To Desktop.

Trodde det var någon form av sammanbrott.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Håller med om Grim Dawn. Det är riktigt bra. GD och PoE är dom arpg's jag har lagt flest timmar på. Klass-systemet i GD är förbannat bra och roligt. Hoppas dom gör en uppföljare på det någon dag.

Medlem
Skrivet av Ro-Jaws:

Håller med om Grim Dawn. Det är riktigt bra. GD och PoE är dom arpg's jag har lagt flest timmar på. Klass-systemet i GD är förbannat bra och roligt. Hoppas dom gör en uppföljare på det någon dag.

GD är go to spelet när jag kör Coop med sonen. De släpper ju en ny expansion till det efter jul som är i betatest nu.

Medlem

Jag tankade hem spelet igår kväll till PS5 Pro och började spela vid kl 23-tiden.

Jag spelade sedan i flera timmar utan några som helst avbrott. Allting flöt på bra och spelkänslan är fantastisk.

Spelar som sorceress med firewall, mm och just nu chaos wand samt ett gäng skeleton minions, vilket är kul omväxling mot de str eller dex-baserade builds som jag annars brukar ha i den här typen av spel.

Jag gillar verkligen variationen på olika spells och synergier som går att åstadkomma, det ger bra glass cannon feeling.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Hipshot:

Trodde det var någon form av sammanbrott.

Digitalt sammanbrott.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

GD är go to spelet när jag kör Coop med sonen. De släpper ju en ny expansion till det efter jul som är i betatest nu.

Nice. Har inte spelat det på rätt länge nu så då har jag något att se fram emot.

FM-guru
F.d. Sisyr

Är jag den enda som hör Willem Dafoe i mitt huvud varje gång Renly pratar? Specifikt Thomas Wake i The Lighthouse.

Moderator

Hur känner folk kring att använda WASD jämfört med musen för att styra karaktären?

Min upplevelse är att WASD nog är det bästa valet. Till exempel, om man använder en sköld är det enklare att blockera attacker med WASD samtidigt som man ändrar riktning med musen.

Samtidigt känns det på något sätt lite "ohärligt" att gå långa sträckor med WASD. Jag vet inte vad det är, men områdena är så stora, och det känns segt att bara hålla inne "A" en lång stund för att ta sig någonstans. I strider däremot känns det bra, och det lilla jag har testat en bågskytt kändes det fantastiskt i striderna också.

signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Hur känner folk kring att använda WASD jämfört med musen för att styra karaktären?

Min upplevelse är att WASD nog är det bästa valet. Till exempel, om man använder en sköld är det enklare att blockera attacker med WASD samtidigt som man ändrar riktning med musen.

Samtidigt känns det på något sätt lite "ohärligt" att gå långa sträckor med WASD. Jag vet inte vad det är, men områdena är så stora, och det känns segt att bara hålla inne "A" en lång stund för att ta sig någonstans. I strider däremot känns det bra, och det lilla jag har testat en bågskytt kändes det fantastiskt i striderna också.

Har endast kört WASD hittils och håller med dig.
Att kunna flytta sig i valfri riktning från alla dödliga attacker oavsett var muspekaren är kommer jag inte byta bort!
Har kanske inte kollat ordentligt, men det skulle vara trevligt med en "force move" på tumknappen på musen när man behöver springa längre sträckor (och vila vänsterhanden lite).
Ser fram emot att få tag i skor med movement speed. Då känns allt säkert lite bättre.

123
Skriv svar