ny spel dator (DELAR) för ca 5-6500K

Medlem
ny spel dator (DELAR) för ca 5-6500K

Tjenare jag är ute efter en spel dator som klar så mycket som möjligt för ett så pressat pris som möjligt ,

jag kan inte så mycket om dator delar därför vänder jag om FZ hjälp

Det är ju "datorkomponenter" som jag är ute efter och sedan bygga ihop, för ja har lite ont om pengar så tänkte de blir ju billigare för mer prestanda

min pot är 5000-6500 KR

DATA 1
http://i46.tinypic.com/2lnitf9.jpg

DATA 2
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=323787#reviews

DATA3
http://www.dustin.se/pd_5010199943.aspx

som sagt ja kan ju inte så mycket om datorkomponenter
men vilken är bäst för priset om inte någon annan har något tips

*PS vilken av dom 3 datorerna är best för priset ??
**pss kom på en grej nu med de , om man fixar ihop kit 1 hur blir det med ljud osv , behöve man inte ett ljud kort eller är de i :S

// tack mvh micho


signatur

Windows 7 , AMD Phenom2 X4 3,4GHz
Ram 8gb

Medlem

Dator 2 skulle jag definitivt säga! Angående ljudet så har alla moderkort idag en inbyggd ljudkrets, oftast Realtek AC'97, så du behöver inte köpa ett externt ljudkort om du inte vill. Den inbyggda ljudkretsen har alla in-/utgångar du behöver om du bara lyssnar på musik eller spelar spel.

Jag plockade även ihop en egen dator med prisjakt, som är snäppet vassare än de alternativ du har där:

Dator 4
Chassi
Moderkort
Ram-minne
Grafikkort
Hårddisk
Processor
DVD-brännare
Nätaggregat

Bästa pris just nu inkl. frakt 6772 kr

Lycka till:)

Medlem

Tack så jätte mycket kollar på det nu


signatur

Windows 7 , AMD Phenom2 X4 3,4GHz
Ram 8gb

Medlem

jag hittade alla förutom

* Grafikkort
* Moderkort
~~~~~~~~~

fins det något annat allt ska köpas på inet.se får rabatt där

Dator 4


signatur

Windows 7 , AMD Phenom2 X4 3,4GHz
Ram 8gb

Medlem

Nej det ser bra ut!
Kolla på moderkortshemsidan så att det inte är några problem med RAM-minnena så ska allt gå bra!

Medlem

vilket är bäst ?

Grafik kort 1

Grafik kort 2

Grafik kort 3
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Modekort 1

Modekort 2

Modekort 3

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

jag la till

Core i5 750, 2.66GHz

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
vilket är bäst till grejerna med mode kort i grafik kort

Så här ser det ut för tillfället


signatur

Windows 7 , AMD Phenom2 X4 3,4GHz
Ram 8gb

Inaktiv

i5 har bara dualchannel, så byt minnena till 2x2 istället för 3x1.
Byt nätagget till något annat, Corsair, OCZ... Ace är inte att lita på.
Ta bort "verktygskitet" helt meningslöst, köp en skruvmejsel. Fimpa skruvarna, du får vad du behöver och lite till med chassit. Ta bort (minst) ett ESD-band.
Välj Gigabyte-kortet, det är rätt hyfsat och inte för dyrt. Ska du inte klocka alls kan du lika gärna välja det billigaste moderkortet för 1156 du hittar i princip.
Välj 5770.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

är detta bra ?

Minne 1

Slut Resultat


signatur

Windows 7 , AMD Phenom2 X4 3,4GHz
Ram 8gb

Medlem

Det blir skitbra. Personligen hade jag valt ett ATI-grafikkort, men smaken är som baken.

Medlem

men vilket är bäst då ? och hur bra blir den på en skala ?


signatur

Windows 7 , AMD Phenom2 X4 3,4GHz
Ram 8gb

Inaktiv

Nu har du fortfarande 3x1-minnena kvar i "Slut Resultat", ta bort de som blir totalpriset 923 kr lägre. Sen hävdar jag fortfarande att du inte behöver verktygskitet som kostar 200 kr.
Angående vilket grafikkort du ska välja är det hugget som stucket. Eftersom du från början skulle köpa för 5-6.500 kr och nu är uppe i ca 7800 kr så bör du ju inte köpa ett dyrare kort.
5770 har stöd för DX11, det har inte gtx 260. Bra kort båda.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

oj laddade upp fel bild , men den e inte kvar iaf 3x1

hade lite större pot en va jag trodde , kan lägga den i 7000+200 då

Resultat uppdaterad (rätt bild)


signatur

Windows 7 , AMD Phenom2 X4 3,4GHz
Ram 8gb

Inaktiv

Vill du kommer ännu lite billigare undan kan du välja Corsairs 550wattare istället. Du har egentligen ingen anledning att ha 650w om du inte planerar att köra Crossfire- eller SLI-uppsättning med två riktigt törstiga kort, och då lär inte 650wattarens ampere räcka ändå.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Ace RawDeal Plus 460W klara den det då


signatur

Windows 7 , AMD Phenom2 X4 3,4GHz
Ram 8gb

Inaktiv

Man får inte bli dumdristig bara för att spara in slantar :P. Tassarna bort från Ace!

Jag kör Corsairs 450w i min burk i signaturen. Skulle säkerligen funka för dig också.
Enligt SweClockers test drar en oklockad i5a och 4870X2 ca 340w i load. Hur som helst tycker jag du ska ta 550wattaren från Corsair.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Om jag bara får göra en liten instickare:

Har samma Nätagg som du har i listan, och tänkte bara säga att kablarna till det är ganska kraftiga, så det är svårt att få en ordentlig kabeldragning i chassit. Nu vet jag inte hur det förhåller sig på andra nätagg, alla kanske har så kraftigt kablage, men själv tyckte jag det var lite jobbigt när jag byggde min dator. Blev ingen bra sladdragning för mig.

Men om det är lika mellan alla nätagg så kvittar det ju.

Lycka till!


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

en snabb fråga kommer datorn palla #Battlefield: Bad Company 2

detta är req för spelet

  • Intel Processor - Core 2 Quad Q6600 2.4GHz

  • Nvidia Graphics Card - Geforce GTX 260


signatur

Windows 7 , AMD Phenom2 X4 3,4GHz
Ram 8gb

Inaktiv

Funderar också på att köpa en ny dator använde denna tråd som ledsagare tack för det. En tanke bara ska du inte ha en hårddisk, dvd? Varför vill du byta till core 2 quad?

Medlem
Skrivet av oi-bastard:

en snabb fråga kommer datorn palla #Battlefield: Bad Company 2

  • Intel Processor - Core 2 Quad Q6600 2.4GHz

  • Nvidia Graphics Card - Geforce GTX 260

Ja.

Medlem

"5-6500k" ??? O,o

Du menar alltså att du vill lägga runt 5-6 miljoner kronor på en PC?


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Medlem

Varför köpa 5770 som är ett S.K budgetkort när tex gtx 260 e bättre? Eller ännu bättre HD 4890 som man nu kan köpa till ett väldigt bra pris. (har ett själv det är mkt vassare än 5770)

Medlem
Skrivet av waagaard:

Varför köpa 5770 som är ett S.K budgetkort när tex gtx 260 e bättre? Eller ännu bättre HD 4890 som man nu kan köpa till ett väldigt bra pris. (har ett själv det är mkt vassare än 5770)

Säker på det? Prismässigt ligger dom i princip på samma nivå.
Är alltså denna: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=507062

Bättre än denna: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=579053

Anledning jag frågar är att jag börjar jobba på ett paket jag ska köpa till min dator.

Medlem
Skrivet av Fargo:
Skrivet av waagaard:

Varför köpa 5770 som är ett S.K budgetkort när tex gtx 260 e bättre? Eller ännu bättre HD 4890 som man nu kan köpa till ett väldigt bra pris. (har ett själv det är mkt vassare än 5770)

Säker på det? Prismässigt ligger dom i princip på samma nivå.
Är alltså denna: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=507062

Bättre än denna: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=579053

Anledning jag frågar är att jag börjar jobba på ett paket jag ska köpa till min dator.

Angående 4890 och 5770 så vinner 4890 i ren prestanda. Men 5770 har DX11, det har inte 4890.

Medlem

Känns ju ganska givet att man hellre vill ha ett kort med dx11. Eller iaf personligen. Tack för infon.

Medlem

Så lite så:)

Inaktiv

Jag tjackade HD 5770 har spelat de senaste spelen på högsta upplösning och det har funkat lysande. Börjar det kännas gammalt kan man ju slänga in ett till.

Medlem

tack för allt


signatur

Windows 7 , AMD Phenom2 X4 3,4GHz
Ram 8gb

1
Skriv svar