Elden Ring: Nightreign kommer gästa av fiender från andra From Software-titlar

Robot
Elden Ring: Nightreign kommer gästa av fiender från andra From Software-titlar
Medlem

Hoppas att det blir minst lika kul som att hoppa in i multiplayer i orginalet.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Vart går gränsen mellan "gäst spel" och asset flip?

Medlem
Skrivet av lonian:

Hoppas att det blir minst lika kul som att hoppa in i multiplayer i orginalet.

Det borde bli bättre annars är jag missnöjd. Det här spelet kommer att bli perfekt för dom att förfina online delen i naturell souls spelen.

Medlem

Blir ett extended universe, blir några netflix-filmer, en anime, en serie, och sen kommer alla säga att det sista bra from software-spelet var dark souls 3.

signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Vart går gränsen mellan "gäst spel" och asset flip?

Avtal/överenskommelse.

PS. gästspel, inte gäst spel.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Blir ett extended universe, blir några netflix-filmer, en anime, en serie, och sen kommer alla säga att det sista bra from software-spelet var dark souls 3.

Varför skulle folk ändra sig och säga det, med tanke på den enorma framgång som Elden Ring redan haft?

Medlem

Gud så töntigt.

Elden Ring är världens kanske absolut bästa spel men där tappade jag respekt för From.

Ett DLC med co-op roguelike sabbar känslan med Souls-serien. Ingen efterfrågade detta.

signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Varför skulle folk ändra sig och säga det, med tanke på den enorma framgång som Elden Ring redan haft?

För att det är så människor och världen fungerar.

Skulle Elden Ring vara språnget mot en massa extended universe-bullshit, skulle Elden Ring till slut förknippas med något negativt, medan Dark Souls 3 skulle ses som det sista spelet som stod för det äkta From Software.

signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Gud så töntigt.

Elden Ring är världens kanske absolut bästa spel men där tappade jag respekt för From.

Ett DLC med co-op roguelike sabbar känslan med Souls-serien. Ingen efterfrågade detta.

Det är ett fristående spel, inte ett DLC.

Inget jag efterfrågade men ser fram emot att testa det.

Medlem
Skrivet av DrDoom:

Det är ett fristående spel, inte ett DLC.

Oj, då är det ju ännu värre.

signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av warp:

Avtal/överenskommelse.

PS. gästspel, inte gäst spel.

Med andra ord, gränsen går innan mellanslaget

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Gud så töntigt.

Äsch, smärre överdrift att "tappa respekten" bara för att dom gör en liten avstickare och testar på något nytt.

Du kan nog vara lugn, Miyazaki och FromSoftware släpper nog sitt nästa, mer traditionsenliga, storspel 2026. Om du nu inte bojkottar det då.

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Elden Ring är -40% på Steam btw.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Äsch, smärre överdrift att "tappa respekten" bara för att dom gör en liten avstickare och testar på något nytt.

Du kan nog vara lugn, Miyazaki och FromSoftware släpper nog sitt nästa, mer traditionsenliga, storspel 2026. Om du nu inte bojkottar det då.

"Tappade respekt" skrev jag, utan att precisera hur mycket (bara pyttelite haha).

signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

"Tappade respekt" skrev jag, utan att precisera hur mycket (bara pyttelite haha).

Jo, stämmer att du gjorde.

Men ändå, tycker personligen att dom byggt upp ett ganska skapligt förtroendekapital, innan man kanske börjar tappa någon respekt för dom. ;P

Hur som helst, jag är inte direkt ett fan av co-op i mina FromSoft-spel, skulle självfallet velat se ett mer matigt singleplayer-inriktat spel, men kommer testa på detta ändå, då det går att spela solo. Jag tror ändå Nightreign kan bli ett bra spel, men annorlunda, vi får väl se.

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Jo, stämmer att du gjorde.

Men ändå, tycker personligen att dom byggt upp ett ganska skapligt förtroendekapital, innan man kanske börjar tappa någon respekt för dom. ;P

Hur som helst, jag är inte direkt ett fan av co-op i mina FromSoft-spel, skulle självfallet velat se ett mer matigt singleplayer-inriktat spel, men kommer testa på detta ändå, då det går att spela solo. Jag tror ändå Nightreign kan bli ett bra spel, men annorlunda, vi får väl se.

Ja, om det är nån studio som byggt upp förtroendekapital så är det ju From.

Jag har hög tillförsikt till att nästa From-spel kommer bli fantastiskt, även om det inte skulle bli ett Dark Souls eller Elden Ring.

signatur

Memento Mori

1
Skriv svar