Dante's Inferno

Medlem

Spelade igenom det i helgen, så dåligt betyg skulle jag nog inte ge det. Var underhållande och kommer bli mer underhållande när coop tillägget släpps.

Medlem

Vem vet psp versionen kanske blir bättre


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

en sak Dark strider ftw


signatur

Nalta saker ska man kunna hinna idag

Medlem

Wow en tvåa. Harsh! Metacritic ligger ju på en trea-fyra.

Medlem

fan jag som redan har köpt spelet och väntar att få det imorgon... :S
Aja man får väl se hur pass det blir annars är det ju bara att sälja det...

Medlem

fyfan vilken dålig recension!! att du inte fattar storyn är väl inte EAs fel utan ditt?!? Du glömmer att nämna den otroligt storslagna värld och ohyggligt snygga grafik man får ta sig igenom. Även ljudeffekterna är väldigt maffiga och det ryser i kroppen när man har hundratals själar skrika av obehag..

det blir lite långtråkigt men det här spelet förtjänar verkligen inte en 2a i betyg och det verkar som att du redan har bestämt dig innan du spelade spelet vad du skulle ge det för betyg.

Medlem

Jag köpte det i princip enbart för att det var en GoW kopia eftersom jag älskar GoW. Att kopiera är inte alltid negativt med andra ord ;).

Medlem

Spelet i sig är rätt roligt!
Tyvärr på tok för kort för att vara värt den summan pengar de vill ha för det. (runt 8 timmar)
Bossarna med en hälsostapel kan man ha ihjäl på tok för enkelt med en viss kombination som är busenkel att göra.

Det får en att undra om någon har testat det innan, för det känns väldigt fel att kunna döda en boss på runt 1 min genom att mer eller mindre spamma en knapp och utan att förlora en millimeter av hälsostapeln...

Vissa fontäner gav inte det de skulle göra som tex en orange fontän ger själar att uppgradera i form av små ljusa bollar, men vissa av dem gav gröna liv bollar istället... Undrade först om jag började bli färgblind.

Sånt här får en däremot att fundera över om någon verkligen spelat genom det och kvalitets testat det där uppe då vissa saker är väldigt uppenbara.

Allt som allt så är det rätt underhållande och kull.
Men definitivt inte värt 500 - 600!

Medlem

Det var skrämmande lågt betyg...

Jag hade väldigt roligt när jag spelade detta spelet, storyn var lättsam och enkel att följa, striderna var roliga, miljöerna var väldigt häftigt gjorda. Även roligt att välja den ljusa eller mörka vägen i talents, eller båda 2.

Har aldrig spelat God of war så kan inte kommentera hur pass likt det är, men vadå, vad gör det om det är likt? huvudsaken är att det är underhållande, vilket jag tycker är den viktigaste biten i ett spel.

De dåliga bitarna av spelet var att vissa saker var repetiva, t.ex hamra på en knapp för att öppna en dörr, samt som recensenten skrev, den näst sista nivån där man ska utföra diverse onödiga utmaningar, t.ex stanna i luften i 5 sekunder eller döda alla fiender utan att avsluta en kombo.

Men de goda sidorna tar över de dåliga med råge

Mitt betyg blir 7,5/10

Medlem

hehe. det är nästan lite läskigt hur jag kan gissa mig till det betyg som ett spel kommer att få av FZ i 6 fall av 10. verkar finnas något slags mönster över det hela...

I alla fall så får jag min Divine Edition vilken dag som helst nu. Can't wait:)


signatur

Where are we runnin'?

Medlem

Jag väntar fortfarande på min Dual Shock (har bara vanliga Sixaxis nu) innan jag sätter tänderna i spelet. GoW-kopian ska snart få smaka lie. Lie är dessutom ett av de absolut coolaste du kan använda för att slåss med enligt mig ;).

Medlem

Tycker det ska få lite + i kanten pga dom sköna 60 bilder/s som vi så sällan ser nu för tiden, bara det gör att jag e lite sugen på ett köp, riktigt flyt för en gångs skull...

Medlem

oj oj 2/5 på ett EA spel.
FZ kanske inte får "godis" av EA lika ofta längre.

Detta bör få 3 minst bara för att det är ett nytt IP och inte riktat till 12 år gamla xbox kids i dessa rehash, DLC, expansion,arcade bullshit dagar.

Jag har slutat ta FZ betyg seriöst mer än ett år sen faktiskt.
Ser inte ens FZ som en seriös sida längre btw.
Julkalendern var sista spiken i kistan om någon undrar.

ib4: TYCKER DU INTE OM FZ KAN DU SLIPPA KOMMENTERA HÄR OCH LÄS INTE ENS SIDAN DÅ!!

ActionTrip 02/09/10 Review 7.1 out of 10
Gametrailers 02/09/10 Review 6.8 out of 10
Thunderbolt 02/08/10 Review 7 out of 10
Games Xtreme 02/08/10 Review 7.5 out of 10
Gaming Target 02/08/10 Review 8.5 out of 10
WonderwallWeb 02/08/10 Review 8.5 out of 10
MS Xbox World 02/08/10 Review 7 out of 10
GameSpot 02/05/10 Review 6.5 out of 10
Cheat Code Central 02/05/10 Review 4.6 out of 5
Game Informer 02/04/10 Review 7 out of 10

Medlem

visste att detta skulle få dåligt betyg, är ju så likt God of War så det är inte sant, samt är ju god of war 3 ute snart, så man väntar hellre på kvalitet än köpa detta


signatur

ID software, FPS gudarna!

Medlem

tycker det är grymt cool, cool story och setting. 2a tycker iaf jag var jävligt dåligt

Medlem

Tycker inte det var oväntat, har aldrig lockats av det.
Orkade inte ens dra ner demo:t pga. de man sett, verkar oinspirerat och mer upprepningar än de senare Prince of Persia-spelen.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

2 i betyg är väl lite väl kritiskt tycker jag. Håller med vem-det-nu-var som skrev här ovan, att det kändes som recenscenten redan på förhand bestämt sig för att tycka illa om spelet, dels för att det är en God of War-kopia och för att det är EA som släpper det.

Jag har spelat igenom det, och absolut, det är en GoW-klon så det skriker om det, och GoW är bättre, men detta är absolut inget dåligt spel. Det enda jag tycker talar emot det är att det blir, som många säger, något enformigt i längden och spelet är på tok för kort. Storyn tycker jag är skön, det är animerat och för-renderat om vartannat, och det var, för mig i alla fall, inte särskilt svårt att hänga med, även om Visceral kunde ha varit lite tydligare med storyn i vissa lägen.

Skulle jag gå efter metacritic-skalan så hade jag nog gett spelet 81 eller liknande.

Medlem
Skrivet av Frisell:

kommer det verkligen till PC? Det står det under spelinformation iaf.

Ja självklart finns det till PC.

Medlem

Och folk har inte lärt sig idag heller att recensioner inte är ett facit utan en enskild persons reflektioner över ett spel.


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

Spelet var verkligen segt, tråkigt, fult och klart inspirerat av Dead Space. Svårighetsgraderna var obalanserade och gameplay enformigt. Det sagt så var det ändå ett hyfsat spel, 3/5 kan det få pga innovativa bossar, spännande story och spännande vapen.

Medlem
Skrivet av BudoWhoopass:

Och folk har inte lärt sig idag heller att recensioner inte är ett facit utan en enskild persons reflektioner över ett spel.

Förvänta dig inte att folk någonsin ska lära sig det.

Inaktiv
Skrivet av BudoWhoopass:

Och folk har inte lärt sig idag heller att recensioner inte är ett facit utan en enskild persons reflektioner över ett spel.

Det går faktiskt att diskutera åsikter också. Flera framför sakligt varför de gillar spelet och att de tycker recensenten gav för lågt betyg. Eller är recensentens betyg oantastligt?

Sen att vissa kanske uttrycker sig på ett sämre sätt, men det får man acceptera, det är inte helt ovanligt på forum.

Medlem
Skrivet av Buio:

Det går faktiskt att diskutera åsikter också. Flera framför sakligt varför de gillar spelet och att de tycker recensenten gav för lågt betyg. Eller är recensentens betyg oantastligt?

Sen att vissa kanske uttrycker sig på ett sämre sätt, men det får man acceptera, det är inte helt ovanligt på forum.

Jag menade givetvis de sistnämnda.
De andra har jag ingenting emot, självklart.


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem
Skrivet av marcusn:
Skrivet av Frisell:

kommer det verkligen till PC? Det står det under spelinformation iaf.

Ja självklart finns det till PC.

Är du hundra på det? Vad jag kan hitta verkar det inte komma dit?

Inaktiv
Skrivet av BudoWhoopass:

Jag menade givetvis de sistnämnda. De andra har jag ingenting emot, självklart.

Svårt komma ifrån det.

Så länge recensionen är välskriven och tar upp varför han tycker som han gör, tycker jag FZ ska vara nöjda.

Medlem

Demon sög ju fet pung så inte så jävla konstigt. Ospelbart i mina ögon.

Medlem

"Snabbt infinner sig dock ett centralt problem. Visst är Visceral Games tolkning av frosseri, lust och vrede ganska tjusig och på sina håll klädsamt vriden. Men man märker att de inte velat ta ut svängarna för mycket."

^Jag blev nyfiken på detta då jag trodde att Visceral redan gått nästan för långt. Jag önskar recensenten kunde utveckla den sista meningen i citatet.


signatur

Memento Mori

Medlem

Gillar faktiskt det här skarpt trotts många olika omdömen. Testa demo vet jag om du inte har gjort.

Medlem

Skall springa och köpa detta redan idag. Jag gillade demot starkt.

Inaktiv

Haha. 2/5? Är detta ett skämt? Har du verkligen spelat spelet? Du måte skämta fan. Detta är störtskönt och definitivt i klass med God Of War (om inte bättre). Spela spelet först;) Du har bevisligen inte lagt märke till de grymma visuella effekterna, storyn och de sköna kontrollerna.

123
Skriv svar