Rykte: Hellblade 2 släpps "snart" på PS5

Robot
Rykte: Hellblade 2 släpps "snart" på PS5

Får vi se det på State of Play i kväll?

#Hellblade-2, #Ninja-theory

En riktigt stor besvikelse, kan nog knappt rekommendera det till någon OM man inte vill betrakta det som något av ett grafikdemo.

signatur

”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi

It's not a lake, it's an ocean

Grattis. Eller inte.

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Nice, var riktigt bra!
Ett av få single player spel jag älskade genom hela spelningen

Medlem

Spelade just igenom det på game pass och älskade det. Men man måste ju ha rätt inställning och inte tro att det är ett God of War eller liknande.

Medlem

Senua's Saga: Hellblade 2 är ett fantastiskt spel. En simpel och oerhört välfungerande spelkontroll likt många andra liknande spel exempelvis Dark Souls liknande spel.

Skillnaderna är dock många till det bättre mot andra liknande spel i genren. Skillnaderna består i att Senua's Saga: Hellblade 2 har en intressant huvudperson som kommer till liv genom den fantastiska skådespelerskan Melina Juergens tillsammans med Juergens kollegor i övriga roller. Rollprestationerna ackompanjeras av en vass ljudbild och en grafik som är så tekniskt spektakulär och polerad att få andra spel hänger med i svängarna. Det här tillsammans med ett sömlöst spelaregränssnitt, gör att spelet når en ny nivå av att vara där på plats, immersion/närvaro. Få spelstudios om ens någon annan klarar av detta.

Senua's Saga: Hellblade 2 tar oss med på en färd genom Island, där en en del av Islands fantastiska karga och vackra miljöer får stå för berättandet, genom isländsk och nordisk saga (saga är ett gammalt ord för historia med inslag av övernaturliga händelser, varelser och ting). Resan är en genom hopp, förtvivlan, sorg, ilska, skräck, ångest, likgiltighet, ond, bråd, död. Ljuset likt stjärnorna och norrskenet på natthimlen finns även där till tröst och värme i en resa genom en brutal värld.
En resa i den inre kampen emot en själv och ens egna barndom.
En resa i den yttre kampen om överlevnad i människor med och mot människor samt kampen emellan människan och hennes levnadsmiljö. Kampen om tillvaron.

Senua's Saga: Hellblade 2 är direkt, hårt och linjärt. Begränsningarna blir en frihet och frustration i upplevelsen. En frihet i att inte kunna greppa eller förstå allt och veta allt. Du upplever det huvudpersonen Senua upplever på gott och ont. En frustration i att världen känns så vid, karg, farlig och lockande där du endast får uppleva en del. På många sätt likt verklighetens island, där människan aktat sig för utforskandet bland rakbladsvassa stenar, klippor, grottor, ett förrädiskt väder och vind. Ändå färdas Senua framåt i rädsla inför det okända och den rädslan går att ta på i denna saga.

Senua's Saga: Hellblade 2 konkretiserar vad hantverk och konstverk innebär utan att ta tiotals och hundratals timmar av din stund på jorden, vårt livets träd.

Senuas Saga, Melissa Juergens med flera och studion förtjänar Din tid under Din stund på jorden.

There and back again.

Medlem

Känns verkligen som ett spel som bara kom och gick. Tråkigt när det var under utveckling så länge och det fanns ändå en hype där men sen hörde man ingenting i princip.

Spelade första spelet när det begav sig och spelade om det igen för något år sen. Mycket bra spel. Ser fram emot detta. Typ enda spelet som varit exklusivt på xbox som verkligen lockat. Ori-serien hade inte suttit fel heller men kan fortsätta hoppas.

Medlem

Vad jag har kunnat läsa mig till är det ganska mediokert på flera plan. Grafik och ljud är fantastiska. Karaktärsmodellerna är tydligen även dom på en helt annan nivå. Men gameplay som pussel och striderna är tydligen inte särskilt upphetsande och storyn fallet ofta platt.
Men jag gillar udda och speciella spelupplevelser så jag kommer att spela igenom spelet.

signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Jag har inte kört genom första spelet ännu. Köpte det på PS4 och har det på mitt konto, men någonstans någon timme in med tråkiga pussel körde jag fast och orkade inte kolla upp lösningen. Har hört att det rekommenderas hörlurar för dessa spel, inget jag körde med så kanske det ger något mer om jag skulle försöka igen. Men... inte så kul gameplay. Om fightingen åtminstone var kul så hade det nog triggat mitt spelsug mera.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Kan passa på att tipsa om att det första Hellblade spelet är på rea nu i PS-store för under 99kr. Har ännu inte lirat det så om tvåan nu kommer till PS5 så är det ett kap!

Medlem

Är jag den enda som av misstag tänker att jag ser en Twilek när jag ser thumbnailen till den här artikeln?

Medlem

Håller tummar och tår för att de visar precis lagom av Ghost of Yōtei och Death Stranding 2. Gärna något nytt spännande mindre spel också.

1
Skriv svar