Forza Horizon 5 släpps till PS5 i vår
Dom har väl utgifter också så det är inte bara ren vinst för Sony,.
Men tycker det är konstigt att man hakar upp sig på att dom tar % av spelen som säljs.. är det ngn större skillnad mot att sälja spel i en vanlig butik? Jag menar butiker tar väl också betalt? Dessutom finns det ju inga avgifter för tillverkning av ngt fysiskt spel eller fraktkostnader när man släpper digitalt
Att Microsoft släpper spel på Playstation blir ren vinst för Sony. Microsoft betalar för utvecklingen och Sony tar en del av försäljningen
Det går bra för Sony, och de släpper inte sina spel till Xbox. Att ge bort sina egna spel till konkurrenterna utan att få något är lite att spotta alla som köpt en Xbox i ansiktet.
Så ser inte jag det. Dom främsta skälen till att jag kör Xbox är för att jag gillar systemet, Gamepass och för att alla mina vänner även dom kör Xbox. Exklusiva titlar är personligen ej dragplåstret.
Brukar köra Xbox-Playstation kombo men hoppade PS5 denna gång då det inte har kommit någon riktig kioskvältare ifrån Sony. :/
Har Forza Horizon 5 ett arkad-läge? Senaste Gran Turismo saknade det.
Forza Horizon spelen är redan väldigt arkadiga i grund och botten jämfört med t.ex Forza Motorsport spelen.
Så ser inte jag det. Dom främsta skälen till att jag kör Xbox är för att jag gillar systemet, Gamepass och för att alla mina vänner även dom kör Xbox. Exklusiva titlar är personligen ej dragplåstret.
Brukar köra Xbox-Playstation kombo men hoppade PS5 denna gång då det inte har kommit någon riktig kioskvältare ifrån Sony. :/
Majoriteten väljer Playstation, det säljer typ 4 gånger mer, det finns ju ingen kiosk ältare på Xbox som inte finns på PC redan dag ett.
Jag har kört Xbox som huvudkonsol sedan 360.men har svårt att se att någon anledning till att köra Xbox säistället för PlayStation.
Nästa generation är jag osäker på ifall jag ens köper en Xbox.
Forza Horizon spelen är redan väldigt arkadiga i grund och botten jämfört med t.ex Forza Motorsport spelen.
Ja väldigt arkadigt och det går att slå på så mycket assist att det finns tunes man kan ladda ner och köra med en gummisnodd på gasknappen för att farma xp och credits.
Majoriteten väljer Playstation, det säljer typ 4 gånger mer, det finns ju ingen kiosk ältare på Xbox som inte finns på PC redan dag ett.
Jag har kört Xbox som huvudkonsol sedan 360.men har svårt att se att någon anledning till att köra Xbox säistället för PlayStation.
Nästa generation är jag osäker på ifall jag ens köper en Xbox.
Det är väl precis detta som Microsoft styrt om sin strategi mot. Släpp spelen där publiken finns eftersom den uppenbarligen inte har en Xbox. Även om du väljer något annat att spela på så köper du med stor sannolikt ändå Xbox-spel till den konsolen. Kanske prenumererar på Gamepass till PC istället.
Det går bra för Sony, och de släpper inte sina spel till Xbox. Att ge bort sina egna spel till konkurrenterna utan att få något är lite att spotta alla som köpt en Xbox i ansiktet.
Jag har en Xbox och bryr mig inte ifall det jag spelar går köra på andra plattformar. Det kanske är viktigt på skolgården men inte för vuxna människor. Bara bra att spelen säljs i fler exemplar.
Jag har en Xbox och bryr mig inte ifall det jag spelar går köra på andra plattformar. Det kanske är viktigt på skolgården men inte för vuxna människor. Bara bra att spelen säljs i fler exemplar.
Fast om Xbox släpper sina spel på Playstation, varför skulle någon köpa en Xbox istället för en Playstation?
Jag ser det mer logiskt att köpa den plattform där bägge bolag släpper sina spel, snarare än att det är någon sorts fanboy-ism.
Hur mycket spelar du på den? Är det din huvudkonsol? Vet du vad som händer med konsoler som har få exklusiva spel och säljer dåligt? De lägger ner. Jag har alla konsoler till denna generationen, och typ alla andra som släppts med.
Finns det då exklusiva spel så finns det lite anledningar till att köpa en konsol, med få kunder finns det inga pengar och då finns det ingen anledning att fortsätta göra spel till den.
Tänk om Nintendo skulle släppt alla spel till PC, hur många hade köpt switch då? Ganska få.
Se bara på steams total dominans på PC, hur bra är det för konkurrensen? Inte alls.
Det jag menar är att jag vill välja banor och bilar och inte vara fast i något karriärsläge.
Bra reklam för Xbox? Men Xbox säljer sämre och sämre, och Gamepass prenumeranterna ökar knappt.
De som har PS5 som köper Xbox spel till ps5, varför skulle de byta till Xbox?
Game pass ökar knappt?, var har du gått den infon? Vad jag sett så ökar xbox varje gång det är bokslut
Dom når ut till fler med sitt varumärke,.vilket också borde öka intresset för xbox...
Game pass ökar knappt?, var har du gått den infon? Vad jag sett så ökar xbox varje gång det är bokslut
Dom når ut till fler med sitt varumärke,.vilket också borde öka intresset för xbox...
https://medium.com/@ZackkWrites/xbox-boasts-34-million-game-p...
Xbox Live guld som gått till Gamepass core räknas dessutom in där.
Att Microsoft släpper spel på Playstation blir ren vinst för Sony. Microsoft betalar för utvecklingen och Sony tar en del av försäljningen
Det kostar väl pengar att distribuera spel digitalt?, det är väl inte gratis för Sony..
https://medium.com/@ZackkWrites/xbox-boasts-34-million-game-p...
Xbox Live guld som gått till Gamepass core räknas dessutom in där.
FFS hur gammal är den länken?
https://xboxera.com/2025/01/30/game-pass-sets-quarterly-reven...
Det kostar väl pengar att distribuera spel digitalt?, det är väl inte gratis för Sony..
Ah visste inte att Sony började med det nu precis när Microsoft började släppa spel på Playstation. Då är det en extrakostnad ja. Tråkigt för Sony att de inte distribuerar spel online redan…
Det jag menar är att jag vill välja banor och bilar och inte vara fast i något karriärsläge.
Man kan designa egna event, däremot finns det inget renodlat arkadläge som i gamla spel.
(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.
Man kan designa egna event, däremot finns det inget renodlat arkadläge som i gamla spel.
Vad tråkigt. Då hoppar jag detta spel med.
Hur mycket spelar du på den? Är det din huvudkonsol? Vet du vad som händer med konsoler som har få exklusiva spel och säljer dåligt? De lägger ner. Jag har alla konsoler till denna generationen, och typ alla andra som släppts med.
Finns det då exklusiva spel så finns det lite anledningar till att köpa en konsol, med få kunder finns det inga pengar och då finns det ingen anledning att fortsätta göra spel till den.
Tänk om Nintendo skulle släppt alla spel till PC, hur många hade köpt switch då? Ganska få.
Se bara på steams total dominans på PC, hur bra är det för konkurrensen? Inte alls.
Spelar jag vid tvn spelar jag på xboxet för det mesta och ibland tyvärr på switch eftersom jag blev tvingad att köpa den väldigt klena och dyra för sin hårdvara konsolen som heter switch pga exklusiva spel. Hade gärna sluppit köpa den för 3800kr och köpt spelen till Xbox eller pc där jag kunnat få spela dom med en bättre upplösning och framerate.
Annars blir det oftast pc. Där jag egentligen kan emulera men är inte intresserad av det utan vill vara helt laglig.
FFS hur gammal är den länken?
https://xboxera.com/2025/01/30/game-pass-sets-quarterly-reven...
Microsoft har inte gett några siffror, men hur många pc användare fanns det förr? Vad händer när alla tröttnat på Cod och Diablo?
2023 hade 47 miljoner PS plus,
Enorma intäkter för Microsoft.
Jag tror inte Sony överlever med exklusivitet länge till. Spel är för dyra idag, de behöver sälja mer.
Större intäkter för Sony.
Du verkar glömma bort att Xbox tar alla kostnader för dessa spel.
Och det är Microsofts VD som tvingat fram denna förändring. Xbox har gått dåligt i förhållande till vad det kostat. Ägarna har lagt miljarder på Xbox, nu vill de se resultat.
De var på tiden. Fast jag avskyr att köra på fel sida jämfört med oss i Europa, eller Sverige. För visst är det så i Mexiko....? Annars är ju landskapet fantastiskt att få utforska...
((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))
==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || NordVPN™ ||
De var på tiden. Fast jag avskyr att köra på fel sida jämfört med oss i Europa, eller Sverige. För visst är det så i Mexiko....? Annars är ju landskapet fantastiskt att få utforska...
Nej då, de kör på rätt sida!
Det är fantastiska miljöer i spelet och mycket kulturellt att utforska, rekommenderas varmt.
Jump in.
Microsoft har inte gett några siffror, men hur många pc användare fanns det förr? Vad händer när alla tröttnat på Cod och Diablo?
2023 hade 47 miljoner PS plus,
Vad har ps plus med xbox och gamepass att göra?
Fable.
Det är team 2. Men vad har team 1 gjort? 😏
Vad har ps plus med xbox och gamepass att göra?
Sony har sålt fler konsoler, och har fler prenumeranter, Microsoft ligger jättesist denna generationen, även med PC prenumeranter inräknat.
Med tanke på att de både släppt diablo och cod så vore allt annat än en enorm ökning katastrof, och vi har inte fått några siffror än.