Commandos: Origins släpps 9 april

Robot
Commandos: Origins släpps 9 april
Medlem

Hoppas de rättat till att det som kändes fel i demot. Var en del i både gameplay och UI. Men det finns otrolig potential om de får till allt det, för att det märktes att det fanns ett bra strategispel där trots bristerna i demot.

Medlem

Grymt! Hade hoppats på lite mer innovation efter så många år, men det ska köpas och testas.

Medlem

Demot var verkligen ingen höjdare...

Medlem

Demot var sådär. Mitt största problem var kontrollerna då det känns som om dom frångick lite vad som är standard i genren. Ändå hoppfull då jag gillar den här typen av spel och kan acceptera ganska mycket innan jag tappar intresset för en titel.

Medlem

Synd att aldrig de som gjorde Shadow Tactics fick sätta tänderna i Serien. Hade varit fett

Medlem

Yess söööö

Medlem
Skrivet av AdamMK:

Synd att aldrig de som gjorde Shadow Tactics fick sätta tänderna i Serien. Hade varit fett

Ja, dom hade gjort det betydligt bättre.

Demot var en besvikelse (Spelar igenom alla klassiska + Mimimi Games spelkatalog)
För att inte tala om hur bra Mimimi gjorde Desperados ❤️

Medlem
Skrivet av Jappse:

Ja, dom hade gjort det betydligt bättre.

Demot var en besvikelse (Spelar igenom alla klassiska + Mimimi Games spelkatalog)
För att inte tala om hur bra Mimimi gjorde Desperados ❤️

Deras första två är galet bra. Shadow Gambit var också bra, men tappade lite på vissa bitar (för lätt).
Jag har försökt klara Commandos första men fastnar alltid på banan man ska döda en nazi-general i Frankrike

Medlem

Älskade Commandos-spelen som tonåring. Fast tror inte jag klara sista slottet i första. Men däremot vill jag minnas att jag klarade Commandos 2 och 3? Det var riktigt bra spel för sin tid! Dykaren var helt klart en av favoriterna tillsammans med spionen.

Sen var det även något Sherwood/Robin hood commandos?

Jag hade dock svårt för Japan-Commandos, Shadow Tactics som släpptes för 8-10 år sedan. Jag stod inte ut med det avskyvärda berättandet. Det var som att titta på en extrem B-film stereotyp av Japan, så slängde spelet efter första banan.

Hoppas Commandos origins blir bra!

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

International
Man of Mystery

Commandos var i sanning en milstolpe i mitt gamingliv, det var här jag finslipade taktiken att sakta men säkert ta ut alla motståndare en efter en och lägga i en stor hög nånstans. Föreställde mig alltid hur nån stackars tysk soldat skulle komma förbi och råka på den där högen med soldater efter mitt uppdrag var slut och vi alla åkt därifrån. Minns också hur otroligt janky nätkoden var så man lätt hamnade i osynk när man spelade coop, på en skärm blev jag överkörd av ett tåg, på det andra sprang jag vidare och sprängde ett kanontorn..

Gillade demot, lite sådär.. visst kändes det ganska mycket som originalet men, tiden har ju gått vidare och Mimimi visade verkligen var skåpet skulle stå med Shadow tactics, nåt som känns som den nya standarden numera. Hoppas lite på att de ändå har utvecklat interfacet och mekaniken lite sen demot, men jag kommer nog spela det vid release

signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Hanzo:

Älskade Commandos-spelen som tonåring. Fast tror inte jag klara sista slottet i första. Men däremot vill jag minnas att jag klarade Commandos 2 och 3? Det var riktigt bra spel för sin tid! Dykaren var helt klart en av favoriterna tillsammans med spionen.

Sen var det även något Sherwood/Robin hood commandos?

Jag hade dock svårt för Japan-Commandos, Shadow Tactics som släpptes för 8-10 år sedan. Jag stod inte ut med det avskyvärda berättandet. Det var som att titta på en extrem B-film stereotyp av Japan, så slängde spelet efter första banan.

Hoppas Commandos origins blir bra!

Robin Hood: The Legend of Sherwood. Dunderklassiker, ett av mina favoritspel som liten. Håller än.

Medlem

För er som saknar mimimis spel kan jag varmt rekommendera sumerian six som släpptes i höstas.

Demot var tveksamt och jag tror inte de bestämt sig för att börja om på ny kula.

signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Finns det någon butik som säljer fysiska exemplar? 😀

En klassiker i "ny" skrud? Antar att det kommer släppas med rimligt högt pris.

signatur
1
Skriv svar