Stora ryktestråden för "Switch 2"

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Vad jag också har svårt att tro på är 3D Mario, det lär sparas till senare men då Mario Kart är det första som visades upp lär det vara en releasetitel. Med tanke på hur bra Mario Kart 8 Deluxe sålt är det inte speciellt svårt att tro att de vill ha en uppföljare så snart som möjligt. Men 3D Mario kan nog dröja till i alla fall hösten/vintern. Tredjepartstitlarna har varit ute ett tag redan så de lär inte Nintendo försöka dröja med utan vidare anledning så tror de flesta stämmer där.

https://youtu.be/ECibgytYMZ0

Nintendo har utannonserat exakta tiden för Switch 2-directen, vilket tycks bli 15:00 här. Vilket är ganska typiskt så är inte alltför förvånad.

Ja att dom skulle släppa Mariokart OCH nytt 3D Mario på releasedagen låter ju ytterst osannolikt. Att de dessutom skulle drämma till med både Fire Emblem och Metroid Prime på releasedagen med...låter ju totalt vansinnigt. Visst skulle ju konsolen få ett sjujäkla releaseutbud, men det är ju inte minsta relasistiskt scenario och för egen del ser jag faktiskt hellre att de sprider ut denm spelen över konsolens första 12-månadersperiod. Ungefär som det var med Switch 2017-2018 då den fick en väldigt fin ström av bra first party-releaser. Sen ser jag förstås att Nintendo kör upp till bevis med tredjepartsstödet. Egentligen räcker det med ett Nintendo-dragplåster på releasedagen för att få alla Nintendofansen att köpa konsolen, sedan stärk upp med en hel svit av tredjepartsspel som får t.ex. sådana som överväger Steam Deck ist. för Switch 2 att välja Switch 2. Jag vill ha Kindom Come 2, Dead Space Remake, Resident Evil 4 Remake samt ett stort Xbox-spel på releasen.

Och jag står fast vid att Phil Spencer bör delta som hemlig gäst på Directen i apriloch presentera Xbox/Microsoft storsatsning på Switch 2.

Medlem
Skrivet av sumodl:

Samma här, Mariokart som launchtitel känns otroligt tråkigt. Hoppas på något annat, men är nöjd om vi kan få Metroid istället.

Skrivet av Majoren:

Ja att dom skulle släppa Mariokart OCH nytt 3D Mario på releasedagen låter ju ytterst osannolikt. Att de dessutom skulle drämma till med både Fire Emblem och Metroid Prime på releasedagen med...låter ju totalt vansinnigt. Visst skulle ju konsolen få ett sjujäkla releaseutbud, men det är ju inte minsta relasistiskt scenario och för egen del ser jag faktiskt hellre att de sprider ut denm spelen över konsolens första 12-månadersperiod. Ungefär som det var med Switch 2017-2018 då den fick en väldigt fin ström av bra first party-releaser. Sen ser jag förstås att Nintendo kör upp till bevis med tredjepartsstödet. Egentligen räcker det med ett Nintendo-dragplåster på releasedagen för att få alla Nintendofansen att köpa konsolen, sedan stärk upp med en hel svit av tredjepartsspel som får t.ex. sådana som överväger Steam Deck ist. för Switch 2 att välja Switch 2. Jag vill ha Kindom Come 2, Dead Space Remake, Resident Evil 4 Remake samt ett stort Xbox-spel på releasen.

Och jag står fast vid att Phil Spencer bör delta som hemlig gäst på Directen i apriloch presentera Xbox/Microsoft storsatsning på Switch 2.

Jag tror på Mario Kart och Metroid Prime 4: Beyond som deras egna releasetitlar, MP är ju i grunden ett Switch-spel som marknadsförts som sådant i alla år och det är en serie som bara säljer en bråkdel av vad Mario Kart gör (även om vi bortser från MK8DX något galna siffror) men som kan dra nytta och sälja bättre om det inte behöver konkurrera med ett 3D Mario på releasedagen utan mer komplettera Mario Kart och de antagligen väldigt många tredjepartstitlarna. Osäkert om det är någon scen då det är en direct men Microsoft lär ha kraftig närvaro och förklara att de kommer närvara vid konsolens hela liv och inte bara vid releasen.

Medlem

Ett nytt AAA-Castlevania ska tydligen vara under utveckling och utannonseras i år! Lär inte bli Switch 2-exklusivt men lär släppas på formatet och spela bra där!

Medlem

Ett patent tycks bevisa att Switch 2 får mus-funktion

Medlem

Verkar som det inte bara är joy-consen som är avtagbara och användbara som mus, utan att även Pro-controllern får samma modulära design som används på samma sätt. Kanske kommer de också vara monterbara på Switch 2en istället för joy-consen vilket vore häftigt! Vi har nog lite spännande att se fram emot att få demonstrerat i april rörande kontrollerna!

Medlem

"Take-Two has said it "fully expects" to support Switch 2, and indicated that no game was off the table for Nintendo's next console."

Detta indikerar starkt att GTA VI kommer till Switch 2 Men också att flera andra storspel och serier från förläggaren som ytterligare kan göra Switch 2 till konsolen med bäst spelutbud!

Medlem

Bättre genomgång av patentet som också visar hur både joy-consen kan användas som möss samtidigt - eller en som mus och en som vanlig kontroll. Så verkar gå att använda i flertalet konfigurationer utifrån spelares olika stilar och preferenser! Och återkommande tekniker tycks vara:

HD Rumble
Notification LEDs
Gyroscope and Accelerometer
NFC (right Joy-Con only)
Ambient Light Sensor for the display
Touchscreen

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/XfIelOyJ_Ks

Bättre genomgång av patentet som också visar hur både joy-consen kan användas som möss samtidigt - eller en som mus och en som vanlig kontroll. Så verkar gå att använda i flertalet konfigurationer utifrån spelares olika stilar och preferenser! Och återkommande tekniker tycks vara:

HD Rumble
Notification LEDs
Gyroscope and Accelerometer
NFC (right Joy-Con only)
Ambient Light Sensor for the display
Touchscreen

Är så taggad på att se denna konsol visas upp på riktigt nu om ca 2 månader med alla funktioner!

Blir intressant också att se om vi får något före det.

Gissar på Direct onsdag - torsdag nästa vecka eller veckan efter. Det är i linje med när Nintendo vanligtvis har sin februari direct. Om inte nästa mer vikt på nu kommande vecka.

Sen 27 Februari Pokemon Day och 10 Mars - Mario Day 40 års jubeleum.

Frågan är om det bara är Switch material på dessa events eller om man passar på att använda datumet för något med Switch 2. Med tanke på att lansering troligen är om ca 3.5-4.5 månad så börjar det bli hög tid att trycka på gasen!

Medlem
Skrivet av Belgaar:

Är så taggad på att se denna konsol visas upp på riktigt nu om ca 2 månader med alla funktioner!

Blir intressant också att se om vi får något före det.

Gissar på Direct onsdag - torsdag nästa vecka eller veckan efter. Det är i linje med när Nintendo vanligtvis har sin februari direct. Om inte nästa mer vikt på nu kommande vecka.

Sen 27 Februari Pokemon Day och 10 Mars - Mario Day 40 års jubeleum.

Frågan är om det bara är Switch material på dessa events eller om man passar på att använda datumet för något med Switch 2. Med tanke på att lansering troligen är om ca 3.5-4.5 månad så börjar det bli hög tid att trycka på gasen!

Ja, hypen är verkligen through the roof nu April kan inte komma snart nog! Kommer bli årets höjdpunkt - tills konsolen lanseras såklart!

Tror också vi får den sista Switch-fokuserade Directen nästa vecka, tror dock inte det blir något Switch 2-utannonserande under den utan att de försöker "klara av" det sista Switch (förutom de få spel som kanske följer i något år till) men precis som Pokémon Day och Mar10 Day lär vara A-Z (till Switch) och typ Mario Galaxy 2 så kan det ju alltid bli att de säger något i stil med "häng med i april då vi visar hur dessa spel spelas bättre på Switch 2" typ. Så skulle inte räkna med något stort innan april directen, men att de kanske förbereder oss lite och vissa spel får next gen-versioner/patchar också (som typ Metroid Prime 4: Beyond förväntas få).

Medlem

Tänk ändå att Nintendo blir de första att sätta mus som standard på spelkonsol. Möjligheten har ju funnits där men väldigt få titlar som supportar det.
Ska bli väldigt intressant. Sen kan man ju hoppas det ges stöd att para andra bluetooth möss som exempel ASUS ROG Chakram som har en analogsticka.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Hur ska man använda musen när man sitter i soffan och spelar?

Medlem
Skrivet av NeoWeo:

Nintendo blir orsaken till att 200 miljoner människor får musarm i framtiden

Ergonomiskt verkar det inte den smidigaste lösningen, men den är väldigt intressant och det ska bli spännande att se hur det kommer användas och nyttjas i spel.

Medlem

Är det helt uteslutet med ett klassiskt event som switch fick? Eller blir det endast det digitalt eventet som utannonserats? 🤔

Medlem
Skrivet av NeoWeo:

Gissningsvis så kommer det släppas accessories som du kan ha i knät eller sätta på soffkanten för att kunna köra mus på. Nintendo brukar vilja casha in på kringutrustning. Gör inte nintendo det så kommer redan "partners" ha det på ritbordet.

Sådana grejjer har redan funnits för soffspelande på PC.

Tex couchmaster:

Kan nog inte se mig själv utnyttja musfunktionen direkt på Switch 2 då jag knappt gör det på PC där jag använder handkontroll till det mesta, men kan säkert vara sjyst för vissa.

Medlem
Skrivet av lonian:

Tänk ändå att Nintendo blir de första att sätta mus som standard på spelkonsol. Möjligheten har ju funnits där men väldigt få titlar som supportar det.
Ska bli väldigt intressant. Sen kan man ju hoppas det ges stöd att para andra bluetooth möss som exempel ASUS ROG Chakram som har en analogsticka.

Känns dock lite som joy-cons enhandskontrolls-natur krävs för att muspekare ska vara logiskt. Ser inte direkt hur man ska nyttja en Pro kontroll eller en Dual Shock som mus.

Skrivet av Aletheides:

Gissningsvis så kommer det släppas accessories som du kan ha i knät eller sätta på soffkanten för att kunna köra mus på. Nintendo brukar vilja casha in på kringutrustning. Gör inte nintendo det så kommer redan "partners" ha det på ritbordet.

Sådana grejjer har redan funnits för soffspelande på PC.

Tex couchmaster:

https://i.imgur.com/ySE5vvi.png

Har använd PC mus i min bäddsoffa i tio+ år nu, så blir inga problem och kräver inga ställningar eller andra tillbehör.

Skrivet av hoppalängdhopp:

Kan nog inte se mig själv utnyttja musfunktionen direkt på Switch 2 då jag knappt gör det på PC där jag använder handkontroll till det mesta, men kan säkert vara sjyst för vissa.

Beror väl på vilka genrer man spelar på konsol. Ser stor användarnyttja för att t.ex. spela typiska PC-spel som idag nästan är ospelbara på konsol pga. klumpig kontroll; Company of Heroes, Commandos 1-3, Cities Skylines, etc.

Medlem

Vill veta mer om Zygarde-A kommer till Switchh 2

Medlem
Skrivet av NeoWeo:

Ska bli spännande att se hur Nintendo presenterar funktionen i april, om det blir musen på ett bord eller kanske i knät? Sen lär ju som någon nämnde det komma "bord-i-knä"-tillbehör både från Nintendo och andra för smidigare spelande i det läget.

Skrivet av PGR1985:

Är det helt uteslutet med ett klassiskt event som switch fick? Eller blir det endast det digitalt eventet som utannonserats? 🤔

Det enda som utannonserats är ju Directen i april och sen Experience-eventen runtom i världen men inget som liknar det Switch hade i januari innan lanseringen utan den här gången kommer spel och så visas digitalt.

Skrivet av ShinyGoomy:

Vill veta mer om Zygarde-A kommer till Switchh 2

Det är inget riktigt bevis, men en indikation, men någon hade sett mappar som tyder på att det kan finnas en Switch 2-version, eller åtminstone en next gen patch - har länkat video och bilder på det tidigare i tråden om du är intresserad.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/zpTY4Gk-t7E

https://assetsio.gnwcdn.com/Untitled-1_W391wEi.jpg?width=690&...

https://gameworldobserver.com/wp-content/uploads/2023/05/take...

"Take-Two has said it "fully expects" to support Switch 2, and indicated that no game was off the table for Nintendo's next console."

Detta indikerar starkt att GTA VI kommer till Switch 2 Men också att flera andra storspel och serier från förläggaren som ytterligare kan göra Switch 2 till konsolen med bäst spelutbud!

Det han menar är troligen att man kommer släppa "vuxna" spel(serier) till Switch 2. Om GTA VI mot förmodan skulle släppas till Switch 2, skulle det vara så långt från de övriga versionerna att det inte skulle vara värt det.

Medlem
Skrivet av Danster:

Det han menar är troligen att man kommer släppa "vuxna" spel(serier) till Switch 2. Om GTA VI mot förmodan skulle släppas till Switch 2, skulle det vara så långt från de övriga versionerna att det inte skulle vara värt det.

Nja, det kommer väl till Series S?
Det skulle i princip kunna köra den versionen som körs på S, möjligen i lägre upplösning.

Medlem
Skrivet av Danster:

Ja, mer "vuxna" spel var en av grejerna han nämnde - men också att inget spel var "off the table" så det är väldigt tydlig indikering på att även GTA VI kommer till Switch 2

Skrivet av Majoren:

Nja, det kommer väl till Series S?
Det skulle i princip kunna köra den versionen som körs på S, möjligen i lägre upplösning.

Haha ja, det kommer nog inte vara något problem att köra en version i lägre upplösning och sedan skala upp det och använda AI-genvägar för att få en helt ok version ändå! Så den kommer nog inte vara "långt ifrån de andra versionerna" alls.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Ska bli spännande att se hur Nintendo presenterar funktionen i april, om det blir musen på ett bord eller kanske i knät? Sen lär ju som någon nämnde det komma "bord-i-knä"-tillbehör både från Nintendo och andra för smidigare spelande i det läget.

Jag gissar att man får se någon som har Switch2 skärmen på ett bord framför sig och styr musen likt när någon sitter med en laptop med mus och bygger banor i Super mario maker 3, klicka sig fram i Animal Crossing och gör mönster tyg på sina skjortor i spelet. Eller kör Metroid Prime 4. Det finns fortfarande möjlighet att spela med traditionell handkontroll.

signatur

Medlem
Skrivet av lonian:

Jag gissar att man får se någon som har Switch2 skärmen på ett bord framför sig och styr musen likt när någon sitter med en laptop med mus och bygger banor i Super mario maker 3, klicka sig fram i Animal Crossing och gör mönster tyg på sina skjortor i spelet. Eller kör Metroid Prime 4. Det finns fortfarande möjlighet att spela med traditionell handkontroll.

Låter som högst rimligt antagande, men gissar att de också visar både tabletop mode (som du beskriver) men också att det går att spela så om du har "vanligt" TV-läge och med olika konfigurationer. De lär precis som med OG Switch vilja sälja in hur väl den går att spela med efter egna preferenser och val. Så de lär också lyfta fram att båda joy-consen går att spela som möss eller vilken du vill och den andra är "vanlig" kontroll. Kan tänka mig att de också har något RTS som visar hur mycket bättre det spelar med mus.

Medlem

Mer spekulation/analys men jag hoppas verkligen ett nytt Animal Crossing kommer year one för Switch 2!

Medlem

Varför har forumet två stycken Switch-trådar? 🤣 Förvirrande delux. Ska den ena bara vara för rykten och den andra bara för bekräftade grejer blir det ju bara hoppigt och spretigt?

Säkert diskuterats innan men jag har precis börjat bli mer aktiv här och blir förvirrad 😅

Medlem

https://x.com/natethehate2/status/1888295336071839881?s=46

Uppdatering från NateTheHate igårkväll gällande Februari Direct:

”Have nothing to share. Beyond there being rumored talk of a February Direct, I haven't heard anything about one or when one may happen.

I'm currently in the dark on whether a February Direct will come to be or not.”

”If/when I hear something, I'll let people know. As of this moment, the only gaming-related event I'm aware of is Sony's upcoming State of Play.”

Kanske inte blir något till veckan. PH Brazil som brukar ha Direct leaks med - Har också vart frånvarande med gällande detta senaste veckorna

Medlem
Skrivet av Spylooo:

Varför har forumet två stycken Switch-trådar? 🤣 Förvirrande delux. Ska den ena bara vara för rykten och den andra bara för bekräftade grejer blir det ju bara hoppigt och spretigt?

Säkert diskuterats innan men jag har precis börjat bli mer aktiv här och blir förvirrad 😅

Du får ta det med uberpwnage2.0 , jag tycker också det är förvirrande och onödigt. 😜

Han ville väl säkra en plats för Switch2 sedan när konsolen väl är släppt då vi kan övergå till den då. Här är ju mer rykten inför konsolens släpp.

signatur

Skrivet av lonian:

Du får ta det med uberpwnage2.0 , jag tycker också det är förvirrande och onödigt. 😜

Han ville väl säkra en plats för Switch2 sedan när konsolen väl är släppt då vi kan övergå till den då. Här är ju mer rykten inför konsolens släpp.

Ja, tanken enligt FZ mods är väl att fortsätta allmänt Switch 2-prat i den officiella tråden och att den här låses när konsolen kommer, eftersom det då inte finns så mycket mer poäng med en tråd om Switch 2-rykten. Det var så jag uppfattade Uber, i alla fall. Sen finns det ju inget som hindrar en från att diskutera i Switch 2-tråden redan nu, håller med om att det är lite svårt att hålla reda på vilken tråd som är vilken. 😅

Medlem

Fattar, men hade det inte bara gått att ändra namnet på tråden när Switch 2 släpps?

Medlem
Skrivet av Belgaar:

https://x.com/natethehate2/status/1888295336071839881?s=46

Uppdatering från NateTheHate igårkväll gällande Februari Direct:

”Have nothing to share. Beyond there being rumored talk of a February Direct, I haven't heard anything about one or when one may happen.

I'm currently in the dark on whether a February Direct will come to be or not.”

”If/when I hear something, I'll let people know. As of this moment, the only gaming-related event I'm aware of is Sony's upcoming State of Play.”

Kanske inte blir något till veckan. PH Brazil som brukar ha Direct leaks med - Har också vart frånvarande med gällande detta senaste veckorna

https://famiboards.com/threads/nintendo-direct-speculation-st...

Från Brazil gällande Februari Direct på att NatetheHate inte hört någon:

”About the Direct - I'll keep looking into things, and in case I learn of anything that contradicts what I've said previously, I'll be open with it as I've always been.

Regardless, as far as I'm aware I was the only person who knew and talked about the August Direct last year all the way to the day it was announced, so from my perspective what's happening now isn't enough to make me doubt my sources yet.”

Skriv svar