Steam har RTS-festival i en vecka framåt

Robot
Steam har RTS-festival i en vecka framåt

Med rabatterade priser och demon på diverse strategispel.

#Rts, #Steam, #nyhetstips

Medlem

Jag är taggad på Sea Power som är släppt i early access. Har haft det på radarn (höhö) ett tag nu:

Men inte så mycket rabatt som man hade velat. Nån som spelat det och tycker att det är värt 44 euro i nuvarande skick?

Releasehästryttare

Kollade lite snabbt igår kväll, men det va inget nytt som lockade.

Medlem

Jag hittade ett demo som såg sådär ut. Project 37. Vid första anblick kändes det dåligt gjort också. Men jag hade fel! Det var riktigt roligt och beroendeframkallande. Tyvärr inte släppt ännu, men lagt det på min wishlist ska bli kul och se ifall man kan hitta fler bra RTS titlar. Är nog inte genren som är död, snarare brist på bra spel.

Medlem

Kan rekommendera Spellforce 3.
https://store.steampowered.com/app/311290/SpellForce_3_Reforc...

Helt klart top 3 bästa RTS jag spelat. Fantastiskt story/kampanj och blir bara bättre med expansionerna.

Medlem

Kanske är dags att testa något nytt, jag gillar rts men en annan artikel har rätt i att jag fortfarande spelar samma gamla spel.

Red Alert 1 & 2
c&c Generals
Total Annihilation
Warcraft 3
Starcraft 1 & 2
Conquest: frontier wars
Sacrifice
Dawn of war 1 40k
Frostpunk 1

Hör väl till mina favoriter om någon har något bra tips?

signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem
Skrivet av bluebird:

Jag är taggad på Sea Power som är släppt i early access. Har haft det på radarn (höhö) ett tag nu:
https://www.youtube.com/watch?v=_oUEvCYu2vI

Men inte så mycket rabatt som man hade velat. Nån som spelat det och tycker att det är värt 44 euro i nuvarande skick?

Kan bara instämma där, Cold Waters börjar kännas riktigt gammalt.

Medlem

Ska absolut ta lite tid och se om jag hittar något intressant. Är inte lika hooked på rts som jag var tidigare. Men det kommer säkert tillbaka när jag hittar något intressant.

signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem
Skrivet av Verdurakh:

Red Alert 1 & 2
c&c Generals
Total Annihilation
Warcraft 3
Starcraft 1 & 2
Sacrifice
Dawn of war 1 40k
Frostpunk 1

När jag såg din lista så kom jag och tänka på Act of War: Direct Action, som jag inte har spelat sedan det släpptes för 20 år sen men som jag minns som ett RTS som jag verkligen uppskattade av samma skäl som jag gillade C&C: Generals. Det ska jag köpa.

https://store.steampowered.com/app/2710/Act_of_War_Direct_Act...

Kostar en 1,19 euro så det känns givet att slå till på.

Medlem
Rubrik...?
Skrivet av Verdurakh:

Kanske är dags att testa något nytt, jag gillar rts men en annan artikel har rätt i att jag fortfarande spelar samma gamla spel.

Red Alert 1 & 2
c&c Generals
Total Annihilation
Warcraft 3
Starcraft 1 & 2
Sacrifice
Dawn of war 1 40k
Frostpunk 1

Oohhh, så många fina spel <3. Skapa ett konto bara för svara, Om du vill ha klassiker så har du:
Ground Control 2
Dungeon Keeper 1-2 (främst 2), tror GoG gjorde bra "uppdaterng på dom" så dom är lätta att spela
Armies of Exigo - en Warcraft 3 "kopia", men jag gillat!
Populous 3
War Wind 1
The Tone Rebellion (en favorit)
Settlers 2 (remake)
Settlers 3-4 är helt ok
Settlers 6 och 7 har väldigt
Stronghold 1
Stronghold Crusader
Anno serien

Sins of Solar Emprie - "halvgammalt"

Nyare spel:
Banished - eller någon av folks kopior, men inte sett något som fångat den där känslan (kanske för det var första av dom jag spela)
Timberborn
Stellaris - Väldigt mysig stämning, dock senare versioner är lite "överväldigande" med information, vet ej om dom fixat det än, men massa
They are billion (Finns även en kopia på denna i fantasy-miljö om det lockar mer)
Northgard
Against the storm
Surviving Mars
Driftland

Och för inte glömma, Creeper world spel serien, senare är fräshare, men iaf 3an + 4an är

Men nej, nu får jag ge mig, hojta te om du vill ha flera, har en hel uppsjö av favoriter i RTS världen :D. Blev så till mig med se någon med fin smak och letar efter mera :).

1
Skriv svar