Switch 2 är officiellt avtäckt!

Medlem

Spel som lockar. Zelda o Mario specifikt, men ibland annat. Med fördel gör de en tyst o liten konsol som inte kostar som de andra.

Medlem

ser bra ut tycker jag, gillar skärmen är större och hur joycons nu är enklare att sätta fast . och dom är större med.
men det som kommer bli avgörande är specs och spel så väntar på det nu , kostar det spela online tro?

Medlem
Skrivet av B3RRY:

Så. Tack alla ni som beta-testat ettan sen 2017. Den här hoppar jag på dag 1.

Själv avvaktar jag nog reviews och hoppar barnsjukdomar innan jag uppgraderar.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Märklig avtäckning. Man får väl hoppas den är byggd med någorlunda modern teknik, men det är väl 10 år gammal och överprisad hårdvara som vanligt med Nintendo.

Medlem

Bara att jag kan spela mina fysiska Switchspel gör att det blir ett köp från min sida. Jag har inte OLED-versionen av Switch skall tilläggas så bara den större skärmen är värt det för mig. Enda besvikelsen än så länge är den svarta ramen runt skärmen. Jag hade hoppats på en riktigt rejäl stor skärm. Det återstår att se hur många tum Switch 2 blir.

It's not a lake, it's an ocean

Detta kändes verkligen som minsta möjliga ansträngning. Den känns ärligt talat som en Switch Pro.

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

NuZ
Testpilot
Skrivet av andreasanders:

Märklig avtäckning. Man får väl hoppas den är byggd med någorlunda modern teknik, men det är väl 10 år gammal och överprisad hårdvara som vanligt med Nintendo.

Men ändå säljer dom? Hyggligt iaf.
Tycker den var bra och gav efter lite på alla rykten och läckor som jag tror tanken var

signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Den stora frågan är om Switch-spelen kommer ha bättre prestanda och om Nintendo isåfall uppdaterar detta gratis?

Skrivet av Sunstalker:

Den stora frågan är om Switch-spelen kommer ha bättre prestanda och om Nintendo isåfall uppdaterar detta gratis?

Känns ju inte riktigt "Nintendo".

signatur

Skribent
Skrivet av Ruffles:

Detta kändes verkligen som minsta möjliga ansträngning.

Jag tror tanken var att avtäcka den under det senare datumet men att läckorna gjorde att de nu gjorde så här. Gissningsvis så kanske det läckt mer info som då lär komma ut innan avtäckningen. Så då resonerade de väl bara så att "Vi släpper en officiell teaser".

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av lonian:

Så den har mus support. Kan man tänka sig.

Kanske kommer ett nytt Mario paint

Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag tror tanken var att avtäcka den under det senare datumet men att läckorna gjorde att de nu gjorde så här. Gissningsvis så kanske det läckt mer info som då lär komma ut innan avtäckningen. Så då resonerade de väl bara så att "Vi släpper en officiell teaser".

Absolut. Men jag tänkte mer på själva produkten än avtäckningen av den. Den är ju extremt lik den första Switch. Det anade vi väl, men designspråket, loggan, handkontrollen (som var genomusel till Switch, därför man blev tvungen att köpa en Pro Controller), allt är ju oerhört likt.

signatur

Medlem

Slogan: Switch 2 Nintendo?

Medlem

Hoppas på att Metroid kommer samma dag

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Åhhhhhhhh hur ska jag kunna vänta till April för mer info. Jag vill verkligen veta om alla mina spel kommer fungera. Jag antar att spel utvecklade av Nintendo kommer ha support, men frågan är hur resten ser ut.

Men jag är sjukt redo. Switchen har gått i många, många timmar hemma hos oss så det kommer nog bara fortsätta med #2.

Medlem
Skrivet av NuZ:

Ja barn passar de bättre till, mycket bättre. Jag personligen kör 99,9% med pro controller om jag inte kör handhållet. Ja det tycker jag verkligen du ska kika på. Nintendo har ju alltid varit "mys" konsolen medans PS är JRPG och äventyr och Xbox är mera "Murica" och platformsspel som inte är Nintendo

Hoppas mest att de släpper ett bra nytt pokemon, för det är något hon intresserat sig för på sistone utan att ens ha rört spelen eller sett filmer. Palworld har vi nött istället 😁
Förstår att om jag ska använda konsolen måste jag köpa till en annan kontroll ja. Pro controller verkar ju fungera bra.

Medlem

Smal kundgrupp kanske, men jag hoppas den släpps innan sommaren så jag kan ha med den i båten när jag och frun seglar några veckor i sommar.

Uppskattar också att konsolerna mer och mer blir bitkompatibla. Nu är ju inte Switch 2 först ut med det, men det hjälper verkligen min backlogg och viljan att byta upp sig jämfört med tidigare generationer. Jag sköt ju upp mitt inköp av Switch och PS4an eftersom jag fortfarande hade en massa PS3 och Wii spel i min backlogg. Nu kan man uppgradera och fortfarande beta av backloggen.

signatur

Heja Blåvitt

Medlem

Uff... kunde dom inte hittat på nåt mer fyndigt än Switch 2?
Lika dåligt namn som Xbox One. 😅

Skribent
Skrivet av Ruffles:

Absolut. Men jag tänkte mer på själva produkten än avtäckningen av den. Den är ju extremt lik den första Switch. Det anade vi väl, men designspråket, loggan, handkontrollen (som var genomusel till Switch, därför man blev tvungen att köpa en Pro Controller), allt är ju oerhört likt.

Ja det har du rätt i. Den känns nästan lite som det skulle kunna vara en "Switch Pro" utifrån vad som visats.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av andreasanders:

SoC från 2023 som kör 5 år gammal arkitektur.

Medlem

9 999kr, det nya normala för konsoler.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Måste ha missat det i videon. Vad gör den som man inte kunde med exempelvis wiimote?

Nu har du mus funktioner på båda Joycons. På Wii kör du med en Wiimote.

Men frågan är om det är avsett för 2 spelare. I så fall vill jag inte vara den med vänster joycon.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Vet inte om namn spelar så stor roll egentligen. Barnen har ju koll på vad de vill ha och är duktiga att på att tjata om det. Jag hade aldrig problem som barn att hålla isär Nintendos maskiner trots att de inte körde logiska namn. Är nog mest Nintendos marknadsföring det var fel på och att de inte släppte ett vanligt 3d Mario och Zelda försenades väldigt mycket.

Jag som vuxen nörd fick googla en del innan jag fattade att Wii U var en egen konsol.

Medlem

Spel-utbuden har varit Nintendos starka sida, dock kanske inte själva hårdvaran. Lyckas de så bra med spelen som de gjorde vid Switch lansering så kommer detta bli riktigt bra och ett givet köp om inte recensionerna skriker rött

Sim
Medlem

Jag vet! jag vet! Playstation 5!
eller Playstation 4, yaaay

Skrivet av Razken:

Uff... kunde dom inte hittat på nåt mer fyndigt än Switch 2?
Lika dåligt namn som Xbox One. 😅

signatur

Arff

Medlem

Det där var en chill reveal!

Fragtjuv

Alltid intressant att ta del av reveals av konsoler och ny teknik. Den här gav ju inte jättemycket då det mesta redan läckt och jag tror att läckorna har påverkat Nintendo att släppa den här teasern idag. Det kommer att bli väldigt intressant att se mer om konsolen och vilka spel som kan tänka komma dag 1 den 4 april. Jag är säker på att det här kommer att bli en succé för Nintendo!

signatur

AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB
Samsung Odyssey Smart G6

Medlem

Ungefär som man förväntade sig:

Var det inte ryktat att man skulle tona ned en viss hype för hårdvaran? Alltså att den skulle vara mycket svagare än vad vissa rykten sa.

Ska bli intressant och se vad den lyckas åstadkomma rent prestandamässigt och grafikmässigt. Nu är det förvisso dagens Nintendo, inget dom riktigt har brytt sig om på ett bra tag.

Men kul för er som väntat, det var på tiden! Den kommer nog sälja som satan, likt Switchen.

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Plånbok: Öppen

Medlem

Om inte min fru låter mig köpa denna på release så blir det skilsmässa.
Hon kan få huset, barnen och möbler. Men switch ett kassetter tar jag med mig!

signatur

Rastaration @ PSN & Twitch

Skriv svar